حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3003 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • طرزتهیه خوشمزه ترین سبزی پلو با ماهی و فوت و فن های آن
    ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۸:۳۷
    شناسه : 14317
    بازدید 1152
    4
    دریانیوز// سبزی پلو با ماهی، غذایی است که اغلب ما ایرانی‌ها به طعم آن علاقه داریم و این غذا را برای پذیرایی در مهمانی‌ها یا شب نوروز انتخاب می‌کنیم. طرز تهیه سبزی پلو با ماهی نکات و فوت و فن‌هایی دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید یک غذای مجلسی و حرفه‌ای را در منزل تهیه کرد. این غذا در سفره شب عید نوروز هم جایگاه ویژه‌ای دارد و اغلب ایرانی‌ها، سبزی پلو با ماهی را سنت شب سال نو می‌دانند. اما دستور تهیه سبزی پلو با ماهی چگونه است؟
    ارسال توسط :
    پ
    پ

     

    دریانیوز// سبزی پلو با ماهی، غذایی است که اغلب ما ایرانی‌ها به طعم آن علاقه داریم و این غذا را برای پذیرایی در مهمانی‌ها یا شب نوروز انتخاب می‌کنیم. طرز تهیه سبزی پلو با ماهی نکات و فوت و فن‌هایی دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید یک غذای مجلسی و حرفه‌ای را در منزل تهیه کرد. این غذا در سفره شب عید نوروز هم جایگاه ویژه‌ای دارد و اغلب ایرانی‌ها، سبزی پلو با ماهی را سنت شب سال نو می‌دانند. اما دستور تهیه سبزی پلو با ماهی چگونه است؟

    طرز تهیه سبزی پلو با ماهی مجلسی
    احتمالا شما نیز با بوی خاص ماهی آشنا هستید و شاید به همین دلیل پخت سبزی پلو با ماهی را کار سختی بدانید. حال در ادامه این بخش پس از آشنایی با مواد اولیه، ماهی را تمیز کرده و با روش‌هایی بوی زهم آن را از بین می‌بریم تا آماده پخت شود.
    مواد اولیه سبزی پلو با ماهی
    برای درست کردن سبزی پلو با ماهی به مواد اولیه زیر نیاز دارید، با این میزان مواد اولیه می‌توانید برای ۴ نفر یک غذای خوشمزه آماده کنید. اگر تعداد اعضای خانواده شما کمتر یا بیشتر از ۴ نفر است، مقدار مواد اولیه را به نسبت نفرات، افزایش یا کاهش دهید.
    • برنج: ۴ پیمانه
    • ماهی سفید یا قزل آلا: ۲ کیلوگرم
    • سبزی پلویی: ۴۰۰ گرم
    • پیاز: ۲ عدد
    • سیر: ۳ حبه
    • آب لیموترش: ۴ قاشق غذاخوری
    • نمک، فلفل، زردچوبه و ادویه ماهی: به مقدار لازم
    • روغن سرخ کردنی: به مقدار لازم
    • زعفران دم کرده: ۳ قاشق غذاخوری
    • برنج یا سیب زمینی (برای ته دیگ): به مقدار لازم
    مراحل تهیه سبزی پلو با ماهی

    مراحل پخت سبزی پلو با ماهی مجلسی به شرح زیر است:


    ۱) ابتدا برنج را بشویید و با آب و نمک خیس کنید و چند ساعت به آن زمان دهید.
    ۲) ماهی را به دقت تمیز کنید تا برای پخت آماده شود. سر و دم ماهی را جدا کرده و محتویات داخل شکم را خارج کنید. سپس ماهی را بشویید و کنار بگذارید.
    ۳) پیاز را به صورت خلالی و سیر را به شکل نگینی خرد کنید. سیر و پیاز خرد شده را به همراه آب لیموترش، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و ادویه ماهی داخل کاسه بریزید.
    ۴) ماهی را داخل کاسه قرار دهید و تمام قسمت‌های آن را به سیر، پیاز و ادویه آغشته کنید. روی کاسه یک سلفون بکشید و آن را به مدت یک ساعت داخل یخچال بگذارید.
    ۵) سبزی پلویی شامل تره، جعفری، گشنیز، شوید، شنبلیله و برگ سیر تازه است. آن‌ها را پاک کرده، بشویید و اجازه دهید تا آب سبزی جدا شود. سپس سبزی‌ها را به گونه‌ای خرد کنید که نه خیلی ریز باشند، نه خیلی درشت.
    ۶) داخل یک قابلمه مقداری آب بریزید و روی حرارت قرار دهید. زمانی که آب به جوش آمد، برنج را داخل قابلمه ریخته و صبر کنید.
    ۷) پس از آنکه پخت اولیه برنج سپری شد، آن را آبکش کنید. دقت داشته باشید که در این مرحله باید لایه بیرونی برنج نرم و مغز آن سفت باشد.
    ۸) کف قابلمه مقداری روغن ریخته و از برنج یا سیب زمینی برای ته دیگ استفاده کنید. سپس مخلوط برنج و سبزی را لایه لایه داخل قابلمه بریزید تا تمام شوند.
    ۹) مقداری روغن داغ روی برنج بریزید و سپس قابلمه را روی شعله ملایم بگذارید. درب قابلمه را دم‌کنی بکشید و اجازه دهید تا برنج با حرارت ملایم دم بکشد.
    ۱۰) ماهی را از یخچال بیرون بیاورید و در تابه با مقداری روغن تفت دهید تا هر دو طرف ماهی سرخ شود. در انتهای پخت، مقداری زعفران دم کرده نیز روی ماهی بریزید تا خوش‌رنگ‌تر شود.
    ۱۱) پس از سرخ کردن ماهی، آن را روی دو لایه دستمال کاغذی آشپزخانه قرار دهید تا روغن اضافی ماهی گرفته شود.
    ۱۲) سبزی پلو را داخل ظرف سرو بکشید و آن را با پلو زعفرانی تزیین کنید. در نهایت ماهی را نیز در کنار ظرف پلو بچینید و سبزی پلو با ماهی را سرو کنید. نوش جان!

    نکات مهم در تهیه سبزی پلو با ماهی

    در روش تهیه سبزی پلو با ماهی رعایت برخی نکات به ظاهر ساده باعث می‌شود تا غذای شما طعم رستورانی داشته و مناسب پذیرایی در مهمانی‌ها باشد:
    • سبزی مورد استفاده در تهیه این غذا باید سبزی تازه باشد و با اندازه متوسط خرد شود.
    • شما می‌توانید برای پختن سبزی پلو با ماهی از هر نوع ماهی، مطابق با ذائقه خود استفاده کنید؛ اما بهترین انتخاب‌ها ماهی سفید، قزل آلا، کولی و سوف است.
    • برای گرفتن بوی زهم ماهی، دقت کنید که باید به مدت یک ساعت در مخلوط پیاز، سیر و ادویه‌ها بماند.
    • علاوه بر سرخ کردن ماهی، شما می‌توانید از روش‌های دیگری مانند گریل یا تهیه ماهی سوخاری نیز استفاده کنید که انتخاب آن‌ها به ذائقه شما بستگی دارد.
    • زمان پخت برنج یک ساعت و زمان سرخ شدن ماهی بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه است.
    • در طرز تهیه سبزی پلو با ماهی رژیمی، ماهی را در فر قرار داده یا آب‌پز کنید. با این روش، میزان روغن کاهش یافته و کالری غذا کمتر می‌شود.
    • برای طعم‌دار کردن ماهی و از بین بردن بوی زهم آن، استفاده از آب لیموترش تازه بهتر از آبلیمو صنعتی است.
    • ترکیب سبزی‌های این غذا را تره، جعفری، گشنیز، شوید، شنبلیله و برگ سیر تازه تشکیل می‌دهد، اما دقت کنید که نباید این سبزی را سرخ کنید یا بپزید.

    سفارش سبزی پلو با ماهی، به سادگی چند کلیک در اسنپ فود
    حال شما آماده هستید تا دست به کار شده و طرز تهیه حرفه‌ای سبزی پلو با ماهی را دنبال کنید. البته تهیه این غذا ممکن است وقت زیادی از شما بگیرد و به همین دلیل احتمالا همیشه زمان درست کردن آن را ندارید. اگر هوس سبزی پلو با ماهی کرده‌اید، اما وقت و حوصله تهیه آن را ندارید، اسنپ فود در خدمت شما است.
    برای خرید آنلاین غذا  کافی است تا به سایت یا اپلیکیشن اسنپ فود مراجعه کرده و یکی از رستوران‌ها را انتخاب کنید. پس از مدت زمان کوتاهی، سفارش غذای شما آماده شده و آن را درب منزل تحویل خواهید گرفت.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.