حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3003 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • ماه رمضان بهترین فرصت برای تعمیق موضوعات دینی و مذهبی بین نسل جوان
    ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱
    شناسه : 14247
    بازدید 195
    4
    دریانیوز// رمضان نام یکى از ماههاى قمرى و تنها ماه قمرى است که نامش در قرآن آمده است و یکى از چهار ماهى است که خداوند متعال جنگ را در آن حرام کرده است، مگر جنبه دفاع داشته باشد
    ارسال توسط : نویسنده : زینب شکوه منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// رمضان نام یکى از ماه‏هاى قمرى و تنها ماه قمرى است که نامش در قرآن آمده است و یکى از چهار ماهى است که خداوند متعال جنگ را در آن حرام کرده است، مگر جنبه دفاع داشته باشد.

    در این ماه کتاب‏هاى آسمانى قرآن‏ کریم، انجیل، تورات، صحف و زبور نازل شده است.این ماه، در میان مسلمانان از احترام، اهمیت و جایگاه ویژه‏اى برخوردار و ماه سلوک روحى آنان است و مؤمنان با مقدمه‏ سازى و فراهم کردن زمینه‏ هاى معنوى در ماه ‏هاى رجب و شعبان هر سال خود را براى ورود به این ماه شریف و پربرکت آماده مى‏کنند، و با حلول این ماه با شور و اشتیاق و دادن اطعام و افطارى به نیازمندان، شب‏ زنده ‏دارى و عبادت، تلاوت قرآن، دعا، استغفار، دادن صدقه، روزه ‏دارى و… روح و جان خود را از سرچشمه فیض الهى سیراب مى‏کنند.

    به فرموده حضرت محمد(ص) درباره رمضان و افزایش حسنات در این ماه، ماه رمضان را می توان ماه خدا دانست و ماهى نامید که خدا در آن نیکی ها را افزایش می دهد و گناهان را پاک مى‌ نماید و آن ماه برکت می باشد. در روایت دیگری از پیامبر گرامی اسلام (ص) علت نام‌گذاری ماه مبارک رمضان به رمضان اینگونه بیان شده است: این ماه را رمضان نامیدند چون گناهان را می‌زداید.حجت‌الاسلام غلامعلی کاظمی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قشم در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اهميت و جايگاه ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه مبارک رمضان ماه فرصت‌هاست.

    فرصت عبادت وبندگي وتقويت اراده و روان وپيوستن به اراده عظيم الهي واگر کسي بتواند به اراده الهي بپيوندد براي او شکست معنايي نخواهد داشت.وی افزود: باید از ساعات و دقایق ورود در این ماه، بهره بگیریم و همه ظرفیت لازم روحی، روانی و جسمی خود را به کار بگیریم تا از برکات نازل شده در این ماه که اعظم آن در شب قدر است استفاده کنیم. رئیس اداره تبلیغات اسلامی قشم ادامه داد: در ماه مبارک رمضان، دیگر شیطان، قدرت حرکت سریع و کوبنده را ندارد. درهای رحمت آسمانی و بهشت باز می شود.

    حجت‌الاسلام والمسلمین کاظمی، با بیان اینکه کلام وحی و بهره گیری از مفاهیم الهی موجب تقویت بنیان‌های معنوی در جامعه و بین اقشار مختلف می‌شود، گفت: ماه رمضان بهترین فرصت برای تعمیق موضوعات دینی و مذهبی بین نسل جوان است.وی همچنین، ماه مبارک رمضان را فرصت بسیار مهمی برای امر تبلیغ برشمرد و از مبلغین و مبلغات خواست تا با استفاده از ظرفیت و فرصت ماه مبارک رمضان با آمادگی کامل در جهت تبلیغ دین اسلام در بین آحاد جامعه تلاش کنند و در این راستا ضرورت دارد تا آیات و روایات را در ماه بهار قرآن در جامعه بیان کرد.

    رئیس اداره تبلیغات اسلامی قشم افزود: این ماه عظیم خیلی از مباحات از جمله خواب و نفس کشیدن برای ما عبادت محسوب می‌شود، همه‌ ما در این ماه به تکریم دعوت شده‌ایم و دعا در این ماه به استجابت می‌رسد، محروم کسی است که این ماه بگذرد و محرومیت نصیب او شود.کاظمی در پایان گفت: مبلغان در این ماه مبارک، فرهنگ دینی و آموزه‌های قرآنی را برای جامعه دینی و ایمانی بازخوانی کنند، در محیط خانواده اعم از خردسالان، نوجوانان و جوانان، برای استفاده از این آموزه‌ها بکوشند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.