حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3004 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • غیرهمراهان را از قطار خدمت دولت پیاده کنید
    ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۷:۰۸
    شناسه : 9015
    بازدید 1219
    21
    دریانیوز// درحالی دوسال از عمر دولت سیزدهم می گذرد که همچنان برخی از کسانی که در دولت گذشته منصب داشته اند، اما با برنامه های این دولت موافق نیستند؛ همچنان منصب دار هستند و در حوزه های مختلف بصورت آشکار ونهان کارشکنی می کنند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// درحالی دوسال از عمر دولت سیزدهم می گذرد که همچنان برخی از کسانی که در دولت گذشته منصب داشته اند، اما با برنامه های این دولت موافق نیستند؛ همچنان منصب دار هستند و در حوزه های مختلف بصورت آشکار ونهان کارشکنی می کنند.
    نتایج حضور این مدیران ریز ودرشت را هم می بینیم که عملکردشان باعث افزایش نارضایتی مردم در حوزه های مختلف شده اند. آنها شرایط را در بخش های مختلف روز به روز برمردم سخت تر می کنند و بدنبال افزایش نارضایتی ها هستند. با طرح های رئیس دولت سیزدهم همراهی نمی کنند و سعی می کنند روند امورات را کند کنند تا وعده ها و برنامه های دولت اجرایی نشود و یا بطور کامل اجرایی نشود. رئیس جمهور برنامه و دستور می دهد، اما در بدنه دولت و دستگاه های اجرایی همراهی لازم با برنامه های دولت و فرمانبری کامل وجود ندارد.
    یک نمونه اش طرح نهضت ملی مسکن است که رئیس جمهور در زمان تبلیغات ریاست جمهوری وعده ساخت یک میلیون واحدمسکن در سال و چهارمیلیون در چهارسال را دادند و بلافاصله پس از شروع بکار دولت سیزدهم، دستور دادند ثبت نام از متقاضیان آغاز شود که در همان آغاز ثبت نام، در برخی از استان ها و شهرها، چالش ها برای ناراضی کردن مردم آغاز شد.
    در شهری مانند بندرعباس از متقاضيان ثبت نام نشد و گفتند بندرعباسی ها می توانند در شهرک علوی در ۵۰ کیلومتری غرب شهر بندرعباس ثبت نام کنند که استارت ناراضی تراشی زده شد. بعد از اعتراض چندماهه مردم، امام جمعه، رسانه ها، برخی نمایندگان مجلس و… از این جانمایی، مکان اجرا تغییر کرد و بعد از حدود ده ماه، در مرحله دوم ثبت نام نهضت ملی مسکن ، از بندرعباسی ها در تیر۱۴۰۱ نیز در این طرح ملی ثبت نام شد.
    رئیس جمهور دستور داده بودند در آغاز اجرای طرح، در گام نخست اراضی مازاد ادارات جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن واگذار شود که در بندرعباس، باری دیگر این همراهی با برنامه دولت دیده نشد و اراضی مازاد واگذار نشد. از آن طرف گفته شد که اراضی مورد نیاز وجود ندارد وبایستی اراضی مورد نیاز از طریق سازمان ملی زمین و مسکن به شهر بندرعباس الحاق شود که با گذشت بیش از یک سال، این الحاق صورت نگرفته است و بنظر می رسد برخی ها نمی خواهند این الحاق صورت بگیرد وطرح اجرا شود.
    این عدم همراهی ها با دولت باعث افزایش مشکلات مردم و نارضایتی ها شده است و برخی ها که همین هدف را دنبال می کردند، می بینند به هدف شان رسیده اند و منصب شان را هم دارند. متاسفانه برخی ها از اعتماد رئیس دولت سوءاستفاده کرده اند و این مدیران نالایق که در بخش های مختلف دستگاه های اجرایی حضور دارند و بیشترشان هم شناخته شده اند و عملکردشان مشخص است، بایستی برکنار شوند و کسانی مسئولیت ها را برعهده بگیرند که واقعا با برنامه های دولت همراه باشند و روحیه انقلابی و جهادی داشته باشند وفقط شعار ندهند.
    اگر همین طرح نهضت ملی مسکن بخوبی در کشور اجرا می شد، علاوه بر تولید انبوه مسکن، منجر به افزایش میلیونی شغل و رونق تولید و… می شد که برخی ها نمی خواهند این اتفاقات خوشایند در کشور رقم بخورد و هدف شان فقط ناراضی تراشی است. دولت باید این مدیران بی کفایت و غیرهمراه را از قطار خدمت‌رسانی به مردم پیاده کند و جوانان و افراد متخصص و متعهد انقلابی و جهادگر را جایگزین شان کند تا مشکلات مردم در حوزه های مختلف برطرف شود و اعتماد مردم به این دولت مردمی و انقلابی افزایش یابد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.