حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 10 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3052 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • سناریوی غم انگیز سرویس مدارس تکرار شد
    ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۵:۳۶
    شناسه : 10413
    بازدید 1194
    5
    دریانیوز// هر چند در چندین شماره از روزنامه در تابستان امسال به این مبحث پرداختیم که سرویس مدارس بایستی زودتر ساماندهی شود تا سناریوی سال گذشته و مشکلات والدین برای تامین سرویس مدارس تکرار نشود، اما متاسفانه مهرماه هم رسید و همچنان بسیاری از والدین نتوانستند با شرکت‌های سرویس مدارس قرارداد ببندند و سرویس مدرسه فرزند دانش‌آموزشان را تامین کنند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// هر چند در چندین شماره از روزنامه در تابستان امسال به این مبحث پرداختیم که سرویس مدارس بایستی زودتر ساماندهی شود تا سناریوی سال گذشته و مشکلات والدین برای تامین سرویس مدارس تکرار نشود، اما متاسفانه مهرماه هم رسید و همچنان بسیاری از والدین نتوانستند با شرکت‌های سرویس مدارس قرارداد ببندند و سرویس مدرسه فرزند دانش‌آموزشان را تامین کنند.

    هرچند استاندار هرمزگان بارها در شورای آموزش و پرورش استان نیز تاکید کردند که سرویس مدارس برای مهرماه آماده خدمات‌رسانی شوند، اما این مهم محقق نشد و والدین زیادی دغدغه سرویس مدارس دارند. انتظار می رفت نرخنامه سرویس مدارس در تابستان اعلام شود و والدین بتوانند در مرداد تا شهریور با شرکت های سرویس مدارس قرارداد منعقد کنند و از اول مهر بدون دغدغه دانش‌آموزان با سرویس مدرسه به مدارس شان بروند که این موضوع نیز محقق نشد. نرخنامه سرویس مدارس نیز ماه‌ها قبل از شورای شهر بندرعباس به فرمانداری و سپس ستاد تنظیم بازار رفت. برای اولین بار نرخنامه به ستاد تنظیم بازار استان رفت و بعد از معطلی طولانی مدت بی نتیجه برگشت.

    رییس سازمان حمل و نقل، بار و مسافر شهرداری بندرعباس در مصاحبه ای با روزنامه دریا در روز سه شنبه گفت: البته براساس مصوبه هیئت وزیران و ابلاغ معاون اول رئیس جمهور آیین‌نامه اجرایی حمل و نقل دانش‌آموزان فرمانداری ها می توانند برای مصوبات شورای شهر اقدام کنند که با این مصوبه،از دستور کار ستاد تنطیم بازار خارج و نرخنامه در فرمانداری تصویب و اطلاع‌رسانی می شود. البته منطقی این بود این نرخنامه حداکثر تا مردادماه مشخص می شد و حداکثر شهریور هم شرکت های سرویس مدارس و والدین دانش آموزان با اطلاع از نرخنامه اقدام به انعقاد قرارداد می کردند که این اتفاق نیفتاد. سال گذشته والدین زیادی مجبور شدند فرزندان شان را با سرویس‌هایی به مدارس بفرستند که در شرکت های سرویس مدارس ساماندهی نشده بودند و یا خودشان مجبور شدند فرزندان شان را به مدرسه ببرند و برگردانند که باعث افزایش ترافیک در زمان باز وبسته شدن مدارس شد و امسال هم این وضعیت دور از انتظار نیست.

    این نابسامانی سرویس مدارس باعث استرس و مشکلات دیگری برای والدین بخصوص کارمندان خواهد شد که بایستی ساعاتی را صرف بردن و برگرداندن فرزندان‌شان به مدارس نمایند و در خدمات‌دهی کارمندان به مردم نیز اختلال ایجاد می‌شود. از طرفی دیگر بجای افزایش زیاد کرایه و نرخ سرویس مدارس که بر والدین هم فشار وارد شود، بایستی حمایت های دیگر از رانندگان شود تا ترغیب شوند در سرویس مدارس ثبت‌نام و خدمات‌رسانی کنند و سرویس‌های مدارس بی شناسنامه و خارج از شرکت های سرویس مدارس کاهش یابد. پلیس هم بایستی خودروهایی که خارج از شرکت‌های سرویس مدارس اقدام به جابجایی دانش آموزان می کنند، را به سمت شرکت‌های سرویس مدارس هدایت کند تا ساماندهی شوند و دانش‌آموزان هم بیمه گردند. ۵۲ هزار نفر دانش آموز آنطور که مدیرکل آموزش و پرورش در برنامه صبح بخیر هرمزگان روز چهارشنبه اعلام کرد در کلاس اول و در جشن شکوفه ها وارد مدرسه شدند.

    البته مشخص نیست چه تعداد از این دانش‌آموزان توانستند از سرویس مدارس استفاده کنند و از شنبه هم که چندین برابر این جمعیت وارد مدارس استان می‌شوند و انتظار می رود مسئولان استان مشکل سرویس مدارس دانش‌آموزان را بطور کامل برطرف کنند تا والدین دغدغه ای در این زمینه نداشته باشند. گرچه مسئولان اعلام کرده اند ۱۲۰۰سرویس مدرسه در بندرعباس نیاز است، اما گویا این میزان سرویس مدارس تامین نشده است و بایستی تدبیری اندیشیده شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.