حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3003 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • کاهش ۱۰درصدی قیمت مسکن در هرمزگان
    ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۵:۵۷
    شناسه : 11222
    بازدید 1312
    6
    اثرات اجرای طرح نهضت ملی مسکن ؛ دریانیوز// معاون مسکن وساختمان اداره کل راه وشهرسازی هرمزگان از کاهش بیش از 10درصدی قیمت مسکن در استان با اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان خبر داد و پیش بینی کرد با واگذاری واحدهای نهضت ملی مسکن به مرور از ماه آینده در مناطق مختلف هرمزگان، این کاهش قیمت مسکن ادامه یابد.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// معاون مسکن وساختمان اداره کل راه وشهرسازی هرمزگان از کاهش بیش از ۱۰درصدی قیمت مسکن در استان با اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان خبر داد و پیش بینی کرد با واگذاری واحدهای نهضت ملی مسکن به مرور از ماه آینده در مناطق مختلف هرمزگان، این کاهش قیمت مسکن ادامه یابد.
    سعید حاجبی در جمع خبرنگاران روزنامه دریا و خبرگزاری ایرنا اظهار داشت: اجرای طرح نهضت ملی مسکن و بازدید از مشاوران املاک و برخورد با متخلفان در این حوزه باعث کنترل بازار و خروج بازار مسکن از دست سوداگران شده که منجر به کاهش قیمت مسکن در هرمزگان و شهر بندرعباس شده و این کاهش قیمت ها بیشتر خواهد شد که درحال حاضر بازار زمین و مسکن هم در استان راکد است. حاجبی گفت: این شرایط باعث شده که قیمت زمین و مسکن در استان کاهش یابد و افراد واجد شرایط امکان ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن را خواهند داشت.معاون مسکن وساختمان اداره کل راه وشهرسازی هرمزگان افزود : در کل استان ۱۵۰ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که در مراحل نهایی پالایش هستیم و با درخواست فرمانداران، ثبت نام از متقاضیان جدید نهضت ملی مسکن در بیشتر شهرها در حال انجام است و در بندرعباس نیز از ماه آینده و با پایان یافتن پالایش متقاضیان قبلی، ثبت نام آغاز می شود.

    حاجبی تصریح کرد: ۸۰ هزار نفر در بندرعباس ثبت نام کرده اند که سهمیه این شهر ۳۰هزار نفر است و تاکنون ۱۲هزار نفر در پالایش تایید شده اند. وی گفت: در سه ماه اخیر ۲۰هزار نفر پالایش شده اند. قبلا هم ۲۰هزار نفر پالایش شده بودند. معاون مسکن وساختمان اداره کل راه وشهرسازی هرمزگان خاطرنشان کرد : کسانی که فرم جیم شان سبز باشد و از تسهیلات یارانه ای مسکن دولت و مسکن یا زمین دولتی استفاده نکرده اند و در ۵ سال اخیر سند ملکی به نام شان ثبت نشده باشد، می توانند در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کنند. وی گفت: در تمام شهرهایی که متقاضیان سهم آورده ۴۰ میلیون تومانی شان را واریز کرده اند، عملیات ساخت وساز شروع شده و در بندرعباس نیز تا چند هفته آتی ساخت وساز پروژه های ۱۵ هزار واحدی در شمال اتوبان شهیدرجایی بندرعباس آغاز می شود و هیچ مشکلی با الحاق ۹۶۵ هکتار در بندرعباس و ۲۵۰۰هکتار زمین در شهرستان های استان وجود ندارد و در مناطق شهری و روستایی، این طرح در حال اجراست. حاجبی گفت: سهم آورده ۴۰ میلیون تومانی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد را سازمان های متبوع پرداخت می کنند.

    وی با قدردانی از همکاران فرمانداران و معاونان شان در همراهی با اجرای این طرح ملی برای خانه دار شدن مردم گفت: هر هفته به ۵هزار نفر پیامک ارسال می شود و پرونده پالایش متقاضیان تا ماه آینده بسته می شود و پروژه ها با تاکید استاندار هرمزگان با شتاب در حال اجراست. حاجبی افزود : در طرح جوانی جمعیت نیز ۱۱هزار و ۲۰۰نفر ثبت نام کرده اند و کسانی که تولد فرزند سوم شان از ۲۴ آبان ۱۴۰۰ باشد ویا چهارفرزند زیر۲۰ سال داشته باشند، می توانند برای دریافت زمین رایگان ثبت نام کنند. فقط هزینه آماده سازی از آنها بصورت قسطی دریافت می شود. وی گفت: در شهرهای بالای ۵۰۰هزار نفر مانند بندرعباس، زمین در شهرها و روستاهای اطراف یا محل تولد پدر ومادر واگذار می شود و تسهیلات ۵۰۰میلیون تومانی نیز به این افراد اعطاء می شود. حاجبی گفت: در شهرهایی که زمین برای طرح نهضت ملی مسکن بصورت ویلایی واگذار می شود، به متقاضیان سه ماه برای شروع عملیات ساخت وساز مهلت داده می شود و درصورت عدم ساخت وساز، زمین پس گرفته می شود و به متقاضیان جدید واگذار می شود.

    وی به پیمانکاران ضعیف طرح نهضت ملی مسکن در استان هشدار دادو گفت : هیچ پیمانکاری در حاشیه امن نیست و درصورت عمل نکردن به تعهدات شان، قراردادشان فسخ می شود. وی از شهروندان خواست خانه های خالی خود را در سامانه املاک و اِسکان ثبت کنند تا مالیات بر خانه های خالی شامل حال شان نشود.حاجبی گفت: در اراضی ۳۵۰ هکتاری بندرعباس نیز، به ساکنان بافت فرسوده زمین معوض در ازای واگذاری ملک‌ در بافت فرسوده واگذار می شود.وی از آغاز اجرای سامانه اجاره بها بصورت آزمایشی در هفته های آینده در استان خبر داد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.