حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3006 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • علاقه، مرا به سمت این شغل سوق داد
    ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۹:۴۸
    شناسه : 11385
    بازدید 1541
    12
    یک پرستار در گفتگو با دریا: دریانیوز// پرستار يكي از اعضاء کلیدی در گروه مراقبت‌های بهداشتی و درمانی است و نقش ارزندۀ او در پذيرش بیمار به سیستم سلامت، ارائه مراقبت‌ها و حمایت‌های جسمی، روانی، معنوی و اجتماعی مورد قبول همه بوده و بر هيچ كس پوشيده نیست.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// پرستار يكي از اعضاء کلیدی در گروه مراقبت‌های بهداشتی و درمانی است و نقش ارزندۀ او در پذيرش بیمار به سیستم سلامت، ارائه مراقبت‌ها و حمایت‌های جسمی، روانی، معنوی و اجتماعی مورد قبول همه بوده و بر هيچ كس پوشيده نیست. پرستار علاوه بر خدمات درمانی، مسئول آموزش و برقراری ارتباط با مددجو و آماده‌سازی اوست. در تقسيم بندی‌های آكادمیك، امروز ارزش پرستار خوب هم طراز يك پزشك خوب قرار می‌گیرد. كار يك پزشك خوب موقعي بحد مطلوب می‌رسد كه يك پرستار خوب و ورزيده مسئوليت مراقبت از بيمار او را بر عهده داشته باشد. در این شماره نیز قصد داریم گفتگویی با یکی دیگر از پرستاران استان هرمزگان انجام دهیم. با ما همراه باشید.
    دریا: خود را معرفی کنید.
    طاهره آبیاری خورگویی هستم، ۴۴ سال سن دارم و در بندرعباس متولد شده‌ام، دارای مدرک کارشناسی پرستاری هستم.

    دریا: چند سال است پرستار هستید و در چه مراکزی مشغول به کار بوده‌اید؟
    الان هجده سال است که به شغل پرستاری مشغولم و از ابتدای اشتغال تاکنون، در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس بوده‌ام و الان نیز پرستار بخش ccu1 هستم.

    دریا: چرا شغل پرستاری را انتخاب کرده‌اید؟
    هر شخصی در زندگی به شغلی علاقمند است و من نیز شغل پرستاری را از روی علاقه و دوست داشتن انتخاب کرده‌ام. پرستاری شغلی است که به وسیله آن می‌توانم به افراد زیادی کمک کنم.

    دریا: ارزیابی شما از میزان درآمد یک پرستار نسبت به سختی شغل او چیست؟
    هر شغلی سختی کار خود را دارد اما پرستاری به دلیل ماهیت آن، شغل بسیار سخت و پراسترسی است اما به نسبت سختی آن، حقوق کمی پرداخت می‌شود و نیاز است مسئولان کشور در این زمینه اقدامات جدی‌تری انجام دهند.

    دریا: سختی کار شما در چیست؟
    در استان ما به دلیل کمبود پرستار، پرستاران شاغل مجبور هستند شیفت‌های زیادی را در محل کار حضور داشته باشند و پذیرش بیماران نیز زیاد است و این امر باعث می‌شود فشار زیادی به پرستاران وارد شده و آنها را خسته می‌کند.

    دریا: آیا شما اهل ورزش کردن هستید و چه ورزشی انجام می‌دهید؟
    بله من ورزش تنیس روی میز انجام می‌دهم و الان هم عضو تیم ورزشی نظام پرستاری هستم. یک پرستار برای اینکه بتواند خدمات خوبی به بیماران ارائه کند باید بدنی سالم داشته باشد که یکی از راه‌های آن ورزش کردن است.

    دریا: برای اینکه یک فرد پرستار خوبی باشد چه چیزهایی را درباره این شغل باید بداند؟
    پرستار با جان بیمار سروکار دارد به همین دلیل باید تخصص کافی در کار خود را داشته باشد و علم خود را به روز نماید. همچنین یک پرستار در کار خود باید احساس مسئولیت نماید و بدون داشتن علاقه به این کار، در شغل خود موفق نمی‌شود.

    دریا: معمولاً در زمان شیفت کاری از چند بیمار باید پرستاری کنید؟
    برای اینکه راندمان کار یک پرستار بالا برود هر چه تعداد بیماران کمتر باشد رسیدگی بهتری صورت می‌گیرد اما به دلیل کمبود نیرو، در حال حاضر هر پرستار مجبور است از هفت یا هشت بیمار مراقبت نماید که این برای پرستاران کار خیلی سنگینی است.

    دریا: چه چیزی باعث می‌شود انگیزه کاری شما بالا برود و چه چیزی این انگیزه را از بین می‌برد؟
    پرستاری از مشاغل سخت محسوب می‌شود اما مزایای کمی دارد و نیاز است که به رفاهیات پرستاران توجه بیشتری صورت بگیرد و مطابق با سختی کارشان به آنها حقوق پرداخت شود تا انگیزه کاری آنها بالا برود و از حق و حقوق پرستاران بیشتر دفاع شود.

    دریا: شغل مورد علاقه شما چه بود و آیا از شغل کنونی خود راضی هستید؟
    از بچگی به شغل پرستاری علاقه داشتم و اکنون که در این زمینه فعالیت می‌کنم راضی هستم و احساس خوبی دارم که در شغل مورد علاقه‌ام مشغول بکار هستم.

    دریا: نقش یک پرستار در بهبود وضعیت بیمار چیست؟
    یک پرستار بخشی از پازل کادر درمان است و نقش مهمی در مراقبت از بیمار دارد تا روند درمانی به خوبی طی شود. پرستار باید به بیماران کارهایی که نیاز است بیمار انجام دهد آموزش دهد تا بتواند سلامتی خود را سریعتر بدست بیاورد.

    دریا: چه خاطره جالبی از شغل خود دارید؟
    زمانی که طرحم را می‌گذراندم، بیماری بود که دچار ایست قلبی شد و خیلی از این موضوع ناراحت بودم و به خانواده‌اش تسلیت گفتیم اما خدا خواست و بیمار برگشت و هم ما و هم خانواده‌اش خیلی خوشحال شدیم و این خاطره خوب شیرینی برای من شد.

    دریا: چرا در این مرکز درمانی مشغول به کار شده‌اید؟
    من طرحم را در این مرکز درمانی گذراندم و به دلیل اینکه این مرکز یک مرکز جنرال است و مردم زیادی به آن مراجعه می‌کنند تصمیم گرفتم در این مرکز بمانم و اکنون هجده سال است که در بیمارستان شهید محمدی در حال خدمت به بیماران هستم.

    دریا: سخن پایانی خود را بیان بفرمایید.
    برای من افتخاری است که شغل پرستاری را انتخاب کرده‌ام و از این طریق می‌توانم مرهمی بر درد بیماران شوم. مسئولان نیز سختی کار پرستاران را ببینند و به مشکلات آنها رسیدگی کنند تا انگیزه کاری آنها بالا برود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.