حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 10 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3052 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • با نان مردم بازی نکنید
    ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۴:۴۸
    شناسه : 10669
    بازدید 1171
    8
    دریانیوز//در چند ماهه اخیر برخی از نانوایی های دادن نان به مشتریان شان را محدود کرده اند و عنوان می کنند سهمیه آردشان کم است واگر نان بیشتر از میزانی که مسئولان به آنها گفته اند، به مردم بدهند، از سهمیه آردشان کم می شود.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز//در چند ماهه اخیر برخی از نانوایی های دادن نان به مشتریان شان را محدود کرده اند و عنوان می کنند سهمیه آردشان کم است واگر نان بیشتر از میزانی که مسئولان به آنها گفته اند، به مردم بدهند، از سهمیه آردشان کم می شود.

    بارها در نانوایی هایی مختلف دیده ام که نانواها به مشتریان می گویند ۲۴ قرص نان یا ۴۰ ویا ۵۰ قرص نان را می توانند به آنها بدهند وهر نانوایی یک تعدادی را اعلام می کنند. آنها البته هیچ نامه یا ابلاغ مکتوبی را ارائه نمی کنند ویا در معرض دید عموم نصب نمی کنند که به آنها گفته شده باشد که نان محدود به مردم بدهند و برخی از این نانواها به مشتریان شان می گویند به ما گفته شده است فقط ۲۴ قرص نان یا عددی دیگر می توانیم نان به مشتری بدهیم.

    علاوه برای این نانوایی های لواش ماشینی با پخت نان ۴۰۰ تومانی، حتی برخی نانوایی های بربری ۱۵۰۰ تومانی نیز به مشتری می گویند حداکثر ده قرص نان می توانی کارت بکشی. نکته جالب اینجاست که هر دو نوع نانوایی ها به مشتریان می گویند با هر کارت این تعداد محدود می توانی نان خرید کنی که اگر شهروند هر تعداد کارت همراهش باشد، می تواند با هرکدام آن تعداد اعلامی را از کارتخوان نانوایی نان خریداری کند که این شیوه صحیح نیست و در واقع محدودیت خرید نان با هر کارت بانکی گذشته شده است و یک شهروند می تواند با کارت های بانکی متفاوت تعداد نانی که می خواهد خرید کند که این موضوع منجر به اجاره کارت بانکی نیز می شود. البته متولیان مربوطه این محدودیت ها در نانوایی ها را تایید نمی کنند و می گویند نانوایی ها بایستی نان مورد نیاز شهروندان را بدهند.

    این محدودیت عرضه نان در برخی نانوایی ها بارها تکرار شده و گاهی باعث جروبحث متصدیان نانوایی ها و شهروندان شده است. در این بخش ضرورت دارد اگر موضوعی را متولیان حوزه آرد ونان به نانوایی ها می خواهند اعلام کنند، بصورت صریح، شفاف و مکتوب باشد تا هر شخصی استنباط خاصی از کلام شفاهی نداشته باشد و موارد اعلامی مکتوب هم در معرض دید مردم در نانوایی ها قرار گیرد. تابلوهای مشخصات نانوایی ها نیز بایستی ثبت شود و موارد مهم در تابلو ذکر و شماره تلفنی که شهروندان می توانند در ساعات اداری و غیراداری با آن تماس بگیرند، نیز قید شود.

    از طرفی دیگر نحوه ارائه خدمات ومشکلات و خواسته های نانوایی ها نیز رصد شود و با خاطیان برخورد و از خواسته بحق نانواها نیزبایستی حمایت شود.نکته مهم این است که بایستی از تخلفات و فروش آراد یارانه ای جلوگیری شود و حتی دوربین هایی را می توان نصب نمود، اما نباید شرایط بگونه ای باشد که برخی از نانوایی ها از بحث قطع یا کم شدن سهمیه آراد یارانه ای شان و… بگونه ای ناصحیح برداشت واستنباط داشته باشند ویا سوء استفاده نموده و برای شهروندان مشکل ایجاد نمایند.

    برخی از خانواده ها توان خرید برنج و… را ندارند وفقط از نان استفاده می کنند و یا اینکه برای صرفه جویی در رفت وآمد به نانوایی و عدم معطلی در صف نانوایی، اقدام به خرید بیشتر نان و ذخیره سازی در سردخانه یخچال خانه شان جهت استفاده چند روزشان می کنند که نباید با محدودیت در خرید نان مواجه شوند. یکی از نانواها می گفت بدلیل ترس از کم شدن سهمیه آرد، مجبورم به مردم بگوید فقط تعدادی محدود قرص نان می دهیم واز آن طرف گاهی آخر شب تعداد زیادی از نان هایی که پخت کرده ایم، بی مشتری می ماند و به نان خشک تبدیل می شوند که بایستی در این زمینه اطلاع رسانی شفافی باشد تا نانواها و مشتریان با مشکل مواجه نشوند.

    البته برخی از نانواها از افزایش هزینه های جاری و کارگر و قیمت پلاستیک و عدم تغییر قیمت نان یا حمایت های جایگزین و… هم گلایه مندند وخواستار توجه بیشتر مسئولان به رفع مشکلات نانوایی ها نیز هستند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.