حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3005 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • گریه زنان و کودکان محروم هرمزگان از درد دندان
    ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
    شناسه : 10338
    بازدید 1113
    7
    دریانیوز// در حالی درمان دندان بسیار گران است که مراکز بخش دولتی و تامین اجتماعی دندانپزشکی هم تعدادشان بسیار اندک است وهم همه خدمات دندانپزشکی را انجام نمی‌دهند و هم در ایام تعطیل خدمات ‌رسانی نمی کنند و اطلاع رسانی مناسبی نیز درخصوص مراکز دولتی دندانپزشکی ونوع خدماتی که ارائه می دهند، نشده است وبیماران از درد دندان رنج می برند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// در حالی درمان دندان بسیار گران است که مراکز بخش دولتی و تامین اجتماعی دندانپزشکی هم تعدادشان بسیار اندک است وهم همه خدمات دندانپزشکی را انجام نمی‌دهند و هم در ایام تعطیل خدمات ‌رسانی نمی کنند و اطلاع رسانی مناسبی نیز درخصوص مراکز دولتی دندانپزشکی ونوع خدماتی که ارائه
    می دهند، نشده است وبیماران از درد دندان رنج می برند.

    متاسفانه هزینه های دندانپزشکی بسیار بالاست و آزاد محاسبه می شود و هر دندانپزشکی نرخی دارد که گاهی درمان دندان های فقط یک عضو خانواده از درآمد یک ماه خانواده بیشتر است و چاره ای جز درد کشیدن و گریه کردن ندارند و بارها این موضوع در رسانه ها و نشست های خبری و… مطرح شده است که برای ارائه خدمات دندانپزشکی با تعرفه دولتی وتمامی خدمات چاره اندیشی شود، اما متاسفانه تاکنون تدبیری اساسی در این حوزه در استان اتخاذ نشده است و عزمی وجود ندارد و از درد دندان محرومان، مسئولان دردشان نیامده است.

    هرمزگان براساس آمارهای رسمی در صدر استان های بافقر و فلاکت، بیکاری و گرانی قرار دارد که بسیاری از خانواده ها برای معیشت و خوردوخوراک درمانده شده اند و درمان شان را نمی توانند تکمیل کنند و گاهی جان شان را نیز از دست می دهند. با این شرایط و هزینه های چند میلیونی درمان دندان که گاهی چند دندان یک فرد نیاز به درمان پیدا می کند وبایستی چندین مرحله روند درمان را انجام دهدو چند ده میلیون تومان هزینه نیاز دارد و بطور حتم بسیاری از خانواده ها نمی توانند این هزینه ها را تامین نموده و از روش های نادرست مانند استفاده از روغن ترمز خودرو، موادمخدر، داروهای گیاهی، جادووجنبل و… برای ساکت شدن دردشان استفاده می کنند که مشکل شان را بیشتر می کنند.

    از مسئولان دولتی از جمله استانداری و دانشگاه علوم پزشکی، مدیریت درمان تامین اجتماعی استان و… انتظار می رود با استفاده از ظرفیت خیرین و نهادهای انقلابی و صنایع در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی شان استفاده نموده و در مناطق شهری و روستایی تعداد مراکز دندانپزشکی را افزایش داده و با تعرفه دولتی و برای محرومان بصورت رایگان درمان دندان را بطور کامل انجام دهند تا زنان و کودکان محروم بخاطر درد دندان گریه نکنند و زجر نکشند و با آرامش بخوابند و از دندانپزشکان محترم هم درخواست داریم در مراکز خصوصی شان روزانه یکی دو بیمار محروم را رایگان و یا با تخفیف ویزیت کنند تا درد نکشند و دعای شان کنند که این اعمال ماندگار است و ذخیره می شود برای دنیایی که همین دعاها و امور خیر، گره گشایی می کنند.

    از طرفی دیگر ضرورت دارد دندانپزشکی های دولتی و خیریه شبانه روزی نیز در استان داشته باشیم تا به مردم خدمات‌رسانی کنند و مانند ایام تعطیل مانند سه روز تعطیلی هفته قبل و سه روز تعطیلی پایان هفته جاری و تعطیلات نوروز و… بیماران با مشکل مواجه نشوند و خدمات دندانپزشکی را دریافت نمایند. برخی درمان های دندان مانند جراحی و… نیز گویا در مراکز دولتی صورت نمی گیرد.
    هزینه های مراکز غیردولتی نیز بسیار بالاست و بسیاری از خانواده ها علاوه بر درد دندان، درد هزینه و گرانی درمان دندان و… نیز دارند. رهبر معظم انقلاب فرموده اند : «ما می خواهیم اگر کسی در یک خانواده مریض شد، بیش از رنج مریض داری، رنج دیگری نداشته باشد». مسئولان بایستی تلاش کنند تا این فرمایش معظم له در استان محقق شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.