حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3015 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • پرستار باید حرفه‌ای و دلسوز باشد
    ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹
    شناسه : 11532
    بازدید 1568
    5
    یک پرستار در گفتگو با دریا: دریانیوز// پرستار به شخصی گفته می‌شود که در زمینه اصول علمی و مهارت‌های حرفه‌ای مراقبت سلامت، درمان و آموزش پزشکی بیماران تحصیل کرده و در آن مهارت داشته باشد. پرستاری به عنوان یک رشته شغلی بسیار مهم در جوامع دنیا می باشد. این شغل در گروه درمانی نقش بسیار مهمی برعهده دارد چرا که به طور مستقیم و مستمر با بیمار در ارتباط بوده و خدمات مورد نیاز او را ارائه می‌کند. پرستاران با زحمات خود می‌توانند جانی را نجات دهند یا مرهمی بر دردی باشند و آنرا تسکین دهند. در این شماره از روزنامه دریا نیز قصد داریم گفتگویی با یکی دیگر از پرستاران انجام دهیم.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// پرستار به شخصی گفته می‌شود که در زمینه اصول علمی و مهارت‌های حرفه‌ای مراقبت سلامت، درمان و آموزش پزشکی بیماران تحصیل کرده و در آن مهارت داشته باشد. پرستاری به عنوان یک رشته شغلی بسیار مهم در جوامع دنیا می باشد. این شغل در گروه درمانی نقش بسیار مهمی برعهده دارد چرا که به طور مستقیم و مستمر با بیمار در ارتباط بوده و خدمات مورد نیاز او را ارائه می‌کند. پرستاران با زحمات خود می‌توانند جانی را نجات دهند یا مرهمی بر دردی باشند و آنرا تسکین دهند. در این شماره از روزنامه دریا نیز قصد داریم گفتگویی با یکی دیگر از پرستاران انجام دهیم.

    دریا: خود را معرفی کنید.
    معصومه محمدی‌پور تازیانی هستم. ۴۱ سال سن دارم و در بندرعباس به دنیا آمده‌ام و دارای مدرک لیسانس پرستاری هستم.

    دریا: چند سال است پرستار هستید و در چه مراکزی مشغول به کار بوده‌اید؟
    اکنون هفده سال است که در حرفه پرستاری مشغولم و در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس به مراجعه‌کنندگان خدمت می‌کنم.

    دریا: چرا شغل پرستاری را انتخاب کرده‌اید؟
    وارد دوران دبیرستان که شدم به این رشته علاقمند شدم و تصمیم گرفتم که پرستار شوم و خوشبختانه به هدفی که داشتم رسیدم.

    دریا: ارزیابی شما از میزان درآمد یک پرستار نسبت به سختی شغل او چیست؟
    سختی کار شغل پرستاری زیاد است و پرداختی که برای آن انجام می‌شود کفاف این سختی را نمی‌کند.

    دریا: سختی کار شما در چیست؟
    کمبود پرسنل بزرگترین معضل حرفه پرستاری است. یک پرستار باید از شش بیمار مراقبت کند اما با توجه به کمبود نیرو مجبور است تعداد بیشتری و حتی دو برابر این تعداد را کاور کند. همچنین به دلیل نبود نیروی بهیار و منشی، پرستار مجبور است کارهای مازاد بیشتری را انجام دهد.

    دریا: آیا شما اهل ورزش کردن هستید و چه ورزشی انجام می‌دهید؟
    بله ورزش کردن را دوست دارم و با باشگاه و پیاده‌روی می‌روم. برای اینکه پرستار بتواند از بیماران مراقبت نماید، خود باید دارای سلامتی باشد که یکی از راه‌های آن، ورزش کردن است به همین دلیل به ورزش اهمیت می‌دهم.

    دریا: برای اینکه یک فرد پرستار خوبی باشد چه چیزهایی را درباره این شغل باید بداند؟
    یک پرستار خوب باید احساس مسئولیت داشته باشد و درد بیمار را درد خود بداند و بیمار را مانند یکی از نزدیکان خود بداند و با جان و دل به او خدمات‌رسانی کند.

    دریا: معمولاً در زمان شیفت کاری از چند بیمار باید پرستاری کنید؟
    هر پرستار معمولاً باید از شش بیمار پرستاری کند اما به دلیل کمبود نیرو، گاهی هر پرستار مجبور است از دوازده تا پانزده بیمار مراقبت کند که فشار زیادی به او وارد می‌شود و احتمال خطا در کار بالا می‌رود. به همین دلیل پرستار باید با تمرکز به کار خود مشغول باشد و بیمار و همراهان او سعی کنند شرایط پرستاران را هم درک کنند و بدانند پرستار برای بهبود وضعیت بیمار همه توان خود را می‌گذارد.

    دریا: چه چیزی باعث می‌شود انگیزه کاری شما بالا برود و چه چیزی این انگیزه را از بین می‌برد؟
    با توجه به شرایط کاری پرستاران، دریافتی متناسب با کاری که انجام می‌دهند انجام شود و کارانه و تعرفه را به موقع پرداخت نمایند. همچنین با افزایش تعداد پرستاران، تناسبی بین تعداد بیماران و پرستاران وجود داشته باشد تا فشار کمتری به آنها وارد شود و هر فرد در حیطه کاری خود فعالیت نماید.

    دریا: شغل مورد علاقه شما چه بود و آیا از شغل کنونی خود راضی هستید؟
    همانطور که گفتم از دوران دبیرستان به این حرفه علاقه داشتم و تلاش کردم به آن دست پیدا کنم و اکنون که در این شغل مشغول هستم، از کارم راضی هستم.

    دریا: نقش یک پرستار در بهبود وضعیت بیمار چیست؟
    یک پرستار باید در کار خود حرفه‌ای و دلسوز باشد تا بتواند به بهبود بیماران کمک کند.

    دریا: چه خاطره جالبی از شغل خود دارید؟
    یک کودک نه ماهه‌ای که داروی متادون پدر را اشتباهی استفاده کرده بود را به جای اینکه به کودکان ببرند به شهید محمدی آورده بودند و این بچه نفس نمی‌کشید و سیاه شده بود. خوشبختانه با رسیدگی که در اورژانس انجام دادم این کودک از مرگ حتمی نجات پیدا کرد.

    دریا: چرا در این مرکز درمانی مشغول به کار شده‌اید؟
    من طرحم را در بیمارستان شهید محمدی گذراندم به همین دلیل ترجیح دادم که در همین مرکز درمانی نیز به خدمت ادامه دهم و تاکنون هم در اینجا مانده‌ام.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.