حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3048 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • مسئولان باری دیگر به میدان سوخت آمدند
    ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۸:۱۷
    شناسه : 11020
    بازدید 1257
    10
    قاچاقچیان، سوخت گیری شهروندان را مشکل تر کرده اند دریانیوز// مشکلات سوختگیری شهروندان بدلیل سوءاستفاده قاچاقچیان ادامه دارد و آنها بدنبال سودهای کلان هستند ومردم تاوانش را می دهند که با مشکل تامین سوخت مواجهند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// مشکلات سوختگیری شهروندان بدلیل سوءاستفاده قاچاقچیان ادامه دارد و آنها بدنبال سودهای کلان هستند ومردم تاوانش را می دهند که با مشکل تامین سوخت مواجهند.
    حتی برخی از والدینی که بدلیل کمبود و گرانی سرویس مدرسه مجبورند روزانه خودشان حداقل دومرتبه فرزندان شان را به مدرسه ببرند وبرگردانند و میزان مصرف بنزین خودروی شان افزایش یافته است، عنوان می کنند که برای سوختگیری با مشکل مواجهند و در جایگاه های محدودی که سوخت آزاد عرضه می شود، بایستی زمان طولانی در صف معطل شوند ویا در برخی ساعات سوخت عرضه نمی شود. برای رفع مشکل این رانندگان بایستی تدبیری اندیشیده شود. صف های طولانی سوختگیری مینی بوس ها و تریلرها و… نیز در برخی جایگاه ها موجب شده رانندگان ساعت ها معطل شود و وقت و سوخت خودروهای روشن شان نیز هدر رود. البته چند ماه قبل هم این موضوع مطرح بود که در استانی مانند هرمزگان که حداقل هشت تا ۹ ماه از سال بدلیل گرما بایستی از کولر خودرو نیز استفاده شود، ۵۰ لیتر بنزین ۱۵۰۰تومانی و ۱۵۰لیتر بنزین ۳۰۰۰تومانی جوابگوی نیازها نیست و ضرورت دارد سهمیه ها افزایش یابد که قرار بود در این زمینه اقدامات وتصمیمات کارشناسی صورت گرفته تا مشکل مردم برطرف شود.

    سهمیه سوخت سرویس های مدرسه نیز قرار بود افزایش یابد وبسته های تشویقی ارائه شود تا رانندگان بیشتری تمایل داشته باشند به عنوان سرویس مدرسه فعالیت داشته باشند و مشکلات والدین دانش آموزان کاهش یابد تا خودشان مجبور نباشند به عنوان سرویس مدرسه با خودروی تک سرنشین در خیابان ها بروند وافزایش ترافیک را به همراه داشته باشد که در این حوزه نیز خبری تاکنون منتشر نشده است و کارمندان زیادی هم ساعاتی را در محل کار نیستند و سرویس مدرسه فرزندشان شده اند ومشکلات ارباب رجوعان بیشتر شده است. امام جمعه بندرعباس نیز در بخشی از خطبه های چندماه قبل نمازجمعه بندرعباس با اشاره به مشکلات مردم برای تامین سوخت و انتظار زیاد در صف‌های طولانی برای بنزین گفت: به مسئولان و متولیان در خصوص صف بنزین و مشکلاتی که مردم با آن مواجه هستند تذکر می‌دهم که تلاش کنند این وضعیت را ساماندهی کنند تا مردم شریف هرمزگان به ویژه در مرکز استان گرفتار این صف‌ها نشوند.

    حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده افزود: قاچاق سوخت مبحث مهمی است که باید مدنظر مسئولان برای برخورد و تقابل باشد، اما نباید عده‌ای که قاچاق نمی‌کنند و افراد عادی هستند گرفتار شوند؛ از این رو نیاز است دولت به فکر ساماندهی وضع فعلی باشد. برای رفع این مشکلات وبا مداخله دستگاه قضایی در ماه‌های قبل چهار جایگاه برای سوختگیری با کارت آزاد در بندرعباس اختصاص یافت و نازل های معیوب تعمیر شد و کارت های سوخت معطله در پست به صاحبانشان تحویل شد تا صف های طولانی سوختگیری خودروها کاهش یابد که وضعیت تا حدود زیادی بهتر شد. البته سودهای کلانی که در حوزه قاچاق سوخت وجود دارد،باعث شده تا قاچاقچیان از ترفندهای مختلفی برای قاچاق استفاده کنند وجاده های شهری، روستایی و بین شهری و… را نیز ناامن کرده اند و مردم برای سوختگیری با چالش هایی مواجهند که این وضعیت باعث شد مسئولان برای رفع مشکلات به میدان بیایند.

    با دستور قضایی تیم‌ های کنترل و نظارت بر توزیع سوخت در جایگاه ها و پمپ بنزین های هرمزگان مستقر شدند

    اوایل هفته گذشته بود که رئیس کل دادگستری هرمزگان از استقرار تیم‌های کنترل و نظارت بر توزیع سوخت در جایگاه ها و پمپ بنزین های این استان با هدف جلوگیری از معطلی مردم خبر داد.اجرای طرح استقرار تیم های کنترل و نظارت بر توزیع سوخت در جایگاه ها و پمپ بنزین های استان هرمزگان با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان، فرمانده انتظامی استان، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، مدیران دستگاه های امنیتی، مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، نمایندگان انجمن های حمل و نقل و جایگاه داران در بندرعباس آغاز شد.

    مجتبی قهرمانی «رئیس کل دادگستری هرمزگان» در حاشیه این مراسم با اشاره به اینکه قاچاق سوخت از جهات مختلف از جمله خسارت به بیت المال، آسیب‌های اجتماعی و احساس ناامنی ناشی از آن تبعات مخربی را به همراه دارد، گفت: تیم‌های کنترل و نظارت بر توزیع سوخت در جایگاه‌های استان هرمزگان مستقر شده‌اند و بر رعایت نوبت و قوانین و مقررات در فرآیند سوختگیری نظارت می‌کنند.وی در تشریح فرآیند فعالیت تیم های کنترل و نظارت بر توزیع سوخت در جایگاه های استان بیان داشت: پس از ثبت اطلاعات اشخاص و خودروهای دریافت کننده سوخت در سیستم، ضمن ارزیابی تعلق کارت سوخت به خودروی مذکور، مدارک فعالیت خودرو و تعداد دفعات سوختگیری های قبلی نیز با استفاده از کارت مورد نظر بررسی می شود.قهرمانی تصریح کرد: اعضای این تیم در وهله اول، تعلق کارت سوخت به راننده ها را بررسی می‌کنند.وی افزود: این تیم‌ ها همچنین بررسی می‌کنند که فرد دریافت کننده سوخ حتماً گواهینامه راهنمایی و رانندگی داشته باشد.

    وی خاطرنشان کرد: اعضای تیم های کنترل و نظارت بر توزیع سوخت در جایگاه‌های استان وظیفه دارند مدارک تردد و بارنامه کامیون‌ها و وسائط نقلیه ترانزیتی را نیز بررسی کنند تا دفعات و فرآیند سوخت‌گیری آنها مورد رصد و نظارت دقیق قرار گیرد.قهرمانی اظهار داشت: در حال حاضر ۱۶ جایگاه سوخت در سطح شهر بندرعباس فعالیت می کنند که تیم های کنترل و نظارت بر توزیع سوخت در تمام این جایگاه ها مستقر شده اند. وی یادآور شد: اعضای تیم های کنترل و نظارت بر توزیع سوخت در جایگاه ها شامل نمایندگانی از دستگاه قضایی، پلیس، کارشناسان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، اعضای تیم های مهندسی جایگاه ها و کارشناسان فناوری اطلاعات است.

    وی هدف از اجرای طرح استقرار تیم‌های کنترل و نظارت بر توزیع سوخت در جایگاه ها و پمپ بنزین های استان هرمزگان را تسریع در روند خدمت رسانی به مردم و جلوگیری از ازدحام و تشکیل صف های طولانی انتظار در این جایگاه ها عنوان کرد. رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین با بیان اینکه روند اجرای این طرح به مروز زمان با استفاده از سامانه های هوشمند انجام خواهد شد، ابراز امیدواری کرد، در نتیجه اجرای این طرح ضمن مقابله جدی با قاچاق سوخت و تاراج سرمایه های ملی از مبادی رسمی و غیررسمی و کاهش تصادفات جاده ای ناشی از تردد خودروهای سوخت بر و وسایل نقلیه فاقد پلاک، صرفه جویی قابل توجهی در مصرف انرژی صورت گیرد.

    خلوتی جایگاه های سوخت با استقرار تیم های کنترل و نظارت دستگاه قضایی در بندرعباس

    چهارشنبه گذشته نیز معاون دادستان بندرعباس از توقیف کامیونی خبر داد که بر اساس تصاویر دوربین های نظارتی در یک روز، ۱۷ بار سوختگیری می کرد.علیرضا طاهری»معاون دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس و سرپرست تیم های کنترل و نظارت بر توزیع سوخت در جایگاه های استان هرمزگان» اظهار داشت: متأسفانه طی ماه های اخیر، ارتکاب برخی تخلفات و همکاری تعدادی از متصدیان پمپ بنزین ها و جایگاه داران با قاچاقچیان سوخت موجب شده بود که مردم و مصرف کنندگان عادی برای سوخت گیری خودروهای خود، ساعت ها در صفوف طولانی و چند کیلومتری معطل شوند.
    وی ادامه داد: با توجه به لزوم چاره اندیشی برای حل این مشکل، در نتیجه پیگیری های رئیس کل دادگستری هرمزگان با همکاری بسیار خوب استاندار، فرماندهی انتظامی استان، شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی، انجمن صنفی کارفرمایی جایگاه داران سوخت، انجمن صنفی کارفرمایان حمل و نقل و سایر نهادهای مرتبط، طی روزهای اخیر اجرای طرح استقرار تیم های کنترل و نظارت بر توزیع سوخت در جایگاه ها و پمپ بنزین های استان آغاز شد و بر این اساس سوخت گیری در تمام جایگاه ها تنها پس از تأیید تیم کنترل و نظارت امکان پذیر است.وی تصریح کرد: با اجرای این طرح مهم که با پیشنهاد و پیگیری رئیس کل دادگستری استان هرمزگان انجام شد، عملاً سوخت گیری تنها پس از احراز هویت و احراز صلاحیت متقاضی از جمله داشتن گواهینامه، تأیید فعالیت واقعی خودرو و تأييد تعلق کارت سوخت به خودرو انجام می شود.

    طاهری بیان داشت: با اجرای این طرح، تراکنش های قبلی کارت سوخت توسط کارشناس مربوطه بررسی می شود و موارد مشکوک و تخلفات، موجب توقیف کارت سوخت و وسیله نقلیه در سامانه و اعلام جرم علیه فرد متخلف خواهد شد.وی خاطرنشان کرد: در این طرح، سوابق سوختگیری و هویت متقاضی و مشخصات وسیله نقلیه هم در سامانه ثبت می شود. معاون دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس یادآور شد: در نتیجه اجرای این طرح، پرداخت هرنوع وجه اضافی تحت عنوان انعام و مواردی از این دست در ازای دریافت سوخت ممنوع است و در مقابل از هرگونه تبعیض در سوختگیری و نوبت دهی نیز جلوگیری می شود.
    وی تصریح کرد: با توجه به گزارشات واصله مبنی بر رضایتمندی مردم و مشاهده تصاویر دوربین های نظارتی، این اقدام مثبت باعث شده تا دیگر شاهد صفوف چندین کیلومتری برای دریافت گازوئیل و بنزین نباشیم و هم اکنون مردم و مصرف کنندگان واقعی می توانند به راحتی سوخت مورد نیاز خودروهای خود را از نزدیکترین جایگاه تأمین کنند.معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان همچنین با اشاره به اینکه پایش تصویری جایگاه های سوخت با جدیت ادامه دارد، گفت: در نتیجه اجرای این طرح و پس از بررسی سوابق سوختگیری و پایش تصاویر دوربین های نظارتی، یک کامیون متخلف که در یک روز ۱۷ بار سوختگیری کرده بود در یکی از جایگاه های شهر بندرعباس، شناسایی و توقیف شد.علیرضا طاهری در خاتمه تأکید کرد: با اجرای طرح استقرار تیم های کنترل و نظارت بر توزیع سوخت در جایگاه ها و پمپ بنزین های استان هرمزگان، صاحب خودرو تنها با کارت سوخت خود
    می تواند سوخت گیری کند و در نتیجه، دست قاچاقچیان سوخت از این سرمایه ملی قطع خواهد شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.