حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 11 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3052 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • توپ مسئولیت سرویس مدرسه همچنان پاسکاری می شود
    ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۴:۵۳
    شناسه : 10682
    بازدید 1135
    10
    دریانیوز//در حالی وارد سومین هفته مهرماه و سال تحصیلی شدیم که مشکل سرویس مدارس در بندرعباس همچنان پابرجاست و معضل کمبود سرویس مدارس منجر به بازارسیاه در این حوزه شده و برخی از سرویس های مدارس اقدام به اخذ مبالغ بیشتر از مبلغ تعیین شده و مصوب شورای شهر بندرعباس می کنند و نظارتی در این حوزه وجود ندارد و متولیان مربوطه و دستگاه های نظارتی سکوت اختیار کرده اند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز//در حالی وارد سومین هفته مهرماه و سال تحصیلی شدیم که مشکل سرویس مدارس در بندرعباس همچنان پابرجاست و معضل کمبود سرویس مدارس منجر به بازارسیاه در این حوزه شده و برخی از سرویس های مدارس اقدام به اخذ مبالغ بیشتر از مبلغ تعیین شده و مصوب شورای شهر بندرعباس می کنند و نظارتی در این حوزه وجود ندارد و متولیان مربوطه و دستگاه های نظارتی سکوت اختیار کرده اند.

    مدیر یکی از شرکت هایی که سرویس مدرسه مدارس دانشگاه و… را انجام می دهد، با بیان اینکه با کمبود سرویس و راننده مواجه است، اظهار می کرد مسیر شهرنمایش تا مدارس دانشگاه در چهارراه مرادی را که در نرخ بندی جزو مسیر یک تا سه کیلومتر قرار دارد، رانندگان بیش از دو میلیون تومان یعنی سه برابر نرخ مصوب مطالبه می کنند. البته از این موضوع دستگاه های متولی هم اطلاع دارند، اما اقدامی صورت نمی گیرد.

    در این شرایط که کرایه سرویس مدارس ۶۰ درصد توسط شورای شهر افزایش یافت و مصوب شد و بازهم برخی سرویس های مدارس حاضر نیستند با این نرخ اقدام به جابجایی دانش آموزان کنند و می خواهند تا بیش از سه برابر نرخ مصوب از والدین کرایه اخذ نمایند و فقط مشکلات اقتصادی خودشان را درنظر می گیرند و مشکلات اقتصادی والدین را درنظر نمی گیرند، برخی از والدین و بخصوص کارمندان و شاغلان وحتی بعضی از مدیران کل و معاونان و… هم مجبور شده اند خودشان سرویس مدرسه فرزندشان شوند ویا با تاکسی، دربست و… اقدام به جابجایی فرزند دانش آموزشان کنند.

    اگر خانواده ای دو تا سه فرزند دانش آموز داشته باشد و مسیر مدرسه اش دور باشد، با این اوصاف بایستی بیش از نیمی از حقوقش را برای سرویس مدرسه پرداخت کند. هزینه سرویس مدرسه به هزینه مسکن و… مردم اضافه شده است وشرایط را سخت تر کرده است. تحصیل واقعا بسیار گران شده است. از کیف و کفش و لباس و نوشت‌افزار تا سرویس مدرسه شرایط را بگونه ای سخت کرده است که بسیاری از خانواده ها در مناطق مختلف استان برای تحصیل فرزندان شان با مشکل مواجهند و به همین دلیل سال به سال آمار بازماندگان از تحصیل در استان افزایش می یابد و هیچ مسئولی نیز در این بخش پاسخگو نیست.

    از طرفی دیگر کمبود سرویس مدرسه همچنان برطرف نشده است و افزایش خودروهای تک سرنشین والدین دانش‌آموزان و دربست و… باعث افزایش ترافیک در مناطق مختلف شهر و بخصوص در ساعات بازگشايي وتعطیلی مدارس شده و عدم حضور والدین در محل کار برای ساعاتی از صبح و ظهر و بروز اختلال در خدمت‌رسانی به ارباب رجوع در ادارات و سازمان‌ها و… را به همراه داشته است.

    متاسفانه تدبیر مناسبی برای رفع مشکل سرویس مدارس در استان صورت نگرفت. از تابستان بارها در این حوزه مطلب منتشر کردیم و هشدار دادیم تا مسئولان اقدامات لازم را زودتر انجام دهند تا سناریوی سال گذشته سرویس مدارس تکرار نشود که متاسفانه کوتاهی شد و والدین زیادی با گذشت سه هفته از بازگشايي مدارس همچنان نتوانسته اند مشکل سرویس مدرسه فرزندان شان را برطرف کنند متولیان سرویس مدرسه هم فقط سکوت اختیار نموده و توپ مسئولیت را در زمین همدیگر پاسکاری می کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.