حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3052 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • تأثیر باور فنگ شویی بر زندگی
    ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۵:۱۳
    شناسه : 10721
    بازدید 1353
    10
    گزارش اختصاصی// در قسمت قبل به این نکته اشاره کردیم که فنگ شویی روندی برای چیدمان اصولی دکوراسیون داخلی یک مکان است و در عمل به طراحی المان های موجود در آن مکان و ایجاد هماهنگی بین المان ها اشاره دارد.
    ارسال توسط : نویسنده : مریم منصف منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// در قسمت قبل به این نکته اشاره کردیم که فنگ شویی روندی برای چیدمان اصولی دکوراسیون داخلی یک مکان است و در عمل به طراحی المان های موجود در آن مکان و ایجاد هماهنگی بین المان ها اشاره دارد. فنگ شویی یک هدف واحد و ایده آل برای تمام افراد دارد و آن هم رسیدن به یک زندگی خوب و پر از آرامش است تا افراد از آن حس خوبی دریافت کنند و انرژی مثبت بر خانه غلبه کند. درواقع فنگشویی، باوری قديمی و هنر ايجاد تعادل و هماهنگی در جريان طبيعي انرژی‌های پيرامونمان می‌ باشد.

    ضمنا تأکید کردیم که فنگ شویی نوعی باور برای زندگی کردن است که به رابطه انسان و محیط اطرافش توجه ویژه می کند و گاهی به غلط ازآن به عنوان علم یاد می شود. یعنی در واقع فنگ‌شویی علم نیست، بلکه تطبیقی برای رویکردها و پدیده‌های جهان و نحوه ارتباط‌‌شان با همدیگر است.یک سری قوانین کلی برای فنگ شویی خانه وجود دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم:
    فنگ شویی در خانه
    در باور فنگ شویی انرژی و حال خوبی که ممکن است در یک خانه وجود داشته باشد و حتی در اولین ورود به آن فضا این حس را دریافت نمایید، به دلیل چیدمان درست مبلمان می باشد که با خود تمیزی و انرژی مثبت را به ارمغان آورده است.
    فنگ شویی در پذیرایی
    بهداشت و تهویه هوا برای فنگ شویی پذیرایی بسیار با اهمیت است و همچنین رنگ ها بیشترین تاثیر را در زیبایی یک خانه دارند ولی اگر با باور فنگ شویی پیش روید می توانید با استفاده از رنگ هایی زیبا، جذابیت و انرژی خانه را افزایش دهید. از عناصر طبیعی برای طراحی خانه استفاده کنید تا حس و حال بهتری را انتقال دهند؛ مثلا گیاهان، صدف، چوب، سنگ و… از عناصر طبیعی و زیبایی محسوب می شوند که وجود آن برای فنگ شویی پذیرایی ضروری است.
    فنگ شویی در اتاق خواب
    تخت خواب هیچگاه نباید مقابل درب یا زیر پنجره اتاق قرار گیرد. تناسب رنگی بین سرویس خواب و دیگر المان‌ها مثل پرده موجب انتقال انرژِی و حفظ نظم اتاق خواب می شود.المان ها و تجهیزاتی که مربوط به کار می‌شوند و آموزشی هستند را از این فضا دور کنید.
    فنگ شویی در آشپزخانه
    یک بررسی کامل روی وسایل داشته باشید و ببینید که کدام یک از وسایل خراب و کدام یک سالم هستند. پس از بررسی وسایل آشپزخانه با توجه به قوانین فنگشویی چیدمان کنید و وسایل خراب را تعمیر کنید. مثلا اگر خرد کن خراب شده آن را تعمیر کنید یا اگر چاقو کند شده آن را تیز کنید.
    فنگ شویی در سرویس بهداشتی
    برای فنگشویی سرویس بهداشتی یک نکته بهداشتی و حائز اهمیت وجود دارد که باید آن را رعایت کنید تا انرژی مثبتی در فضا ایجاد شود و آن هم خارج کردن مسواک ها از این فضا می باشد. استفاده از آینه در فضای سرویس بهداشتی ضروری است زیرا ترکیب آینه و نور موجب بزرگنمایی فضا می شود و زیبایی بی نظیری را به فضا انتقال می دهد.
    فنگ شویی در حمام
    برای فنگشویی حمام باید توجه کنید که هیچ یک از وسایل شخصی درون این فضا قرار نگیرد. وسایلی مثل حوله که شخصی و مختص به یک فرد هستند باید در کمدی دور از این فضا جایگذاری شود زیرا حوله میکروب ها را جذب می کند و انرژی منفی را انتقال می دهد.
    قوانین کلی فنگ شویی خانه در یک نگاه
    * عدم قرارگیری سرویس بهداشتی روبروی درب ورودی خانه
    * طراحی اتاق نشیمن یا پذیرایی روبروی درب خانه
    *نورپردازی خانه باید کاملا فضا را روشن کند
    *نظافت باید بر خانه غلبه کند و همه بخش های خانه مرتب و تمیز باشد.
    * از قرار دادن کفش‌ها در جایی به جز جاکفشی خودداری کنید.
    *از گل و گیاهان طبیعی استفاده کنید. *گل های مصنوعی خانه را کنار بگذارید.*مواد خوراکی که تاریخ انقضای آنها رسیده است را دور بیندازید.*در طول روز چندبار پنجره‌ها را باز بگذارید.* در راهروی خانه یک آینه قرار دهید.
    * تعادل در استفاده از رنگ ها
    شاید در ادامه بد نباشد بدانیم که چینیان باستان با اعتقاد به فنگ شویی ۱۳ راز مهم را برای کسب ثروت و عشق در زندگی خود جاری داشته اند که به شرح زیر است.
    اول؛ جایی از خانه باید متعلق به شما باشد و بس!
    هر انسانی در خانه اش نیاز دارد که یک پناهگاه، یک مکان آرامش برای خودش داشته باشد.
    دوم؛ جایی شایسته و بی‌نظیر برای خودتان فراهم کنید! شما لایق بهترین‌ها هستید.
    فنگ شویی معتقده گوشه دنج یا پناهگاهی را که در خانه دارید، برای خودتان به یک فضای معنوی مقدس تبدیل کنید.یک سری لوازم تزئینی مثل عود، یک گلدان زیبای کوچک یا یک شمع روشن و ساده را در کنار مکان استراحت نیمروزی تان قرار بدید.
    سوم؛ طبیعت را به خانه دعوت کنید تا انرژی ناب و بی‌نظیرش، آرامش را به وجود شما بدهد.
    یک گلدان کوچک، یک گیاه رونده زیبا بر روی سقف و یایک ردیف گیاهان سبز کوچک در خانه نگه داری کنید.
    چهارم؛ نمادها، روح آرامش را در خانه جاری می‌کنند.
    از نمادهای فنگ شویی، در دکوراسیون منزل تان استفاده کنید. این نمادها، آرامش و انرژی مثبت را به فضای خانه و روح و روان شما بازمی‌گردانند و معنویت را در فضا جاری می‌ کنند. از نمادها تا حد امکان بدون شلوغ کردن فضای خانه استفاده کنید.نمادهای فنگ‌شویی در دکوراسیون عبارت‌اند از: آب،آیینه،شیشه‌های رنگی، سفال، گیاهان، سنگ‌های کریستال
    پنجم؛ خانه‌ را پر از هوای تازه و حس ناب زندگی کنید.
    تمام روزهای سال، حتی اگر هوا کمی سرد یا گرم و مرطوب باشه، بد نیست در ابتدای صبح دقایقی کوتاه پنجره‌ها را باز بگذارید. هوای تازه، انرژی‌های منفی شبانگاه را به بیرون از فضای خانه هدایت می کند و فضای زندگی تان سرشار از حس زندگی می شود.
    ششم؛ غذا خوردن شما را آرام می‌کند
    فنگ شویی اعتقاد دارد غذا خوردن مقدس است و لازمه با اون، با مهربانی و ادب و آرامش برخورد کنید به عنوان مثال: غذا را در ظرف‌های زیبا، تمیز و موردعلاقه تان سرو کنید، سفره و میز غذا را با لیوان و دستمال و وسایل رنگی آراسته کنید، برای افراد و اهالی منزل، از بشقاب و لوازم موردعلاقه استفاده کنید.
    هفتم؛ دیوارها زنده اند و دلشان می‌خواهد نفس بکشند.
    دیوارهای خانه شما باید نفس بکشند؛ این‌قدر شلوغشان نکنید. دیوارها را کاملاً خلوت کنید تا درونتان آرام شود. یکی دو قاب بزرگ برای جلوگیری از برهنه نشان داده شدن دیوارها کافی است.
    هشتم؛ فنگ شویی ثروت یا این خرده‌ریزه‌های مزاحم آرامش روانتان را به هم می‌ریزند.
    با خالی شدن و مرتب شدن کمدها، بوفه و ویترین‌ها، حالا انرژی‌های مثبت در این مکان‌ها به جریان درمی آید و ثروت و برکت جاری می‌شود. جای خالی هرگز خالی نمی‌ماند و ثروت و انرژی‌های مثبت جای انرژی‌های منفی و وسایل کهنه را می‌گیرند.
    نهم؛ صداهای ریز و گوش‌خراش خانه را حذف کنید.
    بنا به اصول فنگ شویی، اصوات و صداهای مزاحم و ناخواسته مسیر ورود انرژی‌های مثبت به خانه را مسدود می‌کند.به لولاهایی که جیرجیر می‌کنند، درب‌های قیژقیژکننده با باز شدن‌های گوش‌خراش، تکه چوب‌ها و فلزهای کابینت که صدا تولید می‌کنند، رسیدگی کنید.
    دهم؛ جالباسی‌های پشت درب‌ها را بردارید! هم خانه و اتاق‌خواب‌ها یک نفس راحت می‌کشند و هم خودتان!
    فضای پشت درب‌های اتاق محل تبادل انرژی است. با آویختن لباس و وسایل پشت درب، این مکان به جایی برای تبادل انرژی‌های منفی تبدیل می‌شود.
    یازدهم؛ انرژی‌های منفی، لابه‌لای چین‌وچروک‌ها پنهان‌شده‌اند!
    اگر مبلمان های پارچه‌ای دارید یا روکش‌های پارچه‌ای برای مبلمان هایتان تهیه‌کرده‌اید، روکش‌ها را حتماً بشویید و مرتب اتو کنید.
    دوازدهم؛ باید بگذارید اتاق‌خواب‌هایتان نفس بکشند!
    یک راهکار زیبای فنگ شویی، تغییر کاربری اتاق‌هاست. اگر خانه شما چندین اتاق‌خواب دارد، در یک اقدام انتحاری! جای اتاق‌خواب‌ها را با هم عوض کنید. در میان جابجایی وسایل میان اتاق‌ها گرد و غبار و آشغال‌های تلنبار شده بسیاری کشف و معدوم می‌شوند. انرژی‌های منفی گیر افتاده میان وسایل از میان می‌رود و فضا دل‌باز و سرشار از انرژی‌های مثبت می‌شود.
    سیزدهم: فنگ شویی اتاق‌خواب، فنگ شویی خواب آرام.اتاق‌خواب محل استراحت است و نه هیچ کار دیگری. تلویزیون، تردمیل، دستگاه‌های برقی و الکترونیکی را تا حد امکان در اتاق‌خواب قرار ندهید.
    کلام آخر اینکه ما در این نوشتار اصلا به دنبال تأیید ویا رد این مکتب و باور نیستیم و این نکته کاملا مسلم و بدیهی است که هرجا و در هر مکانی که تمیزی و نظافت و نظم و ترتیب وجود داشته باشد به خودی خود انرژی مثبت نیز جریان خواهد داشت و اینگونه به نظر می رسد که در این باور و عقیده هر جا که از ثروت صحبت می شود، مستقیما به بحث مادی اشاره ای ندارد و گاهی منظور از ثروتی که حاصل این تفکر ونگرش است، همان احساس خوشایند رضایتمندی از شرایط می باشد که به تبع حضور و وفور انرژی مثبت در زندگی روزمره انسان خود نیز عاملی برای شادی و شادابی درونی وبیرونی می باشد که همین موضوع سلامت روان را نیز به ارمغان می آورد.
    پایان

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.