حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 10 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3052 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • روحیه بسیجی  لازمه پیشرفت کشور
    ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵
    شناسه : 11856
    بازدید 1143
    6
    دریانیوز// در جامعه امروز بایستی فرهنگ و مکتب بسیجی ساری و جاری باشد تا بتوانیم بر مشکلات فائق آییم و در مقابل دشمنان هم بایستیم. بسیجیان در دوران دفاع مقدس هم بخوبی درخشیدند و امروز هم تشنه همان روحیه بسیجیان دفاع مقدس در مدیران و مسئولان کشور هستیم تا مشکلات کشور برطرف شود و پیشرفت کنیم که متاسفانه در برخی ادوار بیشترین فاصله را مدیران ارشد کشور و بخش های مختلف از روحیه بسیجی داشتند و مشکلات امروز کشور میراث این مدیران و کشورداری است.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// در جامعه امروز بایستی فرهنگ و مکتب بسیجی ساری و جاری باشد تا بتوانیم بر مشکلات فائق آییم و در مقابل دشمنان هم بایستیم. بسیجیان در دوران دفاع مقدس هم بخوبی درخشیدند و امروز هم تشنه همان روحیه بسیجیان دفاع مقدس در مدیران و مسئولان کشور هستیم تا مشکلات کشور برطرف شود و پیشرفت کنیم که متاسفانه در برخی ادوار بیشترین فاصله را مدیران ارشد کشور و بخش های مختلف از روحیه بسیجی داشتند و مشکلات امروز کشور میراث این مدیران و کشورداری است.

    در یک کلام اینکه بایستی روحیه بسیجی در مدیران در حوزه های مختلف تقویت شود تا میزان خدمات‌رسانی به مردم افزایش یابد. مقام معظم رهبری سال گذشته در روز بسیج فرمایشات مهمی داشتند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخشی از بیانات‌شان، حضور بسیج در دفاع مقدس را حضوری بسیار کارآمد، گره‌گشا، درخشان و موفقیت در آزمونی پُرشکوه خواندند و افزودند: با وجود این، جایگاه بسیج بالاتر از یک سازمان نظامی است و در حقیقت بسیج یک فرهنگ و گفتمان و تفکر است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تبیین ویژگی‌های فرهنگ بسیجی، به «خدمت بی‌تظاهر و بی‌توقف به اجتماع و کشور» اشاره کردند و گفتند: بسیجی بدون داشتن حتی انتظار تشکّر، وارد میدان جهاد و خدمت می‌شود و خطرات آن را به جان می‌خرد.

    ایشان در بیان مصادیقی از این خدمات، به تلاش سخت و دشوار در هنگامه بلاهای طبیعی از جمله سیل، به جان خریدن خطر ابتلا به کرونا و مرگ برای نجات جان بیماران و حضور خستگی‌نشناس با شیوه‌های ابتکاری در گسترش کمک‌های مؤمنانه، اشاره کردند و افزودند: جوانان برخوردار از فرهنگ بسیجی در محیط‌های علم و دانش نیز، افتخارات بسیاری آفریدند که شهدای هسته‌ای و مرحوم کاظمی‌آشتیانی بنیانگذار مؤسسه رویان از جمله آنان هستند. رهبر انقلاب حضور بی‌محابا، دلاورانه و با همه توان در میدانهای مقابله با دشمن را از دیگر جلوه‌های فرهنگ و تفکر بسیجی خواندند و گفتند: فرهنگ بسیجی، فرهنگ مجاهدان گمنام است که بدون چشم‌داشت و با خطرپذیری، از همه وجود خود برای خدمت به کشور مایه می‌گذارند و برای رهایی بخشیدنِ دیگران مظلوم واقع می‌شوند، همچنانکه در قضایای اخیر، بسیجیان مظلومانه در عرصه بودند تا ملت در مقابلِ اغتشاشگران و عناصر غافل یا مزدور دچار مظلومیت نشود.

    حضرت آیت‌الله خامنه‌ای «پرهیز کامل از نا امیدی در هر شرایط» را از ویژگی‌های مهم فرهنگ بسیجی دانستند و افزودند: برخلاف برخی سخنان روشنفکری، انقطاع نسلی در بسیج وجود ندارد و بسیجیان نوجوان و جوانِ امروز با وجود اینکه امام و دفاع مقدس را ندیده‌اند همچون دهه شصتی‌ها با همان روحیه در میدان کار و تلاش و جهاد هستند. ایشان ظرفیت کشور برای «پرورش بسیج و تربیت رویش‌های نو به نو» و ظرفیت بسیج برای «توسعه و پیشرفت کشور» را دو واقعیت ممتاز برشمردند و با اشاره به وجود روحیه بسیجی و شجاعت و نهراسیدن از ورود به میدان در نسل‌های پیشین ملت ایران گفتند: در حکومت طاغوت این روحیه به دست بیگانگان یا حکومت‌های فاسد سرکوب می‌شد.

    رهبر انقلاب افزودند: با توجه به معنای حقیقی بسیجی، اشخاصی همچون شیخ محمد خیابانی، محمد تقی پسیان، میرزا کوچک خان جنگلی، آقا نجفی و حاج آقا نورالله، آسیدعبدالحسین لاری و رئیسعلی دلواری را هم می توان به نوعی بسیجی نامید.حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، پیروزی انقلاب را باعث آزاد شدن روحیه و فرهنگ بسیجی دانستند و گفتند: انقلاب با دادن امید، روحیه ضداستعماری و ضداستبدادی را در ملت آزاد کرد و در پرتو حضور امام خمینی(ره) که به ملت روح و جان می داد، استعداد فرهنگ و تفکر بسیجی شکوفا شد. ایشان کتاب‌ها و شرح حال شهیدان بسیجی در دفاع مقدس را حاوی مطالب حیرت‌انگیز خواندند و افزودند: عظمت آن بزرگانِ میدان نبرد، در حالی‌که یک بسیجی ساده بودند،‌ انسان را متحیر می‌کند.

    حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، امتداد بسیج در جهان اسلام را یکی دیگر از برکات بسیج دانستند و تأکید کردند: به لطف خداوند این یادگار امام(ره) ، امروز در کشور و جهان اسلام فعال است و در آینده هم باقی خواهد ماند و ثمرات آن دیده خواهد شد.ایشان با یادآوری تعبیر امام در مورد بسیج که آن را براساس آیات قرآنی «شجره‌ای طیبه» خوانده بودند که ثمرات شیرین خود را در هر دوره‌ای بروز می‌دهد، افزودند: نشان دادن نوزایی و زنده بودن انقلاب، پیشرفت کشور به برکت کار جهادی و بی‌توقع، برجسته شدن عنصر معنویت در هر فعالیتی که با روحیه بسیج شکل بگیرد و آرمان‌گرایی در کنار عمل‌گرایی از جمله برکات روحیه بسیجی است که این روحیه باید در جامعه حفظ شود و دچار آفت مغرور شدن نشود.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.