حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3003 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • مشارکت سیمان هرمزگان و انجمن گچ استان در طرح کاشت یک میلیارد نهال
    ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
    شناسه : 14280
    بازدید 1111
    3
    با امضای دو تفاهم‌نامه سه جانبه آغاز شد دریانیوز// در راستای منویات مقام معظم رهبری برای سرسبزی کشور و در راستای طرح کاشت یک میلیارد نهال، تفاهم‌نامه‌های سه‌جانبه توسعه‌ای، اصلاحی و احیایی منابع‌طبیعی در بندرخمیر به ارزش ۱۰ میلیارد ریال امضا شد.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// در راستای منویات مقام معظم رهبری برای سرسبزی کشور و در راستای طرح کاشت یک میلیارد نهال، تفاهم‌نامه‌های سه‌جانبه توسعه‌ای، اصلاحی و احیایی منابع‌طبیعی در بندرخمیر به ارزش ۱۰ میلیارد ریال امضا شد.

    با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمد عبادی‌زاده نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان، سیدمحمدنور موسوی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، میرهاشم خواستار فرماندار بندرخمیر و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، دو تفاهم‌نامه همکاری تامین نهال جنگلی و فضای سبزی در بندرخمیر به امضا رسید.

    با امضای این تفاهم‌نامه‌های سه جانبه که یک مورد آن بین اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان، فرمانداری بندرخمیر و شرکت سیمان هرمزگان و دیگری بین اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، فرمانداری بندرخمیر و انجمن تخصصی گچ استان هرمزگان منعقد شد، قرار است با تامین اعتبار این صنایع، نهال‌های جنگلی و فضای سبز مورد نیاز در بندرخمیر در راستای طرح یک میلیارد نهال تهیه و کاشته شود.

    نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در مراسم امضای این تفاهم‌نامه‌ها گفت: با عنایت و توجهی که رهبر معظم انقلاب داشتند، نهضت کاشت درخت در کشور آغاز شده است و باید یک میلیارد نهال در کشور کاشته شود. حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده افزود: این موضوع فرصت مناسبی است تا کشور را که از نظر درخت و جنگل در شرایط خوبی قرار ندارد با کاشت درخت، سرسبز کنیم.

    حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده خاطرنشان کرد: غرب استان هرمزگان از نظر منابع طبیعی در فقر به سر می‌برد و باید اقدامات زیادی توسط مردم، نهادها و صنایع صورت گیرد تا غرب استان نیز سرسبز شود. وی اضافه کرد: غرب استان مورد هجوم ریزگردها قرار دارد و باید برای مقابله با این معضل، درخت کاشته شود تا مانع از به وجود آمدن ریزگردها و گردوغبار شود.

    حجت‌الاسلام عبادی‌زاده بیان کرد: برای اینکه موضوع درختکاری در استان به خوبی اجرا شود همه باید مشارکت نمایند و کار را تنها به یک نهاد محول نکنند.وی عنوان کرد: کشت نهال توسط صنایع، تنها به محوطه آنها ختم نشود و در شهر، ساحل و هر مکانی که مردم می‌توانند استفاده نمایند این کار صورت پذیرد.

    امام جمعه بندرعباس ادامه‌داد: مردم نیز نسبت به کاشت درخت در داخل حیاط، جلوی منزل و نقاط مختلف اقدام نموده و از آن مراقبت نمایند تا بزرگ شود تا شادابی و نشاط آن به همه برسد و فضای سبز مناسبی در شهرها به وجود بیاید. حجت‌الاسلام عبادی‌زاده تاکید‌کرد: کاشت درختان مثمر در دستور کار قرار داشته باشد و تلاش شود از درختان میوه‌دار برای کاشت در سطح شهر استفاده شود. وی اظهارداشت: ائمه جمعه نیز با تشویق مردم به درختکاری می‌توانند به افزایش مشارکت مردم در اجرای این طرح کمک کنند تا بتوانیم استانی سرسبز داشته باشیم.

    در ادامه مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان گفت: طرح کاشت یک میلیارد نهال در کشور از شهریور ماه سال گذشته آغاز شد و قرار است این طرح طی چهار سال اجرا شود. سیدمحمدنور موسوی افزود: سالیانه توسط سازمان منابع طبیعی کشور ۲۵۰میلیون اصله نهال در کشور کاشته می‌شود و سهم استان هرمزگان برای سال جاری شش میلیون و پانصد هزار اصله می‌باشد.

    موسوی بیان کرد: استان هرمزگان به دلیل اینکه یک استان ساحلی است، کاشت نهال حرا در آن اولویت دارد و در سال جاری با هدف توانمندسازی جوامع محلی، سه میلیون اصله نهال حرا در استان تولید شده‌است. وی با بیان اینکه رهبر انقلاب سال گذشته در روز درختکاری سه اصله نهال غرس کردند عنوان کرد: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب اگر هر فرد ایرانی در سال سه اصله نهال بکارد، کاشت یک میلیارد اصله نهال در طی چهار سال انجام خواهد شد. موسوی خاطرنشان کرد: کاشت این نهال‌ها کمک زیادی به کشور و حاصلخیزی خاک، کاهش ریزگردها و افزایش تولید اکسیژن می‌کند.

    مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان به اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه‌ها اشاره کرد و اظهارداشت: تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری در خصوص تولید و کشت یک میلیارد درخت برای سرسبزی ایران، تحقق مشارکت عمومی در حفظ منابع طبیعی و محیط زیست، ارتقای فرهنگ منابع طبیعی و تبدیل آن به فرهنگ و معارف عمومی، همکاری و مشارکت در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سطح شهرستان و تقویت پوشش گیاهی و جبران آسیب‌های وارد شده به جنگل‌ها به منظور ترسیب کربن و جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه‌ای از جمله اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه‌ها می‌باشد.

    وی ادامه‌داد: از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه‌ها می‌توان به افزایش سرانه فضای سبز، اعمال مدیریت علمی و برگرفته از دانش بومی در جهت اجرای موفق طرح، ترویج فرهنگ نهالکاری و توسعه فضای سبز و جنگل، افزایش سرانه فضای سبز و جنگلکاری در سطح شهرستان بندرخمیر، افزایش سرسبزی اجتماعات استانی با محوریت کشت نهال در روستاها و طرح‌های هادی روستایی و نهالکاری با گونه‌های جنگلی و مقاوم در محوطه‌ها و محدوده‌های معدنی با هدف بهبود فضای سبز اشاره کرد.

    فرماندار بندرخمیر گفت: در شهرستان بندرخمیر در زمینه درختکاری توسط منابع طبیعی اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است. میرهاشم خواستار ادامه‌داد: سهمیه شهرستان بندرخمیر در سال جاری کاشت ۶۵۰هزار اصله نهال است و همه باید برای تحقق این هدف مشارکت داشته باشند. خواستار در پایان اظهارداشت: منابع طبیعی شهرستان تلاش زیادی برای محقق شدن کاشت این تعداد نهال انجام داده است و ادارات، نهادها و صنایع باید با مشارکت خود به این امر مهم ورود کنند.

    قابل‌ذکراست؛ با حضور نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان و دیگر مسئولان در شهرستان بندرخمیر، گلزار شهدای این شهرستان عطرافشانی شد و با قرائت فاتحه به روح پاک این شهیدان، با این بزرگمردان تجدید میثاق کردند. همچنین با غرس چند اصله نهال توسط مسئولان استانی و شهرستانی، مراسم کاشت ۲۵۰اصله نهال در محوطه شرکت سیمان هرمزگان هم‌زمان با هفته منابع‌طبیعی برگزار شد.

    اضافه می‌شود؛ این دو تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه توسعه‌ای، اصلاحی واحیایی منابع طبیعی در شهرستان بندرخمیر به ارزش ۱۰میلیارد ریال جهت گسترش فرهنگ حفظ، احیاء و توسعه منابع طبیعی و آبخیزداری و افزایش سرانه فضای سبز ومقابله با بیابان‌زایی در این شهرستان به امضا رسید. با این تفاهم‌نامه‌ها زمینه تهیه و تأمین نهال رایگان، بویژه گونه های با نیاز آب کم، مقاوم، بومی و سازگار با محیط زیست، موردنیاز طرح‌های توسعه فضای سبز شهری و روستایی در سطح شهرستان با همکاری نهالستان های خصوصی اجرا می‌شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.