حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 10 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3052 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • شهر به پارک و درخت هم نیاز دارد نه فقط ساختمان های سنگی وسیمانی
    ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
    شناسه : 11733
    بازدید 1165
    3
    دریانیوز// ساکنان بلوار معلم خواجه عطاء بندرعباس چندسال قبل از شهرداری درخواست داشتند پارک و فضای سبز را در این بلوار احداث کنند و در دو طرف نبش کوچه بهارستان 11 هم دو قطعه زمین خالی وجود داشت و ساکنان از شهرداری خواستند در این قطعات پارک برایشان احداث کند که شهرداری پس از استعلام اعلام کرد این قطعات متعلق به شهرداری نیست و نمی توانند پارک بسازند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// ساکنان بلوار معلم خواجه عطاء بندرعباس چندسال قبل از شهرداری درخواست داشتند پارک و فضای سبز را در این بلوار احداث کنند و در دو طرف نبش کوچه بهارستان ۱۱ هم دو قطعه زمین خالی وجود داشت و ساکنان از شهرداری خواستند در این قطعات پارک برایشان احداث کند که شهرداری پس از استعلام اعلام کرد این قطعات متعلق به شهرداری نیست و نمی توانند پارک بسازند.

    سال گذشته قطعه زمین ضلع جنوبی خاکبرداری شد و تابلویی زدند که می خواهند مجتمعی احداث کنند که هنوز احداث آن شروع نشده است وفقط پیاده رو تصرف شده و امکان استفاده پیاده رو توسط عابران ودانش آموزان وجود ندارد و بارها گزارش هایی را در این خصوص در دو سال اخیر منتشر کردیم. دوشنبه هفته قبل با شهردار بندرعباس بازدیدی از این بلوار داشتیم و آقای شهردار به شهردار منطقه مربوطه دستور داد تا پیاده روسازی را شروع کنند و چاله های کوچه بهارستان ۱۱ را نیز ترمیم و آسفالت کنند. چند روز قبل قطعه زمینی که در ضلع شمالی نبش کوچه بهارستان ۱۱ قرار داشت، حصار کشی شد و روز یکشنبه این هفته بنری را راه وشهرسازی نصب کرده بود که در آن ذکر شده بود این اراضی جزو اراضی ملی است واگر شخصی مدعی مالکیت آن است، با مدارکش به راه وشهرسازی مراجعه نماید. البته چند ساعت بعد آن بنر از روی حصار دور زمین برداشته شده بود.

    در اینجا بایستی به مسئولان این نکته را متذکر شوم که چرا به کمبود فضای تفریحی، پارک، فضای سبز و… در شهر بندرعباس چندان توجهی نمی شود. در این بلوار که هیچگونه پارکی وجود ندارد، همین قطعه را حداقل برای احداث پارک وفصای سبز اختصاص دهید تا ساکنان بتوانند ساعاتی را با خانواده هایشان در این مکان باشند و کودکان و نوجوانان که در واحدهای آپارتمانی کوچک شان محبوس هستند، ساعاتی را بتوانند در پارک و فضای سبز محل سکونت شان تفریح وبازی کنند. واقعا به نیازهای شهروندان در این شهر توجه نشده است و خانه های ویلایی تبدیل به مجتمع های چندین واحدی شده است و گویا مسئولان تصور می کنند شهر و شهروندان نیاز به درخت و پارک و… ندارد و در تمام شهر بایستی ساختمان های سنگی و سیمانی ساخته شود. همین برخورد متولیان شهری با مردم باعث نارضایتی و افزایش استرس و ناراحتی و عصبانیت و… آنها شده است. اگر در هر محله و بلوار و… درختکاری شود و درختان به بهانه اینکه مانع دید برخی اصناف هستند قطع نشوند و پارک احداث شده و ست های بازی و ورزشی نصب شوند، بطور حتم خانواده ها می توانند در فضای بهتری و با آرامش ساعاتی را بگذرانند.

    در حال حاضر در بلوار معلم، ساکنان، دانش آموزان و رهگذران امکان استفاده از بخش زیادی از پیاده رو را ندارند و آنطور که شهروندان می گویند عابری هم جانش را مدتی قبل از دست داد. در این بلوار فضای سبز و پارک هم وجود ندارند و به خواسته های ساکنان توجه نشده است. از مسئولان انتظار می رود ضلع شمالی نبش کوچه بهارستان ۱۱ را به ساختمان سازی اختصاص ندهند و آنرا به احداث مکان تفریحی و ورزشی جهت ساکنان این محله اختصاص دهند تا خانواده ها ساعاتی را به تفریح و ورزش بپردازند و کودکان و نوجوانان بازی و شادی کنند. البته بایستی این روند در تمام محلات و مناطق و حتی بقاع متبرکه و مساجد داشته باشیم که توسعه فضای سبز و درختکاری، نصب ست های بازی و ورزش و… مورد توجه قرار گیرد تا در شهر بندرعباس که کمبود شدید اماکن تفریحی، فرهنگی، ورزشی و… وجود دارد، بخشی از این کمبودها برطرف شود و سرانه فضای سبز و مکان های عمومی مانند پارک و… افزایش یابد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.