حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3004 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • آزادگان، آزموده‌ترین فرزندان این ملتند
    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۴:۴۰
    شناسه : 3459
    بازدید 1786
    29
    بیست و ششم مرداد ماه یادآور بازگشت پر افتخار فرزندان غیور ایران اسلامی به میهن در سال 1369 است ؛ فرزندانی که برای دفاع از میهن از جان خود گذشتند ، فرزندانی که گیتی به صبوری آنها به خود ندیده بود .
    ارسال توسط : نویسنده : سعیده دبیری نژاد منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: بیست و ششم مرداد ماه یادآور بازگشت پر افتخار فرزندان غیور ایران اسلامی به میهن در سال ۱۳۶۹ است ؛ فرزندانی که برای دفاع از میهن از جان خود گذشتند ، فرزندانی که گیتی به صبوری آنها به خود ندیده بود . سال ۱۳۶۹ سالی پر تلاطم برای مردم ایران بود. در گرماگرم تابستان، روز ۲۶ مردا ۱۳۶۹ بالاخره جمهوری اسلامی ایران با سربلندی توانست رزمندگانی را که مجاهدانه از دین و شرف و خاک کشور دفاع کرده بودند و در دست دشمن اسیر شده بودند، به وطن بازگرداند. ۲۶ مرداد ۶۹، ایران اسلامی شاهد حضور اولین گروه آزادگان سرافرازی بود که پس از سال ها اسارت در زندان ها و اسارت گاه های رژیم بعث عراق، قدم به خاک پاک میهن اسلامی خود گذاشتند. ستاد رسیدگی به امور آزادگان که در ۲۲ مرداد ۶۹ تشکیل شده بود، تبادل حدود ۵۰ هزار آزاده را با همین تعداد اسیر عراقی و با هماهنگی دستگاههای دیگر برعهده گرفت. با این تفاوت که اسرا آنها نظامی و اسرای ما بیشتر بسیجی و غیرنظامی بودند . فرزندان ایران ، با ایمان راسخ خود در برابر همه فشارهای جسمی و روحی دشمنان ایستادند و از شکنجه‌های مزدوران بعث هراسی به خود راه ندادند . فرزندان غیور ایران از همه جا و همه کس بریده و به خدا پیوسته بودند، آنها را آزاده نامیدند چون از قید نفس و نفسیات رهایی یافته بودند. قلم ها، ناتوان از وصف رشادت ها، از جان گذشتن ها، صبر و استقامت و… آزادگان است و چه برسد که ما با این قلم های شکسته و بیان های نارسا در وصف اسرا که سلامت خویش را از دست داده اند، مطلبی بنویسیم یا سخنی بگوییم.زبان و بیان، عاجز از ترسیم مقام شاخص و بلند پایه عزیزانی است که برای اعطای کلمه حق و دفاع از اسلام و کشور اسلامی جانبازی کرده اند.

    رهبر معظم انقلاب در سال‌های بعد از جنگ تحمیلی، در دیدارهایی که با آزادگان سرافراز میهن اسلامی داشتند بیاناتی ایراد فرمودند که برخی از آنها را با هم مرور می کنیم . – شماها ده سال، هشت سال ـ کمتر یا بیشتر ـ سخت‌ترین دوران را گذراندید. جوانی و زندگی باطراوت دوران شباب را در راه خدا دادید، اما ضرر نکردید؛ چون با خدا معامله کردید. صبر و استقامت شما، به اسلام آبرو بخشید. خانواده‌های شما با صبر خود اسلام را روسفید کردند و به نظام و جمهوری اسلامی آبرو دادند. (۱/۶/۶۹) – شما آزادگان، بخصوص با این تجربه‌ی سنگینی که از سر گذرانده‌اید و حالا بحمداللَّه وارد انبوه اجتماع این ملت شده‌اید، باید هرکدام مثل ستاره‌یی بدرخشید و مظهر و سرمشق و نمونه‌ی وفاداری به آرمانهای اسلام و اصرار بر پیمودن راه انقلاب و کانون روشنگری علیه مطامع استکبار باشید. (۲۸/۵/۷۰) – مرارت‌ها و سختی‌های دوران اسارت، روحیه و اراده‌ی آزادگان را برای پیشرفت به سمت اهداف انقلاب آماده و قوی کرده است. آزادگان در زمره‌ی بهترین سربازان انقلاب، آزموده‌ترین فرزندان این ملت و شایسته‌ترین افراد برای دفاع از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی هستند و مورد امید و اعتماد نظام محسوب می‌شوند. زیرا در راه حفظ این نظام در روزهای سخت خود را تجربه کرده و آزمایش دشواری را با سربلندی به انجام رسانده‌اند، لذا در میدان سازندگی کشور و دفاع از انقلاب و ارزش‌های اسلامی باید به‌ طور جدی آزادگان مورد توجه قرار گیرند. (۲۶/۵/۷۱) – آزادگان به عنوان عناصر خودی، اصلی، حقیقی و وابسته به اسلام و انقلاب باید با امید و خوشبینی نسبت به آینده همواره در صحنه‌های مختلف انقلاب حضور داشته باشند و با بهره گرفتن از ذخیره‌ی بزرگ معنوی که در دوران اسارت اندوخته‌اند به مجاهدت خود در راه خدا ادامه دهند. (۲۶/۵/۷۱) – آزادگان، بهترین سربازان انقلابند.

    آزادگان، آزموده‌ترین فرزندان این ملتند. آزادگان، شایسته‌ترین افراد براى دفاع از انقلاب و نظام جمهورى اسلامیند. آزادگان، مورد امید و اعتماد این نظام به حساب مى‌آیند و باید براى کارهاى آینده هم به حساب بیایند. اگر دشمنى در مقابل انقلاب یا در مقابل نظام جمهورى اسلامى قد عَلَم کند، اول کسى که باید مشت بر سینه او بزند، آزاده است؛ چون آزاده بیشتر از همه، براى حفظ این نظام رنج کشیده است. او بیشتر از همه تجربه کرده است؛ خودش را بهتر مى‌شناسد و محنت‌پذیرى خود را در روزهاى سخت آزمایش کرده است. (۲۶/۵/۷۱)

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.