حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3048 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • دانش آموزان سرفه زنان از وسط خیابان به مدرسه می روند
    ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۸:۵۸
    شناسه : 11946
    بازدید 1289
    7
    تصرف پیاده روهای بلوار معلم ادامه دارد دریانیوز// در بلوار معلم بندرعباس چندین مدرسه وجود دارد و روزانه چندصد دانش آموز با سرویس و برخی پیاده به این مدارس می روند. دهها دانش آموز که منازل شان در این بلوار و مناطق اطراف است و پیاده به مدارس شان می روند، بدلیل تصرف و تخریب بخش زیادی از پیاده روهای این بلوار مجبورند از داخل خیابان رفت وآمد کنند و صبح چهارشنبه نیز نبش کوچه بهارستان 9 بلوار معلم خواجه عطاء ، کنار مدارس نور و روبروی مدرسه سارا ساختمانی دیگر در حال تخریب بوده و پیاده رو تصرف شده و دانش آموزان مجبور بودند از داخل خیابان و سرفه زنان بخاطر گردوخاکی که ایجاد شده است به مدرسه بروند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// در بلوار معلم بندرعباس چندین مدرسه وجود دارد و روزانه چندصد دانش آموز با سرویس و برخی پیاده به این مدارس می روند. دهها دانش آموز که منازل شان در این بلوار و مناطق اطراف است و پیاده به مدارس شان می روند، بدلیل تصرف و تخریب بخش زیادی از پیاده روهای این بلوار مجبورند از داخل خیابان رفت وآمد کنند و صبح چهارشنبه نیز نبش کوچه بهارستان ۹ بلوار معلم خواجه عطاء ، کنار مدارس نور و روبروی مدرسه سارا ساختمانی دیگر در حال تخریب بوده و پیاده رو تصرف شده و دانش آموزان مجبور بودند از داخل خیابان و سرفه زنان بخاطر گردوخاکی که ایجاد شده است به مدرسه بروند.

    آیا این اجحاف در حق دانش آموزان و عابران نیست؟ چه دستگاهی بایستی نظارت کند؟  دانش آموزان در بلوار معلم از یک طرف مجبورند خطر تصادف و سانحه در خیابان را بدلیل نبود پیاده رو استاندارد وتصرف پیاده روهای این بلوار به جان بخرند و از طرفی دیگر هر چند مدت یک ساختمان که تخریب شده و برج و آپارتمان سازی که شروع می شود، بازهم عابران وساکنان و دانش آموزان بایستی تاوانش را بدهند. نبش کوچه بهارستان ۱۱ بلوار معلم خواجه عطاء از سال گذشته گودبرداری و رها شده است و روبرویش نیز از مدتی قبل گودبرداری دیگری شده و بدون حفاظ وحصار رها شده است. پروژه کانال کشی جهت هدایت آب های سطحی از بلوار معلم به دریا نیز بصورت لاک پشتی پیش می رود و هرچند ماه چند ده متر اجرا می شود و چندماه اقدامی نمی شود تا بعد از مدتی دوباره چند ده متر دیگر اجرا شود و برای پروژه ای که می شد بطور کامل کمتر از یک ماه انجام شود، در این شهر حداقل یکی دو سال زمان نیاز دارد تا اجرا شود و متولیان مربوطه به این موضوع نمی اندیشند که در زمان اجرا پروژه های شان، هم پیاده روها تصرف و مسدود می شوند و هم عرض خیابان برای تردد خودروها کم شده و از طرفی دیگر در این شرایط عابران هم مجبور می شوند از خیابانی که کم عرض شده و خودروها در آن تردد می کنند، عبور کنند وجان شان در معرض خطر قرار می گیرد.

    گلایه والدین دانش آموزان
    والدین دانش آموزانی که فرزندان شان به مدارس بلوار معلم می روند، از تصرف پیاده رو و ساخت وساز هایی که باعث می شوند حقوق عابران و دانش آموزان تضییع شود، بشدت گلایه مندند و خواستار رسیدگی مسئولان به این وضعیت هستند. آنها می گویند آیا مسئولان خودشان راضی هستند فرزندان شان در شرایطی به مدرسه بروند که مجبور باشند از خیابان بجای پیاده رو استفاده کنند و جان شان اینگونه در معرض خطر باشد؟ از یک طرف بخشی از پیاده روها در تصرف بساز و بفروش ها هستند و بخشی هم تخریب شده اند و دانش آموزان و والدین شان مجبورند از داخل خیابان رفت وآمد کنند و از طرفی دیگر ساختمان های جدید هم که تخریب و خاکبرداری می شوند، از اول صبح که دانش آموزان در حال رفتن به مدارس هستند، گردوخاک وارد ریه هایشان می شود و سرفه زنان مجبورند به مدرسه بروند. آیا یک نفر واقعا نمی تواند تدبیر کند که حداقل در این ساعت خاکبرداری نکنند تا گردوخاک ایجاد نشود وبرای دانش آموزان مشکل ایجاد نشود؟

    این ساختمانی که در حال تخریب است، در کنار مدارس نور و روبروی مدرسه ساراست وبا این وضعیت دانش آموزان این مدارس از هم اکنون مجبورند در چندین روز گردوخاک تنفس کنند و سرفه کنند و همچنین کلاس ها ولباس های شان گردوخاکی شود. دانش آموزان بایستی سروصدای ماشین آلات وبیل های مکانیکی را در زمان تخریب ساختمان، خاکبرداری، گودبرداری وساخت وساز تحمل کنند و درس خواندن شان مختل می شود که متولیان مربوطه بایستی در این خصوص تدبیری بیندیشند. در این شرایط ضرورت دارد دستگاه های نظارتی از تضییع حقوق دانش آموزان جلوگیری کنند واجازه ندهند آلودگی هوا و صوتی بسازوبفروش ها اختلالی در درس خواندن شان ایجاد کند.

    به کجا بگوییم؟
    ساکنان این بلوار و والدین دانش آموزان که مجبورند از داخل خیابان رفت وآمد کنند و پیاده روها تصرف شده و یا خاکی و موزائیک هایش شکسته شده اند، با ترس ولرز و دلهره مجبورند از داخل خیابان بروند و فرزندان شان را هم بانگرانی به مدرسه می فرستند و دو طرف بلوار کمتر پیاده رو سالم و استانداردی را می بینند. آنها نمی دانند این مشکل را به کدام ارگان بگویند که اثرگذار باشد. در دو سال اخیر بارها گزارش هایی از وضعیت نامناسب پیاده روهای بلوار معلم منتشر شده است که تاکنون اقدامی نشده است و روزبه روز وضعیت بدتر و وخیم تر می شود و اینکه عابرانی نیز در خیابان تصادف کنند وجان شان را از دست دهند، برای هیچ مسئولی گویا مهم نیست.شهرداری فقط برایش مهم است که ساخت وساز شود و عوارض نوسازی و پروانه ساختمانی را بگیرد و هیچ نظارتی ندارد که در زمان اجرای پروژه نباید پیاده روها مسدود شوند و سازندگان املاک عابران را به داخل خیابان پرتاب نکنند.بخشی از پیاده روها در بندرعباس توسط سازندگان املاک، صنوف مزاحم، دستفروشان، خودروها، موتورسیکلت ها، قایق ها و… تصرف شده و بخشی دیگر خاکی است و یا موزائیک و سنگفرش شان تخریب شده و بخشی هم با ریشه درختان تخریب شده اند. در برخی پیاده روها هم پله های کوتاه وبلند و سراشیبی و رمپ ورود وخروج خودروها و… به چشم می خورد. شرایط استفاده بسیاری از پیاده روها برای عابران پیاده استاندارد نیست واز آن طرف معلولان و جانبازان شرایط سخت تری را برای استفاده از این پیاده روها دارند.

    پیام به مسئولان
    صبح روز گذشته به برخی از مسئولان شهر واستان موضوع تخریب و خاکبرداری ساختمان نبش کوچه بهارستان ۹ بلوار معلم کنار مدارس نور را بصورت پیام ارسال کردم تا پیگیری نمایند که برخی وعده پیگیری را دادند، اما بایستی تدبیری مناسب اندیشیده شود. انتظار می رود وضعیت پیاده روهای این بلوار وسایر مناطق شهر به شرایط استاندارد برسد و از تضییع حقوق عابران پیاده جلوگیری شده و صنوف مزاحم هرچه سریعتر به خارج از شهر منتقل شوند تا مشکل تصرف پیاده روها توسط آنها و ایجاد ترافیک در خیابان هایی که صنوف مزاحم فعالیت دارند، برطرف شود. همچنین بایستی بر سازندگان املاک نیز نظارت بیشتری وجود داشته باشد تا پیاده روها را تصرف نکنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.