حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 10 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3052 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • عزم جزم پلیس هرمزگان برای جمع آوری معتادان و سارقان
    ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۵:۰۰
    شناسه : 10629
    بازدید 1155
    15
    طرح «آرامش» پلیس برای آرامش شهروندان گزارش اختصاصی // پلیس هرمزگان در راستای درخواست های مردمی برای جمع آوری معتادان، مواد و مشروب فروشان، اراذل و اوباش و سارقان، سلسله طرح هایی را در حال اجر دارد تا آرامش را به شهروندان بخصوص در محلات حاشیه ای برگرداند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// پلیس هرمزگان در راستای درخواست های مردمی برای جمع آوری معتادان، مواد و مشروب فروشان، اراذل و اوباش و سارقان، سلسله طرح هایی را در حال اجر دارد تا آرامش را به شهروندان بخصوص در محلات حاشیه ای برگرداند.
    متاسفانه شرایط مساعد نیست و کمتر شهروندی از گزند سارقان، اراذل و اوباش، کیف قاپان، معتادان، مشروب فروشان و… مصون مانده و خودشان ویا آشنایان و دوستان شان مورد سرقت یا آسیب جسمی یا روحی قرار نگرفته اند. چند هفته قبل که قراربود از بازدید نماینده وزارت راه وشهرسازی و تعزیرات حکومتی از مشاوران املاک گزارش تهیه کنم و خودرویم را جلوی پارک بانوان پارک کردم، بعد از تهیه گزارش متوجه شدم سارقان درب های خودرویم را باز کرده بودند و چون از قفل فرمان استفاده کرده بودم، موفق به سرقت خودرو نشده بودند.

    چند ماه قبل هم تعدادی از وسایل داخل خودرویم در یکی از محلات به سرقت رفت. هفته قبل پس از انتشار گزارشی در خصوص وضعیت کوچه های محلات حاشیه نشین و اطراف مدارس که برخی از آنها به پاتوق معتادان ، مواد و مشروب فروشان تبدیل شده است، نیروی انتظامی به پاکسازی برخی محلات اقدام نمود و انتظار می رود با تداوم این پاکسازی ها، میزان امنیت در مناطق مختلف واز جمله محلات حاشیه ای و… افزایش یابد و مخلان امنیت فرصت جولان و عرض اندام نداشته باشند.
    طرح ضربتی پاکسازی محلات آلوده
    فرمانده انتظامی هرمزگان از اجرای طرح ضربتی پاکسازی محلات آلوده به توزیع مواد و دستگیری ۲۱ توزیع کننده مواد در ۲۴ ساعت در استان خبر داد.به گزارش پايگاه خبري پليس سردار «علی اکبر جاویدان» بیان داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در ادامه طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و به منظور برخورد جدی و قانونی با قاچاقچیان، خرده فروشان و توزیع کنندگان مواد وبه منظور جمع آوری معتادین متجاهر در سطح معابر و منظر شهروندان به ویژه اطراف مراکز آموزشی و تردد دانش آموزان و ایجاد رضایتمندی شهروندان با استفاده از ظرفیت های پلیس های تخصصی و کلانتری و پاسگاههای تابعه استان طرح ضربتی پاکسازی نقاط آلوده را به مدت ۲۴ ساعت در استان اجرا کردند.

    وی افزود: در اجرای این طرح ضمن پاکسازی تعدادی منزل و پاتوق متعلق به خرده فروشان و توزیع کنندگان مواد مخدر ، ۲۱ نفر از توزیع کنندگان مواد مخدر و ۱۰۹ معتاد متجاهر دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به یگان منتقل شدند.این مقام انتظامی استان خاطر نشان کرد: در این رابطه در بازرسی از منازل و مخفیگاه متهمان مقادیری انواع مواد مخدر شامل ، ۹۷ کیلو تریاک و مقادیری مواد مخدر حشیش، شیشه ، هرویین در بسته های کوچک و آماده توزیع ، ۵۰ عدد پایپ و آلات استعمال مواد مخدر ۹۲۲ عدد انواع قرص های روانگردان و ۱۴۹ قوطی مشروبات الکلی کشف و ضبط شد.

    فرمانده انتظامی استان با تاکید بر جدیت پلیس در اجرای مستمر طرح های پاکسازی نقاط آلوده از مشارکت و همکاری خوب مردمی با پلیس در شناسایی و کشف جرائم قدردانی و از عموم شهروندان و مردم فهیم استان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه تهیه، توزیع و حمل مواد مخدر، در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ و سامانه تلفنی ۱۲۸ پلیس مبارزه با مواد مخدر اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی و دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام گردد.
    جمع آوری بیش از ۹۰۰ معتاد متجاهر
    فرمانده انتظامی هرمزگان از جمع آوری بیش از ۹۰۰ معتاد متجاهر در اجرای طرح پاکسازی محلات آلوده در هفته گذشته در استان خبر داد.جاویدان بیان داشت : یکی از اهداف مهم ماموریتی انتظامی بحث مقابله و مبارزه با قاچاق مواد مخدر و همچنین عرضه کنندگان در سطح معابر است؛ از طرفی هم مطالبه به حق مردم از انتظامی، تردد و وجود معتادین متجاهر و این خرده فروشانی است که در بخشی از شهر بویژه در حاشیه شهر مبادرت به عرضه موادمخدر می کنند.

    وی افزود : در این راستا طرحی به عنوان طرح «آرامش» در شهر با یک برنامه ریزی خوب و با یک برآورد اطلاعاتی خوب که از قبل این افراد شناسایی شده و اماکن مورد رصد قرار گرفته بودند، به مدت پنج روز در سطح شهر بندرعباس توسط پلیس مبارزه با موادمخدر استان و همکاری انتظامی شهرستان مرکز استان اجرا شد.این مقام انتظامی استان اظهار داشت : در این طرح ۱۳۵ نفر افراد خرده فروش مواد مخدر همراه با مواد و ابزار و آلات استعمال و توزین دستگیر و ۹۰۴ نفر از معتادین متجاهر که به جلوه بدی در سطح شهر تبدیل شده و بعضا مرتکب سرقت شده و با تکدی گری موجب ایجاد مزاحمت برای شهروندان می شدند، دستگیر و به مراکز بازپروری منتقل شدند.

    فرمانده انتظامی هرمزگان خاطر نشان کرد : در این طرح ها تعداد ۱۷ دستگاه خودرو مربوط به افراد خرده فروش توقیف و از ۲۵۱ واحد مسکونی یا واحدهای صنفی بازرسی گردید که در این رابطه ۸ واحد منزل و ۲۷ واحد صنفی غالبا عطاری که مواد مخدر دارویی متادون و قرص های روانگردان عرضه می کردند، نیز توقیف و پلمب شدند.سردار جاویدان ضمن قدردانی از حمایت و همکاری دستگاه قضایی ،سازمان بهزیستی و شورای هماهنگی مواد مخدر در اجرای موفق طرح های پاکسازی مناطق آلوده، از عموم شهروندان و مردم فهیم استان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه تهیه، توزیع و حمل مواد مخدر در سطح خرد و کلان در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ و سامانه تلفنی ۱۲۸ پلیس مبارزه با مواد مخدر اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به پاکسازی محل ، شناسایی و دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام گردد.
    دستگیری ۸۱سارق در طرح مبارزه با سرقت درهرمزگان
    فرمانده انتظامی استان هرمزگان از دستگیری ۸۱ سارق و کشف ۴۸ فقره انواع سرقت طی ۷۲ ساعت در طرح مبارزه با سارقان در استان خبر داد.سردار«جاویدان» با اشاره به اینکه مقابله با سرقت و ناهنجاری اجتماعی عزم همگانی را می‌طلبد، اظهار داشت: امنيت محصول يك فرآيند جمعي است و به عنوان يك ضرورت همه مردم بايد در اين راستا به پليس كمك كنند.

    وي افزود: در راستای اجرای تدابیر فرمانده انتظامی کل کشور ، اجرای طرح ویژه برخورد با سارقان، مالخران در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت.فرمانده انتظامی استان هرمزگان با بيان اينكه در این طرح با انجام اقدامات پليسي در ۷۲ساعت ۸۱ سارق در سطح استان هرمزگان دستگير شده است، گفت: سارقان در تحقيقات پلیس به ۴۸ فقره سرقت اعتراف كردند.

    سردار «جاویدان» در پايان عدم رعايت نکات حفاظتي را مهمترين عامل سوء استفاده سارقان عنوان کرد و اذعان داشت: طرح‌های مبارزه با سرقت با قدرت در سطح استان ادامه خواهند داشت و در راستای ارتقاء امنیت درخواست داریم تا شهروندان با رعایت نکات پیشگیری از سرقت در تامین امنیت شهر یاریگر پلیس باشند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.