حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3048 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام دغدغه های فعالان اقتصادی هرمزگان را شنید
    ۰۷ تیر ۱۴۰۲ - ۶:۰۳
    شناسه : 8691
    بازدید 1153
    2
    دریانیوز// رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان در نشست با عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به بیان دغدغه های فعالان اقتصادی و وضعیت استان در حوزه های مختلف پرداخت.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان در نشست با عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به بیان دغدغه های فعالان اقتصادی و وضعیت استان در حوزه های مختلف پرداخت.
    رییس اتاق بازرگانی هرمزگان با قدردانی از حضور دانش جعفری عضو شورای تشخیص مصلحت نظام و رییس کمیسیون اقتصاد کلان و حمایت های دوستی استاندار هرمزگان از فعالان اقتصادی هرمزگان گفت : تاریخ اقتصادی، سیاسی و نظامی استان هرمزگان نشانگر محوریت ملی استان در زمینه فعالیتهای دریامحور می باشد. محمد رضا صفا افزود: سهم استان هرمزگان از کل طول نوار ساحل کشور ۴۵ درصد و سهم این استان از طول نوار ساحلی جنوب کشور ۵۸ درصد می‌باشد. به تعبیری بخش اعظم نوار ساحلی جنوب کشور در این استان واقع شده است.

    صفا اظهار داشت :توان اقتصادی، محیطی و زیرساختی هرمزگان پیشران اقتصاد ملی است، ولی از این ظرفیتهای مهم در توسعه ملی و منطقه ای بهره گیری نشده است و همچنان ظرفیتهای دست نخورده عظیم و گسترده ای در این استان وجود دارد که میتواند سرمایه جهش اقتصادی کشور باشد.
    وی گفت: این در حالی است که نرخ بیکاری استان هرمزگان در سال ۱۴۰۱ معادل ۱۵ درصد و میانگین نرخ بیکاری کشور در این سال معادل ۹ درصد و هرمزگان در نرخ بیکاری رتبه اول کشوری داشته است، به نحوی غفلت از ظرفیت های موجود که برگرفته از نحوه مدیریت و برنامه ریزی اقتصادی ماست چنین مشکلاتی به بار آورده است. رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان گفت: مساحت آبی استان هرمزگان حدود ۳۰ هزار کیلومتر مربع و دارای دو شهرستان جزیرهای قشم و ابوموسی با ۱۴ جزیره می باشد، لذا می توانداستانهای کشور برای توسعه گردشگری ساحلی و دریایی باشد.

    وی افزود : به منظور افزایش جمعیت مناطق ساحلی و استفاده از ظرفیت دریا و رفع عدم توازنها پیشنهاد میگردد از توسعه صنایع آب بر درفلات مرکزی ایران جلوگیری و به مناطق ساحلی استان از جمله سواحل دریای عمان انتقال یابد.در واقع به جای شیرین سازی و انتقال آب برای صنایع آب بر در مناطق مرکزی، این صنایع به نوار ساحلی انتقال یابد. وی گفت: خليج فارس ظرفیت محدود و شکننده‌ای از نظر زیست محیطی دارد، لذا صدور مجوز شرين سازی آب دریا برای استانهای مرکزی و مجاور به دریای عمان منحصر گردد.
    وی گفت: مبادلات مرزی در این استان سابقه ای به درازای تاریخ دارد. برای افزایش تاثیر این مبادلات در سبد درآمدی مردم ساحل نشین نسبت به یکپارچه سازی قوانین و نهادها و ساختارهای درگیر در مبادلات مرزی با رویکرد بهره مندی بیشتر مردم اقدام گردد. وی اظهار داشت : جهت تسهیل و تسریع در توسعه سواحل مکران و جذب سرمایه گذاران نسبت به ایجاد و اصلاح زیرساختها از جمله راه آب و برق بنادر و ارتباط هوایی مداوم پیوسته اقدام گردد.
    وی گفت: ضمن ارج گذاری به اقدام بزرگ و جسورانه جمهوری اسلامی ایران در ایجاد پایانه نفتی دوم کشور در کوه مبارک و نیز حضور نیروی دریایی منطقه یکم ارتش در جاسک و آغاز فعالیت پترو پالایش از امکانات و ظرفیتهای مهم اقتصادی به صورت یکپارچه برای توسعه سواحل مکران استفاده گردد.
    صفا افزود :بایستی به منظور بهره گیری بخشی از امکانات مناطق آزاد، همانند سایر مناطق آزاد کشور اجازه تردد خودروهای پلاک مناطق آزاد در سایر مناطق هرمزگان میسر گردد. وی گفت: انتظار داریم دریافت مجوزهای بازرگانی شرکتهای بزرگ مستقر در استان هرمزگان از اتاق بازرگانی بندر عباس الزامی و اجرایی گردد.

    صفا افزود: استان هرمزگان تنها استانی است که دارای حمل و نقل مسافر دریایی می باشد و باید در راستای نوسازی ناوگان فعلی صدور مجوز واردات شناورهای مسافربری میسر گردد . داود دانش‌جعفری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست با فعالان اقتصادی که توسط اتاق بازرگانی هرمزگان به تشریح سیاست های اقتصاد دریا محور در کشور پرداخت.

    وی تصریح کرد :نکات مهمی را فعالان اقتصادی مطرح کردند. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تصمیم داشتم در این جلسه در حوزه تصمیمات و توسعه اقتصاد دریا محور که در تهران مصوب شده است را عنوان کنم. دانش جعفری اظهار داشت : نبض بخش بخصوصی در دستان فعالان اقتصادی است و خودتان می توانید بگویید سرمایه گذار در چه حوزه هایی می تواند سرمایه گذاری کرد تا خروجی مناسبی داشته باشد.

    وی تصریح کرد: آشنایی با مدل های سرمایه گذاری در دنیا و کشور به سرمایه گذاران می تواند کمک کننده باشد. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: صندوق توسعه حمل ونقل در کشور داریم که می تواند به بخش خصوصی حوزه حمل ونقل کمک کند. دانش جعفری اظهار داشت : تبصره ۱۸ در وزارت راه داریم که ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش خصوصی داده می شود.
    وی تصریح کرد : بیمه شناورها را خود بخش خصوصی برعهده بگیرد تا مشکلات این حوزه برطرف شود. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برای جذب سرمایه گذاران خارجی، بایستی داوری ها بی‌طرفانه باشد. دانش جعفری اظهار داشت : مدل تجارت متقابل را توصیه می کنم اجرا کنید. گفتنی است در این جلسه فعالان اقتصادی استان به بیان دغدغه ها ومشکلات شان در بخش های مرتبط پرداختند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.