حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3003 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • با کاشت درخت، عیدی خود را به زمین هدیه دهیم
    ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷
    شناسه : 14061
    بازدید 1143
    6
    دریانیوز// امروز پانزدهم اسفند ماه است. در تقویم کشور ما روز پانزدهم اسفند به عنوان روز درختکاری نامگذاری شده‌ است. اهمیت روز درختکاری، برای همگان ثابت شده است.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// امروز پانزدهم اسفند ماه است. در تقویم کشور ما روز پانزدهم اسفند به عنوان روز درختکاری نامگذاری شده‌ است. اهمیت روز درختکاری، برای همگان ثابت شده است.

    درختان عامل زندگی در این کره خاکی هستند. درختان نماد سرزندگی، شادابی و حیات در تمام نقاطی هستند که به آن پا می گذارید. این زیبایان همیشه سبز همواره محل زندگی بسیاری از جانوران و پرندگانند و متاسفانه گروهی از انسان ها با قطع بی رویه درختان، عامل نابودی زندگی بسیاری از حیوانات شده‌اند. اما امید به زندگی جانداران و کاشت درخت با وجود افراد دوست‌دار طبیعت و تاریخ‌های مهمی همچون روز درختکاری، هرگز از بین نخواهند رفت.

    وجود درختان باعث پاکسازی هوا بخصوص در کلان‌شهرها می‌شود. این موجودات مفید آلودگی موجود در هوا را می‌گیرند و اکسیژن را به بدن بی‌جان زمین تزریق می‌کنند. از هر منظری که به درختان نگاه کنید خواهید دید که ذره ذره آنها برای ادامه حیات بشیریت واجب و ضروری هستند. با افزایش کارخانجات و شهرک‌های صنعتی، جو زمین روز به روز گرم‌تر شده و باعث آب شدن یخچال‌های طبیعی می‌شود.

    درختان باعث خنک شدن هوا می‌شوند. یکی از بهترین مزیت‌های درختان جلوگیری از اتفاقات ناگوار همچون سیل است. با کاشت درختان بی شمار، دیگر سیل جزو بلایای طبیعی نخواهد بود. درختان مانع از ورود سیل به شهرها و خرابی خانه‌ها می‌شوند و از فرسایش خاک جلوگیری می‌کنند. با کاشت درختان میوه، در نزدیکی محل زندگیتان نه تنها خودتان از نعمت‌های خداوند بهره خواهید برد، بلکه می‌توانید برای دیگران نیز راهی باز کنید تا بتوانند از میوه‌های خوشمزه درختان لذت ببرند.

    فرهنگ روز درختکاری تقریبا برای همگان جا افتاده است و کمتر کسی است که به اهمیت آن پی نبرده باشد. البته باید بدانید کاشتن درخت کافی نیست. نیاز است که به درخت ها رسیدگی شود تا بتوانند جایگزین مناسبی برای درختان قطع شده باشند. حفظ جنگل یکی از مهم ترین عوامل در نگهداری از زمین است و هر درختی که قطع می شود سالیان سال طول می کشد تا نهال کوچکی که می‌کارید جایگزین آن شود.

    خطر نابودی جنگل‌ها دائما توسط افراد و کارخانجات وجود دارد و این ما هستیم که نه تنها باید جلوی قطع بی‌رویه درختان را بگیریم بلکه باید با کاشت درخت بر میزان سرانه جنگل های کشور و منابع طبیعی آن بیافزاییم. جرایمی که برای قطع درخت در نظر گرفته می‌شود باید به اندازه‌ای باشد که افراد را از این کار منع نماید و اجازه ندهد کسی به فکر قطع درختان بیافتد.

    از سوی دیگر در این روز که کاشت درخت توسط افراد و نهادهای مختلف صورت می‌گیرد، به این نکته توجه شود که کاشت درختان مثمر در اولویت قرار داشته باشد تا علاوه بر استفاده از مزیت‌های زیاد درختان از جمله بهره‌مندی از سایه، تولید اکسیژن، جلوگیری از فرسایش خاک و …، از میوه آن نیز برخوردار شوند. پس با کاشت حتی یک نهال در این روز عیدی خود را پیش از آمدن فصل بهار به زمین هدیه کنید و در کمک به ادامه حیات در این کره خاکی با ارجعیت داشتن روز درختکاری، سهیم باشید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.