حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3003 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • تجلیل از برترین های عفاف و حجاب  جامعه کار و تولید هرمزگان
    ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۵۰
    شناسه : 9057
    بازدید 1552
    25
    به میزبانی شرکت آلومینیوم المهدی صورت گرفت دریانیوز// همایش جهاد تبیین و برترین‌های عفاف و حجاب جامعه کار و تولید هرمزگان در سالن ایده شرکت آلومینیوم المهدی برگزار شد.
    ارسال توسط : نویسنده : یعقوب رستمی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// همایش جهاد تبیین و برترین‌های عفاف و حجاب جامعه کار و تولید هرمزگان در سالن ایده شرکت آلومینیوم المهدی برگزار شد.
    این مراسم با حضور سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان، سرهنگ امیر ارسلان شهبازی رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه امام سجاد(ع) استان، اسحاق جعفری رییس هیئت مدیره پالایشگاه نفت بندرعباس، حجت الاسلام والمسلمین موسی پولادی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) استان، احمد سالاری فر مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه هرمزگان، سرهنگ اصغر صادقی مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام سجاد(ع) استان، محمد رضا قاسمی مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی، سعید سلیمانی مدیر روابط‌عمومی و فرمانده بسیج پایگاه آلومینیوم المهدی و جمعی از خواهران بسیجی و منتخبین الگوهای عفاف و حجاب برگزارشد. در این مراسم حجت الاسلام موسی پولادی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای مسجد گوهرشاد که شجاعانه درمقابل رفتار پَست رضا شاه و خاندان پهلوی مقاومت کردند، اظهار کرد:تعدادشهدای مسجد گوهرشاد که در سال ۱۳۱۴ به دستور رضا شاه شهید شدند یکی از حوادث تاریخ بشریت است که آمار شهدای آن هنوز مشخص نیست؛ زیرا در آن موقع مردم بی گناه زیادی را به شهادت رساندند و در گورهای دسته جمعی دفن می‌کردند که در حال حاضر برخی از این گورها دارد برملا می‌شود.
    وی در ادامه افزود: رضا شاه فردی بود که نه سواد، عقل، فهم و غیرت داشت و کسی که این خصوصیات را نداشته باشد با هر نسیمی جابه جا می‌شودگواه این ادعا هم خود تاریخ است و مطالعه کنید تا بدانید چه کسانی این فرد را رشد دادند.
    مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان، خاطر نشان کرد: در کشور کسانی که تلاش می‌کنند حجاب و عفاف را از بانوان ملت ایران بگیرند دقیقاً میراث‌داران خاندان رضا شاه پهلوی هستند و همانطور که رضا شاه نتوانست کاری را انجام بدهد قطعاً امروز نوادگان و میراث‌داران رضا شاه هم نمی‌تواند هیچ کاری انجام دهند؛ زیرا زنان و مردان ایران زمین در بحث عفاف و حجاب و غیرت دینی سرآمد هستند و در این راه ثابت شده هستند. حجت الاسلام پولادی با اشاره به اینکه در قضایایی که در سال گذشته به خاطر مرگ مهسا امینی در کشور رخ داد، بیان کرد: مرگ این دختر خانم فقط یک بهانه‌ای بود برای دشمن و یک جنگ ترکیبی و بزرگ تاریخ بشر را در کشور به اجرا گذاشتند هر زن و دختری جز هر زن‌‌ و دختر ایرانی و هر ملتی جز ملت ایران زمین بود به ازای هر ثانیه هزار بار نابود می‌شد. وی گفت: ملت بزرگ ایران از موضوعات سال گذشته با سرافرازی و سربلندی عبور کرد زیرا دارای تمدن کهن است و کمتر جایی این تمدن را دارد و آن فرهنگ بی‌نظیر ملت ایران است و کسانی که دارند با لباس دین و کت و شلوار تمدن این ملت در مسیر شیاطین حرکت می‌کنند خود را دارند خوار و ذلیل می‌کنند.
    مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان در بخشی دیگری از سخنان خود به چگونگی نشأت گرفتن دستور کشف حجاب توسط رضا شاه پرداخت و گفت: ابتدا سفیر ایران در ترکیه رضا شاه را به آن کشور دعوت کرد و‌ رضا شاه وقتی که ترکیه را دید از سفیر ایران در آن کشور سوال کرد که چرا ترکیه این همه پیشرفت کرده است و سفیر ایران در آن کشور پاسخ داد به خاطر این است که در این کشور خانم‌ها حجاب خود را برداشته‌اند و در صنعت، بازار و خیابان بدون حجاب کنار آقایان فعالیت دارند.
    حجت الاسلام پولادی عنوان کرد: وقتی که رضا شاه به ایران برگشت دستور داد حجاب از سر بانوان ایرانی برداشته شود و دستور کشف حجاب را صادر کرد و در شهرستان دیلم شمال بوشهر در همان ایامی که رضا شاه دستور کشف حجاب داده بود در کوچه با چماق بر سر این بانوی ایرانی زدند که حجاب خود را باید بردارد و این خانم با مقاومت و ایستادگی حجاب خود را حفظ کر‌د و شهید شد و به‌ عنوان شهیده در راه عفاف و حجاب لقب گرفت. وی گفت: رضا شاه پس از مدتی که هرچه دستور داد کسی تمکین نکرد و بعد از آن همه تلاش و سعی که برای کشف حجاب انجام داد و آخرش هم به حوداث مسجد گوهرشاد ختم شد نامه‌ای به سفیر ایران در ترکیه نوشت که در آن نامه بیان کرد که هر کاری کردم مردم ایران کشف حجاب نکردند و تمکین نکردند. نماینده ولی‌فقيه در سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان، گفت: سفیر ایران در پاسخ گفته بود ملت ایران با دستور و بخشنامه کاری را انجام نمی‌دهند اگر می‌خواهید آن ملت کشف حجاب کنند اول باید خانواده خود و وزرا کشف حجاب کنندو اولین کاری که رضا شاه انجام داد خواهران و همسران خود را و برخی از وزرا در جشن فارغ التحصیلی دانشکده علوم پزشکی در شمال کشور بدون حجاب شرکت داد. حجت پولادی، بیان کرد: رضاشاه در آخر نتوانست حجاب را از زنان ملت ایران زمین بگيرد و امروز جریانی هستند که می‌خواهند با نرمش و جنگ نرم این کار را انجام دهند.

    دشمن می‌خواهد با تهاجم فرهنگی بنیان خانواده را سست کند
    سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان نیز در این مراسم، گفت: در سال ۱۳۱۴ در مسجد گوهرشاد مردم بی‌گناه زیادی توسط رضا شاه به شهادت رسیدند و عده‌ای برای حفظ و حراست از ناموس شان به صحنه آمدند و نسبت به این عمل زشت و زننده قیام کردند. وی در ادامه افزود: رضا شاه به اجبار دنبال این بود که در کشور کشف حجاب اتفاق بیفتد عده‌ای به پاس این امر مهم و شرعی در مقابل توطئه استکبار حضور پیدا کردند و مردم نسبت به این امر خطیر شجاعانه به میدان آمدند و اگر ایستادگی مردم در مقابل این موضوع نبود معلوم نبود در کشور چه اتفاقاتی رقم می خورد. فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان، خاطر نشان کرد: دشمن همیشه کارش دشمنی است و جز این هم توقعی نیست و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و با هدایتگری صهیونیسم هدایت می‌شود و هر چیزی که منافع آنها به خطر بیفتد با آن‌ها مقابله می‌کنند.سردار سالاری بیان کرد: از همان ابتدا سعی می کردند به هر بهانه‌ای انقلاب اسلامی را از سر راه بردارند چون می‌دانستند با پیدایش این انقلاب برنامه‌های آن‌ها نقش بر آب می‌شود. وی ابراز داشت: دشمنان آگاه بودند که انقلاب اسلامی یک‌ تفکر جدیدی است مقابل پروتکل‌هایشان و همیشه و به بهانه‌های مختلف چالش‌هایی را برای کشور از تحریم گرفته تا جنگ نرم رقم می‌زنند.فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان، عنوان کرد: دشمن به خوبی از ظرفیت‌های نظامی و‌دفاعی ما آگاهی دارد و می داند اگر در عرصه‌های نظامی وارد شوند با پاسخ کوبنده ملت ایران مراجعه می‌شوند از این رو زیاد در این موضوع سر به سر ما نمی‌گذارند. سردار سالاری افزود: امروزه خط مقدم دفاع از اسلام، قرآن و ارزش‌ها بانوان هستند خصوصا الان که مسلح به سلاح حجاب هستند و دشمن می خواهد از طریق تهاجم فرهنگی بنیان خانواده را سست کند. وی گفت: قداست و نقش مادری زن که به عنوان کارگردان است را کم رنگ‌ جلوه دهد و از میان بردارد و زن را به موجودی بی‌ارزش تبدیل کند و از زن فقط برای ابزار استفاده کنند؛ اما این توطئه با بصیرت ملت ایران و تیزبینی بانوان متدین و انقلابی کشور نقش بر آب شد. فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان به حوادث سال گذشته اشاره و اظهار کرد: دشمنان در آن موقع با شعارهای زیبا به میدان آمدند تا بگویند در ایران به زن‌ها توجهی نمی‌شود اما درصورتی است که در کشور در همه عرصه‌ها نقش زنان بسیار پررنگ است.
    سردار سالاری در پایان گفت: بانوان ملت بزرگ ایران در بخش‌های ورزشی، آموزشی، پزشکی، دانشگاهی، مهندسی و … حضور بسیار خوبی دارند و این بیانگر این است که می‌شود هم دین و ارزش‌ها را حفظ کرد و هم به موقعیت‌های بالایی در جامعه رسید.

    زنان نقش بسیار مهمی در جامعه دارند
    در ادامه این همایش نیز محمد رضا قاسمی مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی نقش زنان را در جامعه بسیار مهم برشمرد و گفت: بانوان که نیمی از جمعيت کشور را شامل می‌شوند به عنوان بازوان مهم انقلاب هستند. وی در ادامه افزود: زنان با حجاب خود با تبعیت از فرمان خداوند مبنی بر رعایت پوشش اسلامی می توانند با این وسیله دژ محکمی را در برابر نامحرمان ایجاد کنند. مدیر عامل شرکت آلومینیوم المهدی در پایان بیان کرد: ما باید بتوانیم الگوهای اسلامی خوبی را برای جامعه و نسل نوجوان و جوان آینده ایجاد کنیم.سرهنگ پاسدار امیر ارسلان شهبازی رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان نیز در این مراسم، با تبریک هفته عفاف و حجاب، گفت: هر ساله در این هفته برنامه تجليل از برترین های الگوهای عفاف و حجاب و خواهران بسیجی را استان داریم.

    این برنامه شروع کار ماست
    وی در ادامه افزود: با توجه به موضوع بسیار مهم عفاف و حجاب در جامعه و اتفاقاتی که در سال گذشته در کشور رخ دارد اهمیت این موضوع را برای دغدغه‌‌مندان بیشتر کرد. رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان خاطر نشان کرد: این برنامه به عنوان شروع کار ما است و در سطح استان و همه صنایع و پایگاه‌های بسیج این برنامه و جهاد تبیین در حوزه عفاف و حجاب برگزار می‌شود.
    لازم به ذکر است، در پایان از برترین های الگوهای عفاف و حجاب جامعه کار و تولید هرمزگان تجلیل شد و همچنین توسط سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان از محمد رضا قاسمی مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی و همچنین سعید سلیمانی فرمانده پایگاه بسیج شرکت آلومینیوم المهدی بابت فعالیت در حوزه های فرهنگی و اهمیت به حفظ فرهنگ حجاب و عفاف با اهدای لوح تقدیر شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.