حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3052 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • شنا در محدوده سدها و بندهای انحرافی هرمزگان ممنوع!
    ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۹:۴۷
    شناسه : 8559
    بازدید 1256
    6
    مدیرعامل آب منطقه ای هرمزگان هشدار داد دریانیوز// شنا کردن در محدوده سدها ، بندهای انحرافی و آب بندهای استان هرمزگان به دلیل احتمال خطر غرق شدگی ممنوع است لذا شهروندان از حضور و شنا در این محدوده ها جداً خود داری کنند.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// شنا کردن در محدوده سدها ، بندهای انحرافی و آب بندهای استان هرمزگان به دلیل احتمال خطر غرق شدگی ممنوع است لذا شهروندان از حضور و شنا در این محدوده ها جداً خود داری کنند.
    مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای هرمزگان گفت: همه ساله با آغاز فصل گرما به ویژه در روزهای پایانی هفته و روزهای تعطیل، برخی از مردم و به خصوص روستائیان بدون توجه به علائم هشداردهنده و اطلاعیه‌های مکرر، در دریاچه‌ها و مخازن سدها وکانال‌های آبیاری و زهکشی، شنا می‌کنند که این سهل‌انگاری و بی‌توجهی، خسارات مالی و جانی به همراه می‌آورد.

    جمشید عیدانی توضیح داد: کناره های مخازن سدها به دلیل حس طراوتی که از نزدیکی به آب حاصل می شود، به عنوان مکانهایی پرتردد برای اتراق خانواده ها و گذران اوقات فراغت و تفریح و گردش به شمار می روند اما متاسفانه بعضا شاهد هستیم، برخی اعمال و رفتار نسنجیده باعث تلخ شدن خاطرات یک روز زیبا در کنار خانواده می شود.
    وی در خصوص برخی از مهمترین نقاط مخاطره آمیز استان اعلام کرد: تاسیسات آبی سد استقلال میناب، کانال های کشاورزی،حوضچه ها، شبکه آبیاری میناب و همچنین اطراف سدهای شمیل ونیان و نیز اطراف دریاچه سد جگین شامل، بند انحرافی جگین ، ایستگاه پمپاژجگین ونیز کانال های انتقال آب تعدادی از بندهای انحرافی، طرح های تغذیه مصنوعی و آبگیرها از حجم قابل ملاحظه ای آب برخوردار هستند لذا افراد زیادی به خاطر علاقه مندی به شنا در این مکانها قربانی شرایطی شده‌اند که تصور آن را هم نمی کردند.

    مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای هرمزگان افزود: بسیاری از رودخانه‌ها با وجود ظاهری آرام بسیار خطرناک و عمیق هستند به نحوی که فرد بعد از چند قدم جلو رفتن در رودخانه متوجه عمق زیاد آن و گرفتار گردآب می شود بنابراین توصیه می کنیم بدون اطلاع از وضعیت رودخانه هرگز برای شنا در آن اقدام نکنید.

    عیدانی ادامه داد:شرایط طبیعی نظیر لغزندگی حاشیه مخازن سدها و بندهای انحرافی، مکش جریان آب و شرایط رسوبی کف این مخازن، می تواند آسیب های جدی و جبران ناپذیری را برای شناگران به همراه داشته باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.