حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3003 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • بحران مسکن در بندرعباس ادامه دارد
    ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۷:۲۰
    شناسه : 13974
    بازدید 1139
    7
    دریانیوز// مشکلات مسکن و اجاره نشینی در شهر بندرعباس روزبه روز در حال افزایش است و عزمی جزم برای رفع این مشکل در این شهر مهاجرپذیر وجود ندارد و وعده ها محقق نشده است. درحالیکه انتظار می رفت با اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس، مشکل مسکن در این شهر مهاجرپذیر بندری تا حد زیادی برطرف شود، اما متاسفانه عملیات ساخت وساز 15 هزار واحدمسکن در شمال اتوبان شهید رجایی بندرعباس به کندی پیش می رود و مشخص نیست چه زمانی این واحدهای مسکونی ساخته و به مردم تحویل داده شود.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// مشکلات مسکن و اجاره نشینی در شهر بندرعباس روزبه روز در حال افزایش است و عزمی جزم برای رفع این مشکل در این شهر مهاجرپذیر وجود ندارد و وعده ها محقق نشده است. درحالیکه انتظار می رفت با اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس، مشکل مسکن در این شهر مهاجرپذیر بندری تا حد زیادی برطرف شود، اما متاسفانه عملیات ساخت وساز ۱۵ هزار واحدمسکن در شمال اتوبان شهید رجایی بندرعباس به کندی پیش می رود و مشخص نیست چه زمانی این واحدهای مسکونی ساخته و به مردم تحویل داده شود.

    درصورتیکه اگر این طرح در سال ۱۴۰۰ در بندرعباس کلید خورده بود، بطور حتم تاکنون احداث واحدهای مسکونی بعد از گذشت بیش از دوسال، تاکنون به اتمام رسیده بود و هزاران نفر از مستاجران و افراد بی خانمان صاحب خانه شده بودند و آن هزینه ای که بابت اجاره می پردازند، را به عنوان قسط تسهیلات بانکی مسکن شان می پرداختند و خیالشان راحت بود که سقف بالای سرشان، متعلق به خودشان است و هر سال نباید خانه شان را جابجا کنند و یا اجاره بیشتری بپردازند ویا به خانه های اشتراکی و در محلات و روستاها بروند و یا حاضر شوند در کانکس و چادر و… زندگی کنند و فشارهای اقتصادی و مسکن، برخی را به آخر خط زندگی برساند.

    بدلیل عدم اجرای طرح های مسکن در ده سال اخیر در بندرعباس، قیمت مسکن و اجاره بسیار افزایش یافته است و این شرایط باعث شده است که بسیاری از شهروندان از خانه دار شدن و حتی اجاره در خانه مناسب ناامید شوند و مافیای مسکن و دلالان و برخی از مشاوران املاک در این وضعیت موج سواری خوبی دارند و هیچ دستگاه نظارتي نیز بر آنها نظارت لازم و کافی را ندارد و مستاجران و افراد بی خانمان را با مشکلات زیادی مواجه کرده اند.

    در شهریورماه قرار بوده سامانه اجاره بها در بندرعباس راه اندازی شود تا املاک ارزش گذاری شده و حباب وقیمت های غیرواقعی در اجاره بها از بین رود که متاسفانه این سامانه نیز تاکنون راه اندازی نشد. در پلتفرم های مجازی نیز که دلالان و مشاوران املاک اقدام به قیمت سازی می کنند. البته این مشکلات حوزه مسکن بارها منعکس شده است،اما بنظر می رسد عزمی برای رفع مشکلات در حوزه مسکن در استان وجود ندارد و به همین دلیل این مشکلات همچنان ادامه دارد.

    خانواده های زیادی با مشکل مسکن مواجهند و بیشترین درآمدشان صرف اجاره بها می شود و در این شرایط نمی توان جوانان را به ازدواج تشویق نمود و حتی مشکل مسکن باعث افزایش اختلافات خانوادگی و جدایی همسران و ازدیاد فرزندان طلاق می شود و آسیب های اجتماعی را به همراه خواهد داشت که بایستی این زنجیره از کمبود مسکن تا آسیب های اجتماعی مورد توجه متولیان مربوطه قرار گیرد. از طرفی دیگر بدمسکنی را در استان و بندرعباس داریم و بسیاری از املاک در محلات، فرسوده و قدیمی هستند و ساکنان توان بازسازی و تعمیرشان را ندارند.

    همچنین برای اخذ سند املاک در محلاتی که مربوط به شهرداری است، نیز قیمت ها بسیار بالاست و ساکنان محرومش توان اخذ سند و گرفتن تسهیلات نوسازی با سند را ندارند و ریزش و آوار شدن املاک فرسوده و مدفون شدن ساکنان دور از ذهن نیست که انتظار می رود متولیان مربوطه دراین حوزه تدبیری بیندیشند. بایستی برنامه های دولت در حوزه مسکن در بندرعباس نیز بخوبی اجرا شود تا بحران مسکن در بندرعباس ازبین برود و مردم خانه دار شوند و مستاجران بتوانند اجاره های غیرحبابی بپردازند. شرایط مسکن در این شهر بگونه ای است که‌ حتی یافتن خانه اجاره ای مناسب با قیمت منطقی نیز سهل نیست و بایستی تدبیری اساسی در این حوزه اندیشیده شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.