حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3003 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • زیان ترک و لغو جلسات شورا،گریبانگیر شهر و شهروندان
    ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۹:۳۴
    شناسه : 11475
    بازدید 1396
    11
    موسوی سخنگوی شورای شهر بندرعباس عنوان کرد دریانیوز// عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با ابراز گلایه از ترک و لغو نمودن جلسات شورای شهر توسط برخی از اعضا با اشاره به دستور کار جلسات و اهمیت مصوبات جلسه به تشریح موضوعاتی که باید در جلسه تصمیم گیری می شد پرداخت.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با ابراز گلایه از ترک و لغو نمودن جلسات شورای شهر توسط برخی از اعضا با اشاره به دستور کار جلسات و اهمیت مصوبات جلسه به تشریح موضوعاتی که باید در جلسه تصمیم گیری می شد پرداخت. به گزارش خبرنگار دریا ؛ سیدمحمدرضا موسوی گفت : یکی از موارد دستور جلسه نرخ کرایه تاکسی در شهر بندرعباس بود که مطالبه مردم این شهر است . همین عدم هماهنگی باعث شده بود که چند نرخی ایجاد شود و موجب گلایه شهروندان شود ، از طرف دیگرخود رانندگان تاکسی و مجموعه خدمات رسان هم مراجعات متعدد داشتند که زودتر تکلیف نرخ کرایه تاکسی مشخص شود .لذا برای تعیین تکلیف موضوع و در حوزه خدمات شهری باید اقدام می شد که متاسفانه ترک جلسه و از حد نصاب انداختن جلسات توسط برخی اعضا باعث شد همچنان نرخ کرایه تاکسی بندرعباس در بن بست شورا باقی بماند.

    سخنگوی شورای شهر بندرعباس با اشاره به دستور کار دوم نشست شورا افزود : دستور کار دوم موضوع جابه جایی و تعریف بودجه در منطقه یک بود. قرار بود اعتبار بوستان اختصاصی کودکان را مصوب کنیم . بوستان ویژه کودکان در شهر بندرعباس با ابزار تفریحی متفاوت که برای اطفال ایمن و مناسب سازی شده باشد که نمونه آن در کل کشورمحدود است. با توجه به اینکه بندرعباس شهر دوستدار کودک است می خواستیم این موضوع هرچه زودتر برای کودکانمان اتفاق بیفتد که متاسفانه لغو جلسه توسط همکاران باعث شد تا این پروژه نیز اجرایی نگردد.سخنگوی شورای اسلامی شهر بندرعباس افزود :در دستور سوم و چهارم جلسه لغو شده باید اصلاحات بودجه ای سال ۱۴۰۰ مورد بررسی قرار می گرفت.

    با توجه به اینکه براساس ماده (۴۴) آیین نامه مالی شهرداری ها گزارش تفریغ بودجه باید بعد از گزارش حسابرسی باشد. قرار بود ابتدا گزارش حسابرسی و بعد از آن موضوع تفریغ بودجه بررسی شود. برخی همکاران روی اعداد و ارقام شبهه دارند و اعدادی را در خصوص جابجایی ردیف های بودجه مطرح می کنند که اصلاح صحیح نیست. با توجه به افزایش و تغییرات حقوق در مهرماه و همچنین تورم و تعدیل در پروژه های عمرانی، طبیعی است که پیش بینی اعتبار پروژه ها تغییر کند و جابجایی ردیف بودجه یک رویه طبیعی در تمام شهرداری ها است. در سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ مثل۱۴۰۲ این اتفاق افتاده است.

    پس موضوع مبهمی نیست که برخی شبهه ایجاد می کنند. موسوی با اشاره به اصلاحات بودجه در سال ۱۴۰۰ گفت: در سال ۱۴۰۰ مدیریت شهر را سه نفر برعهده داشتند براساس بودجه ای که در سال ۹۹ نوشته شده بود در ابتدای سال آقای امینی زاده شهردار وقت بندرعباس بود و به مدت چند ماه آقای ارجمند مدیریت را عهده دار بود و بعد از آن هم آقای نوبانی بعنوان شهردار انتخاب شد و این مدیریت را انجام دادند و تمام اصلاحاتی که در طول سال و تصدی سمت توسط آقایان امینی زاده ، ارجمند و نوبانی می بایست اعمال شود، انجام شده و در حال حاضر نیازمند مجوز شورا بعنوان ناظر شهرداری است.وی خطاب به خبرنگاران حاضر اظهار داشت : شما خبرنگاران که در جلسه هستید مطلعید که بعد از ۱۴۰۰ یعنی در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ آمدیم تمام اصلاحات را در همان زمانی که نیاز به انجام پروژه هست انجام می دهیم ولی تا قبل از آن تمام اصلاحات در پایان سال وقبل از اینکه در واقع بودجه سال بعد تایید و برآورد شود ، به بودجه یک اصلاح کلی زده می شد و تغییرات مورد بررسی قرار می گرفت .

    سخنگوی شورای اسلامی شهر بندرعباس اضافه کرد :در سال ۱۴۰۰ پیش بینی بودجه جاری ۸۷۱ میلیارد تومان بوده . عدد حقوق و دستمزد بنا به موضوعاتی که در ۱۴۰۰ اتفاق افتاد از قبیل آغاز تبدیل وضعیت ایثارگران، افزایش حقوق کارگران هم ، طبقات کاری کارگران ، بیمه های تکمیلی وبیمه های بازنشستگی به ۹۴۵ میلیارد تومان رسید که بالاتر از بودجه مصوب بود و در واقع اختلاف عددی از آنجا آغاز شد .در حوزه عمرانی ۷۲۰میلیارد پیش بینی شده بود که ۷۴۲ میلیارد تومان عملکرد شکل گرفت .در بخش تعهدات سنوات ماقبل چون معمولا در سالی که شهردارها جابه جا می شوند بخش عمده ای از سنواتی که باید پرداخت شود مربوط به پروژه های قبل از آن در سال اول شهردار جدید بیشتر خودش را نشان می دهد ۱۷۸ میلیارد تومان پیش بینی شده بود که ۲۳۹ میلیارد تومان پرداخت شد. در مجموع کل انحراف براساس تفریغ برآوردی بودجه ۱۴۰۰ ، ۱۵۷ میلیارد تومان بود .

    این مبلغ در درون شهرداری و در اکثر همین موضوعات خرج شده و استفاده شده و پول بیرون از سیستم شهرداری نرفته و حیف و میلی شکل نگرفته ولی بیشتر از سقف پیش بینی در بودجه است که در شهرداری ها به دلایل متعددی این افزایش ها شکل می گیرد. سیدمحمدرضا موسوی به یکی از این موارد اشاره کرد و گفت : بارندگی های سال ۱۴۰۰ اگر خاطرتان باشد هزینه هایی را به شهرداری تحمیل کرد ، خواسته های شهروندان در اجرای بازگشایی و ترمیم یا موضوعات دیگر شهری و یا خسارت های ناشی از تملک هایی که در سنوات گذشته شکل گرفته بود از جمله همین موارد پیش بینی نشده است .

    وی به بدهی های سنوات قبل شهرداری هم اشاره کرد و افزود : موضوعی که باید به آن اشاره کرد این است که یکی از بدهی های طولانی های شهرداری ، بدهی سازمان تامین اجتماعی بود بالغ بر ۱۱ سال این بدهی تحمیل شده بود که شهرداری دوره جدید این خسارت ها را پرداخت می کند ما حتی هنوز داریم بدهی پل رسالت را پرداخت می کنیم و این نشان می دهد که موضوعات مرتبط با شهرداری جاری و ساری است و نمی شود گفت چون این موضوع با عدد اولیه پیش بینی نمی خواند حتما خطایی شکل گرفته. موسوی با اشاره به شفاف بودن اقدامات و عملکردها خاطر نشان کرد: در خصوص آسفالت انجام شده لیست اماکن مدنظر موجود است. در خصوص اجرای پل مهرگان، شهرک نخل و پیامبر اعظم (ص) و حتی معابر مطابق با برآورد اقدام شده و ریز اقدامات و هزینه ها به صورت شفاف قابل ارائه به اهالی رسانه یا همکاران محترم می باشد .

    البته بخشی از این آسفالت ها مربوط به سال گذشته است تعهدی بود که براساس برنامه ریزی اجرا شد. وی در بخش دیگری ازتوضیحات خود به آسفالت ویژه بافت فرسوده اشاره و گفت : موضوع آسفالت ویژه بافت فرسوده با همکاری و هماهنگی مسکن و شهرسازی صورت می گیرد در واقع که اگر خسارت به شهر وارد شود باید بعضی از دوستان پاسخگو باشند. در شهرهایی مانند میناب و رودان ومناطقی که بافت فرسوده دارند شهرداری و شوراها مصوب کردند و هزینه ها را پیش بینی نمودند طبیعتا قیر رایگان بر اساس قرارداد منضمه و کارهای اجرایی اختصاص می یابد عدم حضور برخی اعضا موجب تضییع حق شهروندان می شود. ۴۳درصد شهر بندرعباس بافت فرسوده است و تعلل در تصمیم گیری این امتیاز را از ما خواهد گرفت. لذا ترک این جلسات مستقیما حقوق مردم و شهر را تضییع می کند و آسیب آن مستقیما متوجه شهروندان است.

    سخنگوی شورای شهر بندرعباس در پایان، به فاقد سند بودن بخش عمده ای از محلات بافت فرسوده اشاره نمود و گفت: یکی دیگر از موضوعات مهم که باید در این جلسه تعیین تکلیف می شد موضوع تمدید قیمت گذاری برای تعیین تکلیف سند دار شدن منازل بافت فرسوده شهر است، که متاسفانه این موضوع مهم نیز ناتمام ماند و همکاران حتی اجازه مطرح شدن آن را ندادند. شورا محلی برای شنیدن و بیان نظرات موافق و مخالف اعضا است، شورای شهر یکی از ارکان دموکراسی در نظام جمهوری اسلامی است. ای کاش همکاران قبل از بهم زدن جلسه نظرات سایر اعضا را نیز می شنیدند. اینکه نتوانیم به نظر جمع و اجتماعی بعنوان شورا احترام بگذاریم یکی از آفت هایی است که دامن شورای شهر بندرعباس را گرفته و امیدوارم مردم بیش از این فدای این موضوعات نشوند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.