حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3048 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • سهم تحقيقات و پژوهش از مسئولیت‌های اجتماعی صنایع مشخص شود
    ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۸:۵۰
    شناسه : 12049
    بازدید 176
    4
    نماینده ولی فقیه درهرمزگان در آیین افتتاحیه نمايشگاه پژوهش و فناوری استان: دریانیوز// آیین افتتاحیه بیست و چهارمین نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری هرمزگان با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، علیرضا نصیری رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان، شهردار بندرعباس و جمعی از مسئولان، پژوهشگران و فناوران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس برگزار شد.
    ارسال توسط : نویسنده : یعقوب رستمی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// آیین افتتاحیه بیست و چهارمین نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری هرمزگان با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، علیرضا نصیری رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان، شهردار بندرعباس و جمعی از مسئولان، پژوهشگران و فناوران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس برگزار شد.
    حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان در این آیین موتور محرک پیشرفت و توسعه را علم دانست و اظهار کرد: علم هم از طریق تحقيقات و پژوهش به دست می‌آید و مسیری است که شما پژوهشگران و محققین دنبال می‌کنید. وی در ادامه افزود: مجموعه‌های علمی و شرکت‌های دانش بنیانی هستند که کار علمی و پژوهشی انجام می‌دهند؛ اما در مسیر تحقیق و توسعه با مشکلاتی مواجه هستند و دستگاه‌های مربوطه هم توان این را ندارند که در همه بخش‌ها کمک کنند بنابراین یک عزم ملی و استانی را می‌طلبد که باید در این حوزه کمک شود. امام جمعه بندرعباس با بیان اينکه از مجموع سهم مسئولیت های اجتماعی صنایع که در بخش‌های مختلف مثل درمان و ورزش و… استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: باید سهم بخش تحقیقات و پژوهش که در این رابطه با کمترین امکانات تلاش می‌کنند برای سال‌های آینده از محل مسئولیت‌های اجتماعی صنايع مشخص شود.

    بورسیه محققین و پژوهشگران در صنایع مورد توجه قرار گیرد
    حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده، بیان کرد: یکی از مسائلی که صنایع باید در دستور کار خود قرار دهند موضوع بورسیه جوانان، محققین و پژوهشگران است که باید مورد توجه قرار گیرد که در این زمينه برخی از صنایع این کار را انجام داده اند.وی بیان داشت: برای این کار باید ساز و کار مشخصی اتخاد شود و بنده پیگیری خواهم کرد که در جلساتی که با حضور استاندار و مدیران عامل صنایع تشکیل می‌شود یک‌ سازوکاری عملیاتی برای حمایت‌های حوزه صنعت از پژوهشگران و محققین صورت گیرد.نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان بر ارتباط هرچه بیشتر دانشگاه و صنعت تاکید کرد و گفت: برای این کار دانشگاه‌ها دفاتری را در صنعت ایجاد کنند و نیازهای صنایع را احصا کنند و به محققین اعلام کنند و اگر این ارتباط صورت گیرد گره کور در این رابطه باز خواهد شد.

    انتظار داریم صنایع در تامین هزینه‌های برگزاری نمايشگاه ما را یاری دهند
    علیرضا نصیری رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان در حاشیه این نمایشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه دریا، اظهار کرد: بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان به مدت سه روز از ۱۱ آذرماه در دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس برگزار می‌شود.وی در ادامه افزود: در هفته پژوهش و فناوری امسال با توجه به متقاضیانی که جهت شرکت در این نمایشگاه داشتیم تعداد ۷۲ غرفه ۹ متری را فراهم کردیم.رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان، خاطرنشان کرد: طبق آیین نامه ستاد هفته پژوهش و فناوری که وزارت علوم ابلاغ می‌کند استاندار به عنوان رئیس، دانشگاه هرمزگان دبیر و پارک علم و فناوری مسئول برگزاری نمایشگاه را برعهده دارد.
    نصیری بیان کرد: تصمیم خوبی که امسال گرفته شد این بود که هرساله دانشگاه آزاد اسلامی یک‌ نمایشگاه مستقل مربوط به خود را داشت و یک نمایشگاه دیگری هم که وزارت علوم بانی آن بود برگزار می‌شد و برای جلوگیری از هدر رفت منابع مالی این دو نمایشگاه باهم تجمیع شدند. وی در پاسخ به سوالی در مورد تامین هزینه‌های برگزاری این نمایشگاه، گفت: مجموعه‌ پارک با بخش خصوصی برای آماده‌سازی فضای نمایشگاه قرارداد بسته است؛ اما تمام هزینه این نمایشگاه که تقریبا ۵۰۰ میلیون پیش بینی می شود به پارک تحمیل شده و با توجه به اینکه پارک علم و فناوری هرمزگان فقط مجری و نقش هماهنگ کننده برگزاری نمایشگاه را بر عهده دارد از صنایع استان انتظار داریم ما را در تامین هزینه‌ها یاری دهند و نیازمند همکاری و همراهی هستیم.
    لازم به ذکر است، نماینده ولی فقیه در هرمزگان و دیگر مسئولان از غرفه‌های نمایشگاه بازدید کردند و این نمایشگاه از ساعت ۹ لغایت ۱۸ پذیرای علاقه مندان می‌باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.