حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3048 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • تسهیل‌گری خدمات، هدف نشست صمیمی با مردم در محلات کم برخوردار
    ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶
    شناسه : 11065
    بازدید 1246
    10
    مدیرکل بهزیستی هرمزگان در حاشیه نشست صمیمی در محله نخل ناخدا بندرعباس عنوان کرد دریانیوز// طرح ملی نشست صمیمی در ۱۰۰ محله کم‌برخوردار با حضور ابراهیم محمدلو نماینده سازمان بهزیستی کشور، سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزيستی هرمزگان و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مختلف استان از جمله دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بيمه سلامت، فنی و حرفه‌ای، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، آموزش و پرورش و استانداری و... با هدف حل مساله و مشکلات مردم مناطق کم برخوردار، ظرفیت‌سازی اجتماعی و خدمت رسانی به افراد کم برخوردار در مسجد امام جعفر صادق (ع)در محله نخل ناخدا بندرعباس برگزار شد.
    ارسال توسط : نویسنده : یعقوب رستمی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// طرح ملی نشست صمیمی در ۱۰۰ محله کم‌برخوردار با حضور ابراهیم محمدلو نماینده سازمان بهزیستی کشور، سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزيستی هرمزگان و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مختلف استان از جمله دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بيمه سلامت، فنی و حرفه‌ای، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، آموزش و پرورش و استانداری و… با هدف حل مساله و مشکلات مردم مناطق کم برخوردار، ظرفیت‌سازی اجتماعی و خدمت رسانی به افراد کم برخوردار در مسجد امام جعفر صادق (ع)در محله نخل ناخدا بندرعباس برگزار شد.

    ابراهیم محمد لو نماینده سازمان بهزیستی کشور در حاشیه این نشست صمیمی، اظهار کرد: از تیرماه سال جاری در ستاد بهزیستی کشور یک برنامه کشوری طراحی شد که بتوانیم بعد از هفته بهزیستی اجرای برنامه‌ها و خدمات در محلات را استمرار دهیم.

    شناسایی زوایای پنهان جامعه هدف

    وی در ادامه افزود: نشست‌های صمیمی قرار است در ۱۰۰ محله کم برخوردار در کل کشور تا پایان سال گام به گام برگزار شود و هدف از اجرای این برنامه‌ها شناسایی زوایای پنهان جامعه هدف و رسیدگی به امور افراد توسط دستگاه‌های همکار و خدمات رسان است. نماینده سازمان بهزیستی کشور، خاطرنشان کرد: در این نشست ها ابتدا به مسائل و مشکلات مددجویان در همان محل رسیدگی می‌شود و با توجه به اینکه نیازها احصا می‌شود در برنامه‌ ریزی‌های کلان کشوری براساس آمایش سرزمینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. محمد لو بیان داشت: به این نتیجه رسیدیم که داده‌ها نشان می‌دهد که نیازها و مشکلات مددجویان از استانی به استانی دیگر متفاوت است و لذا باید برنامه ریزی‌مان را براساس آمایش سرزمینی طراحی کنیم تا خدماتی که ارائه می‌شود مبتنی بر نیاز مراجعان باشد تا حمایتی که صورت می‌گیرد هدفمند باشد.وی در پایان گفت: طراحی این نشست‌ها توسط ستاد بهزيستی کشور صورت گرفته است که در این رابطه دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف مشارکت دارند.

                                                                                                                                                                                 مدیریت ۱۰ محله با بهزيستی هرمزگان

    سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی هرمزگان نیز در حاشیه این برنامه، گفت: نشست صمیمی که با مردم محله نخل ناخدا در شهر بندرعباس در حال برگزاری است در راستای اجرای طرح محلات آسیب پذیر که به اختصار همان محلات ۲۰۲۰ است به صورت کشوری در حال انجام می‌باشد.

    وی در ادامه افزود: در استان ۴۷ محله داریم که توسط دستگاه‌های متولی مدیریت و اداره می‌شوند و از این تعداد ۱۰ محله مدیریتش به اداره کل بهزیستی هرمزگان مربوط می‌شود که با همکاری و همراهی سایر دستگاه ها در حال پیگیری و بر طرف کردن نیازمندی‌های افراد محله است.

    مدیر کل بهزیستی هرمزگان، خاطر نشان کرد: قطعاً سایر دستگاه‌ها و ارگان‌های مرتبطی که بر حسب ضرورت و نیاز مردم منطقه باید حضور داشته باشند، اداره کل بهنریستی استان را همراهی می‌کنند و همچنین سایر دستگاه‌های اجرایی از جمله مهمترین و تاثیرگذارترین این دستگاه‌ها دانشگاه علوم پزشکی، بيمه سلامت و آموزش و پرورش است که دغدغه های اصلی مردم را در حوزه درمان، بيمه افراد و نیازهای آموزشی و تحصیلی ساکنین محلات رو دربر می گیرد.

    ایجاد بانک‌ اطلاعاتی و شناسنامه‌ای از محلات آسیب پذیر

    جهانشاهی هدف از حضور در نشست صمیمی با مردم در محلات آسیب پذیر را برپایه تسهیل‌گری دانست و بیان کرد: یعنی رابطین ما با کمک مردم محلی یک بانک اطلاعاتی و شناسنامه‌ای را از محلات تهیه می‌کنند برحسب آنچه که مردم نیاز دارند حضور پیدا می‌کنند تا شرایط برای مردم آسان تر شود. وی ابراز داشت: این طرح در شهرستان های قشم ، میناب، جاسک، بندرخمیر و حاجی آباد هم اجرا می شود تا مشکلات مردم این گونه مناطق کمتر شود.

    مدیرکل بهزیستی هرمزگان بیشترین مشکلات و دغدغه های افراد را در زمینه اشتغال و مسکن بیان کرد و گفت: آن چیزی که بهزیستی می‌تواند در حوزه اشتغال به افراد خدمات دهد دادن تسهیلات است که باید فرد در این رابطه مدرک فنی و حرفه ای داشته باشد و اگر هم‌ مدرک ندارد تسهیل‌گران ما در سطح محله کمک‌ می‌کنند و افراد را به صورت رایگان به فنی و حرفه‌ای معرفی می‌کنند تا دوره های آموزشی لازم را ببینند و بعد از اخذ مدارکشان و با مهارتی که کسب کرده اند می‌توانند از تسهیلات اشتغال سازمان بهره مند شوند.

    مسکن چالش عمده

    جهانشاهی، مسکن را چالش اصلی و عمده مردم دانست و تصریح کرد: ما در موضوع مسکن دو مسئله‌ را دنبال می‌کنیم یکی در زمینه ساخت است که با کمک‌های بلاعوضی که داریم شرايط را فراهم و در اختیار مددجویان قرار می دهیم و دیگری دادن ودیعه مسکن است که خوشبختانه امسال با مساعدتی که ریاست سازمان بهزیستی کشور، حوزه های تخصصی و معاونین در سطح ملی داشتند این ودیعه در اختیار اداره کل بهزيستی هرمزگان قرار گرفت.

    وی اضافه کرد: در موضوع مسکن ۴۰ میلیون تومان را به شکل کمک بلاعوض داریم که مددجویان می‌توانند استفاده کنند یا از ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای ودیعه مسکن استفاده کنند و این کمک ها موجب می‌شود که مقداری از دغدغه مندی و چالش این عزیزان در این حوزه برطرف شود. مدیر کل بهزیستی هرمزگان، افزود: در بحث تعمیرات سقف منزل مخصوصاً برای مددجویان که با توجه به پیش رو بودن فصل بارندگی این دغدغه را دوچندان می‌کند وجود دارد و امیدواریم با کمک خیرین و گروه‌های جهادی و ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارند بتوانیم قسمتی از نیازمندی‌ها را برطرف کنیم.

    جهانشاهی، گفت: در موضوع لوازم ضروری منزل هم چالش‌هایی وجود دارد که بخشی را توانستیم با خیرین مرتفع کنیم ولی با توجه به تعداد بالای افراد نیازمند نمی‌توانیم پاسخگوی همه مشکلات و نیازهای افراد باشیم و می‌طلبد که با استفاده از ظرفیت مشارکت مردمی و خیرین در تهیه لوازم ضروری منزل به‌خصوص کولر و یخچال کمک شایانی شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.