حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3003 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • صالح ترین نمایندگان را‌ به مجلس بفرستیم
    ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱
    شناسه : 13714
    بازدید 1168
    8
    دریانیوز// رهبر معظم انقلاب در بخشی از بیانات شان در دیدار فرماندهان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش فرمودند: حالا در داخل کشور خودمان هم مسئله‌ی انتخابات در پیش است؛ خواص می‌توانند نقش ایفا کنند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// رهبر معظم انقلاب در بخشی از بیانات شان در دیدار فرماندهان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش فرمودند: حالا در داخل کشور خودمان هم مسئله‌ی انتخابات در پیش است؛ خواص می‌توانند نقش ایفا کنند.

    مطمئنّاً [اگر] انتخابات در داخل کشور هرچه پُرشورتر صورت بگیرد، قدرت ملّی را بیشتر نشان می‌دهد و قدرت ملّی امنیّت ملّی می‌آورد؛ یعنی وقتی جبهه‌ی دشمن نگاه می‌کند، حضور مردم را می‌بیند، قدرت نظام را مشاهده می‌کند و می‌بیند این کشور، کشور قدرتمندی است، مردم حاضر و آماده‌اند، تهدید دشمن خنثی می‌شود؛ یعنی اقتدار ملّی امنیّت ملّی را به وجود می‌آورد؛ این چیز خیلی باارزش و مهمّی است.

    اینجا خواص می‌توانند نقش‌آفرینی کنند، انتخابات را پُرشور کنند. ایشان همچنین در دیدار هزاران نفر از مداحان اهل بیت(ع) و شاعران آیینی،انتخابات پیشِ رو را عرصه مهم دیگر برای جهاد تبیین خواندند و با تأکید بر ضرورت نقش‌آفرینی در مقابل یأس‌پراکنان و القاءکنندگان بی‌فایده‌گی انتخابات گفتند: برخی می‌خواهند انتخابات و حضور مردم که اثبات تحقق مردم‌سالاری دینی است، ضعیف و نامناسب باشد تا حرف و ایده امام بزرگوار و وعده الهی دروغ درآید که در مقابل این حرکت خصمانه، مجاهدان تبیین باید با بیان حقایق بایستند و به وظیفه خود عمل کنند.

    حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: انتخابات یک وظیفه است و هر کسی با انتخابات مخالفت کند با جمهوری اسلامی و اسلام مخالفت کرده است. ایشان در سخنرانی های دیگرشان فرموده اند: «همچنان که شرکت در انتخابات یک وظیفه است، گزینش خوب و آگاهانه هم یک وظیفه است. البته ممکن است همة تلاش­ها به نتیجه نرسد؛ اما انتخاب­ کنندگان تلاش کنند، برای این که گزینش درستی داشته باشند.

    این، خیلی مهمّ است … باید گشت و اصلح را پیدا کرد. باید گشت و امین­ ترین را انتخاب کرد. باید جست­جو کرد و در بین این چند نفر، به طور نسبی قادرترین بر اداره کشور را پیدا کرد» .«البته ملت باید تلاش خود را بکند، باید زحمت بکشد و دنبال اصلح بگردد. من مکرّر عرض کرده­ ام که مسئله، مسئله دین و خدا و ادای تکلیف است.

    همچنان که اصل انتخابات یک تکلیف الهی است، انتخاب اصلح هم یک تکلیف الهی است … باید بگردید، بین خودتان و خدا حجّت پیدا کنید؛ یعنی بتوانید از راهی بروید که اگر خدای متعال پرسید شما به چه دلیل به این فرد رأی دادید، بتوانید بگویید به این دلیل. بین خودتان و خدا، دلیل و حجّتی فراهم کنید و بعد با خیال راحت بروید رأی بدهید… بعضی صالحند، بعضی صالح­ترند. بگردید آن صالح­تر را شناسایی و پیدا کنید و به او رأی بدهید … بروید تلاش و تفحّص خودتان را بکنید، اصلح را بیابید و آن کسی را که فکر کردید اصلح است و بین خودتان و خدا حجّت تمام شد، به او رأی بدهید و خاطرجمع باشید که تکلیف تان را انجام داده اید. این، آن چیزی است که همه باید به آن توجّه کنند.»

    با توجه به این موضوع و لزوم انتخاب کاندیدای اصلح در انتخابات، معیارهای برگزیدن کاندیداهای اصلح نیز اهمیت پیدا می­ کند. این معیارها نیز در فواصل مختلف در بیانات مقام معظم رهبری مورد اشاره قرار گرفته است که مرور آنها می­ تواند راهگشای مردم در هر انتخاباتی باشد. این فرمایشات معظم له در خصوص اهمیت انتخابات و انتخاب اصلح، وظایف مان را سنگین تر می کند و همگان بایستی به این موضوعات توجه کنیم تا از نوع انتخاب مان پشیمان نشویم.

    کسانی که میلیاردها تومان صرف چاپ عکس و پوسترشان می کنند و موادغذایی وکارت شارژ و… توزیع می کنند و بریزوبپاش زیادی دارند و حامیان شان برایشان سنگ تمام می‌گذارند، نمي توانند نمایندگان مردمی باشند و نمایندگان حامیان‌شان هستند که برایشان خرج کرده اند وبعد از انتخابات هم تلاش می کنند تا جبران کنند که بایستی به این موضوع توجه کرد که کسانی که از انجام اقدامات غیرقانونی و غیرشرعی نگرانی ندارند، اینها نمی توانند در نهادقانوگذاری ، تصمیات مناسبی به نفع مردم و موکلان‌شان بگیرند وبه همین دلیل باید انتخاب اصلح داشته باشیم و‌کسانی را به مجلس بفرستیم که منافع و مصالح مردم و کشور خط قرمزشان باشد و منافع مردم را فدای منافع خودشان نکنند.

    کسانی که برنامه و کارنامه قابل قبول دارند را بایستی انتخاب کرد و انتخاب کسانی که می خواهند با تخریب دیگران وارد مجلس شوند، شایستگی نمایندگی مردم را ندارند. کسانی که به حیف و میل بیت‌المال توجهی ندارند، بطور حتم نمی توانند و نمی خواهند از حق مردم دفاع کنند و‌نباید به چنین‌افرادی رای داد . بایستی شایسته ترین و صالح ترین نمایندگان با رای مان وارد مجلس شوند که اگر اندکی تحقیق و تفکر نماییم، می توانیم آنها را بیابیم.

    کسانی هم که به عنوان معتمد برخی از مناطق و محلات و‌روستاها و قومیت هاو…، از کسانی طرفداری می کنند وبرایش رای جمع آوری می کنند ، بدانند که اگر کاندیداهایی را معرفی کنند که فقط برای منفعت شخصی خودشان و دریافت پول و… برایش تبلیغ می کنند و شایستگی نمایندگی مردم را ندارند، درصورت ورود چنین افرادی به مجلس و بی توجهی به خواسته های شرعی و قانونی مردم ، این معتمدین هم مسئولند و بایستی پاسخگو باشند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.