حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 10 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3052 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • زور دلالان و مشاوران املاک بر ناظران چربید
    ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳
    شناسه : 11748
    بازدید 1154
    3
    دریانیوز// درحالیکه قرار بود پلتفرم های مجازی دیوار و شیپور ساماندهی شوند و اگر قوانین و مقررات را رعایت نکردند، تعلیق شوند، اما همچنان این پلتفرم ها مانند گذشته بدون هیچگونه تغییری در حوزه آگهی های بخش مسکن فعالیت می کنند و دلالان و برخی از مشاوران املاک در این فضا اقدام به قیمت‌سازی می‌کنند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// درحالیکه قرار بود پلتفرم های مجازی دیوار و شیپور ساماندهی شوند و اگر قوانین و مقررات را رعایت نکردند، تعلیق شوند، اما همچنان این پلتفرم ها مانند گذشته بدون هیچگونه تغییری در حوزه آگهی های بخش مسکن فعالیت می کنند و دلالان و برخی از مشاوران املاک در این فضا اقدام به قیمت‌سازی می‌کنند.

    قیمت‌هایی برای رهن و اجاره و خرید و فروش در بستر مجازی دیده می شود که غیرقابل باور است. گرچه قیمت واقعی مسکن کاهش یافته است و بازهم کمتر خریداری هم توان خرید این املاک را دارد که همچنان قیمت ها گران و حبابی است، اما در فضای مجازی قیمت ها بالاتر از قیمت واقعی گذاشته و در واقع قیمت‌سازی می شود که هیچ نظارتی بر این حوزه وجود ندارد بیشترین آگهی دهندگان هم مشاوران املاک هستند. درواقع نه در فضای واقعی و نه در فضای مجازی بر مشاوران املاک نظارت مناسبی وجود ندارد. مشاوران املاک آنقدر آزادانه فعالیت دارند که برخی حتی بدون اخذ مجوز و درواقع بدون شناسنامه اقدام به فعالیت داشته که بسیاری از آنها در چند ماه اخیر شناسایی شده و به آنها تکلیف شد که بایستی مجوز فعالیت را از مراجع مربوطه اخذ نمایند که مشخص نیست چه تعدادی مجوزدار شدند.

    از طرفی دیگر در بازدیدهای اندکی که بر تعدادی از مشاوران املاک صورت گرفته، تخلفاتی محرز شده و اعلام گردیده که متخلفان هم جریمه شده‌اند. اما اینکه شاهد تداوم تخلف ها در این صنف هستیم، نشان دهنده این موضوع است که جریمه ها و مجازات ها بازدارندگی لازم را ندارند. حوزه املاک بدلیل حاشیه سود بالایی که دارد و از طرفی فعالیت بیشتر مشاوران املاک در حوزه دلالی و ساخت‌وساز ومشارکت در ساخت علی‌رغم اینکه تداخل صنفی محسوب شده وتخلف اعلام شده است، اما این روند تداوم دارد. زمانی که مشاوران املاک در ساخت وساز مشارکت یا حضور داشته باشند و یا برخی از سازندگان املاک، دفتر مشاور املاک و یا فروش ملک داشته باشند، بطور حتم تلاش می کنند قیمت ها همچنان حبابی و بالا باقی بماند و مردم را از خانه دار شدن ناامید کنند. آنها از بستر فضای مجازی نیز برای قیمت سازی استفاده می کنند و هیچ نظارتی در این بخش وجود ندارد و به همین دلیل بازار مسکن همچنان متلاطم باقی مانده است و نظارت ها بسیار اندک و مجازات متخلفان نیز بازدارندگی لازم را ندارد وفضای مجازی نیز که کاملا رهاشده است و قیمت‌سازی املاک در این بستر ادامه دارد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.