حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 10 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3052 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • خیابان یا حوض آب
    ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۸:۵۷
    شناسه : 11769
    بازدید 1156
    0
    دریانیوز// فصل بارندگی فرا رسید و باز شاهد حوض آب شدن خیابان‌های شهر بندرعباس هستیم. هر ساله با شروع فصل بارش رحمت الهی، موضوع تکراری و سناریوی همیشگی آبگرفتگی خیابان‌ها و معابر شهر بندرعباس اتفاق می‌افتد.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// فصل بارندگی فرا رسید و باز شاهد حوض آب شدن خیابان‌های شهر بندرعباس هستیم. هر ساله با شروع فصل بارش رحمت الهی، موضوع تکراری و سناریوی همیشگی آبگرفتگی خیابان‌ها و معابر شهر بندرعباس اتفاق می‌افتد. شهری که از نظر بافت شهری، نیمی از آن را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد که بخش زیادی از ساکنان آن در زمان بارندگی، دل‌نگران فروریختن سقف خانه بر سرشان هستند. از سوی دیگر، بسیاری از خیابان‌های این کلان‌شهر نیز وضعیت مناسبی ندارند و با اندک بارشی، به حوض آب تبدیل می شوند و باید با قایق در آنها تردد کرد.

    هفته گذشته شاهد بارش باران خوبی در شهر بندرعباس بودیم اما همین اندک بارش، باعث آبگرفتگی بسیاری از خیابان‌ها شد و نمونه بارز آن نیز خیابان آزادگان بود که کلیپ‌ها و تصاویر آن در فضای مجازی چرخید. متاسفانه هر ساله با کمترین میزان بارندگی در پایتخت اقتصادی کشور، شاهد به زحمت افتادن اقشار مختلف مردم به ویژه رانندگان هستیم. طراحی خیابان‌های این شهر به‌گونه‌ای نیست که آب‌های سطحی آن به سمت کانال‌ها هدایت شود و در برخی موارد نیز عدم نظافت و لایروبی این کانال‌ها باعث جمع شدن آب می‌شود و نتیجه آن، بسته شدن خیابان به‌دلیل آبگرفتگی می‌شود. مردم این شهر تا کی باید در هر بارش شاهد آبگرفتگی و بسته شدن خیابان‌ها باشند؟ گویا مسئولان شهری هنوز نتوانسته‌اند نقاط و خیابان‌هایی که در بارندگی‌ها دچار آبگرفتگی می‌شود را کامل شناسایی کنند تا به طبع آن، مشکلات موجود را برطرف نمایند تا مردم بتوانند با خیال راحت در زمان بارندگی تردد نمایند.

    یکی دیگر از خیابان‌هایی که در هر بارندگی دچار آبگرفتگی می‌شود، خیابان مدرس شمالی در کنار خور گورسوزان است. این خیابان که ایستگاه پمپاژ فاضلاب نیز در آن قرار دارد با کمترین میزان بارندگی دچار مشکل شده و تردد در آن به سختی انجام می‌شود. این معضل در این خیابان سال‌هاست که وجود دارد اما تاکنون اقدامی برای رفع آن انجام نشده است. بلوارها و خیابان‌های ساحلی نیز در بارندگی‌ها نشان داده‌اند که ظرفیت بالایی برای تبدیل شدن به حوض دارند. در زمان‌هایی که هوا ابری یا بارانی می‌شود، شهروندان تمایل دارند که به سمت ساحل بروند اما آبگرفتگی این خیابان‌ها به معضلی برای آنها تبدیل می‌شود.

    این خیابان با اینکه در کنار دریا قرار دارند، اما به گونه‌ای طراحی و ساخته نشده‌اند که آب در آنها جمع نشود و به سمت دریا سرازیر شود. البته شاید قصد مسئولان از عدم ترمیم مشکلات موجود این است که ورزش‌ها و تفریحات آبی را در بین شهروندان ترویج نمایند و هر شهروند در زمان بارندگی بتواند در هر نقطه‌ای از شهر که باشد به تفریح آبی و دریایی بپردازد که جا دارد از این نظر از مسئولان تقدیر شود. البته این موضوع را مسئولان باید به اطلاع شهروندان برسانند تا دلخوری آنها در زمان بارندگی به امید و نشاط تبدیل شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.