حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3003 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • لزوم‌نظارت بر جمعه بازار  ۲۲ بهمن‌بندرعباس
    ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹
    شناسه : 14329
    بازدید 1146
    2
    دریانیوز// مدتی است که جمعه بازار کارگزاری بندرعباس به بازارچه ۲۲بهمن بندرعباس منتقل شده و شرایط بهتری نسبت به مکان قبلی فراهم شده است و مکانش بزرگتر است، اما نیاز به نظارت بر این جمعه بازار وجود دارد.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// مدتی است که جمعه بازار کارگزاری بندرعباس به بازارچه ۲۲بهمن بندرعباس منتقل شده و شرایط بهتری نسبت به مکان قبلی فراهم شده است و مکانش بزرگتر است، اما نیاز به نظارت بر این جمعه بازار وجود دارد.

    اما موضوعی که مورد غفلت قرار گرفته شده است، عرضه حیوانات اهلی و وحشی و پرندگان و چرندگان و…است. از گوسفند و بره گرفته تا سگ و انواع پرندگان‌از جمله مرغ و خروس و بوقلمون، طوطی، کبوتر، قناری، مرغ عشق، خرگوش و…. در این ‌بازار عرضه می شود.

    گوسفندان از مناطق مختلف روستایی استان به این بازار آورده می‌شوند، اما برای آب و غذایشان در ساعات زیادی که در بازار هستند و ساعاتی هم که در مسیر بوده‌اند، تدبیری اندیشیده نشده است و شهرداری می تواند در همین بازارچه، در بخشی که گوسفندان به فروش می رسد، مخازن آب را تعبیه و جانمایی کند تا این حیوانات زبان بسته تشنه،آب بخورند.

    موضوع دیگر این است که هیچگونه نظارت بهداشتی توسط دامپزشکی بر این دام های زنده صورت نمی‌گیرد وبرخی از دام ها ممکن است بیمار باشند و به فروش می رسند و امکان دارد باعث انتقال بیماری مشترک بین انسان و دام شوند که بایستی تدابیری برای معاینه گوسفندان در زمان ورود به بازارچه اتخاذ گردد. همچنین گوسفندان و مرغ و خروس و…در همین بازارچه و روی زمین خاکی ذبح می شوند که بایستی شرایط بهداشتی برای ذبح این حیوانات فراهم شود .

    در یک‌کلام بایستی میزان نظارت ها بر این‌بازار افزایش یابد. پول خرید و فروش سگ هم که حرام اعلام شده است، اما به این موضوع در این‌بازارچه توجهی نمی شود وانواع و اقسام سگ ها در این‌بازار عرضه می شوند. نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس هم گفت: سگ در فقه اسلامی نجس عینی است و پول خرید و فروش آن هم، معامله و مال حرام محسوب می شود.

    حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده در یکی از خطبه های نمازجمعه بندرعباس در چند سال قبل افزود: با وجود آن که نجس بودن سگ مورد تصریح اسلام است، اما در جامعه به راحتی خرید و فروش و رد و بدل می شود. رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اضافه کرد: چنانچه بین خریدار و فروشنده سگ اختلافی به وجود بیاید و کار به شکایت بکشد، به دلیل باطل و حرام بودن اصل معامله، محاکم قضایی به دعوای آنها رسیدگی نخواهند کرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.