حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3003 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • بهره مندی ۱۴ هزار و ۳۹۸ نفر به صورت رایگان از مزایای بیمه سلامت
    ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۶:۵۱
    شناسه : 11241
    بازدید 1242
    3
    از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه صورت گرفت؛ دریانیوز// مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان، گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه تعداد ۱۴ هزار و ۳۹۸ نفر به صورت رایگان از مزایای بیمه سلامت بهره‌مند شده‌اند.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان، گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه تعداد ۱۴ هزار و ۳۹۸ نفر به صورت رایگان از مزایای بیمه سلامت بهره‌مند شده‌اند. به گزارش خبرنگار دریا، دکتر علی علیزاده در این زمینه، اظهار کرد: بیمه کردن افراد فاقد بیمه به صورت رایگان همواره جزء دغدغه‌های دولت بوده است تا همه‌ی مردم جامعه بتوانند از مزایای بیمه همگانی استفاده کنند.وی در ادامه افزود: بر همین اساس سازمان بیمه سلامت ایران در راستای تسهیل و تامین پوشش بیمه همگانی پیشنهاد داد که دهک‌های بیشتری مشمول بیمه رایگان شوند و هیئت وزیران در تیرماه مصوبه‌ای را به تصویب رساندند که دو دهک به مجموع دهک‌های قبلی اضافه شود تا از این به بعد پنج دهک نخست درآمدی تحت پوشش بیمه رایگان قرار گیرند.

    مدیر کل بیمه سلامت هرمزگان،خاطر نشان کرد: بر این اساس نزدیک‌‌ به ۲۱ هزار و ۹۷۴ نفر در گروه دهک چهار و پنج به جمعیت بیمه شدگان رایگان صندوق ایرانیان استان اضافه می‌شوند و پیش از این دهک درآمدی چهار می‌بایست ۱۰ درصد مبلغ حق بیمه سالانه و دهک درآمدی پنجم نیز ۲۰ درصد از حق بیمه یک میلیون و ۴۳۵ هزار و ۲۰۰ تومانی مصوب برای سال جاری را پرداخت می‌کردند.دکتر علیزاده گفت: به منظور افزایش رضایتمندی بیمه شدگان و همچنین تسهیل در اجرایی شدن بیمه سلامت همگانی فراگیر برای آحاد افراد جامعه، از این پس میزان مشارکت در پرداخت حق بیمه دهک‌های ۶ تا ۹ نیز کاهش یافته است.

    وی اضافه کرد: بر همین اساس از این پس میزان پرداختی دهک ششم از ۳۰ درصد به ۲۰ درصد، پرداختی دهک هفتم از ۴۰ درصد به ۳۰ درصد و پرداختی دهک هشتم از ۶۰ درصد به ۴۰ درصد و پرداختی دهک نهم از ۸۰ درصد به ۵۰ درصد کاهش یافت و میزان پرداختی حق بیمه دهک دهم نیز بدون تغییر باقی مانده است.مدیر کل بیمه سلامت استان هرمزگان با بیان اينکه از ابتدای سالجاری تا پایان شهریور ماه سال جاری تعداد ۱۷ هزار و ۵۱۱ نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند، عنوان کرد: از این تعداد ۱۴ هزار و ۳۹۸ نفر به صورت رایگان بیمه شده اند و تعداد بیمه شدگان رایگان روستایی ۱۱ هزار و ۸۸۶ نفر و‌ تعداد ۲ هزار ۵۱۲ نفر در صندوق بیمه سلامت همگانی ایرانیان می باشند.دکتر علیزاده تعداد کل بیمه شدگان استان را یک میلیون و ۹۰ هزار و ۲۰۳ نفر بیان کرد و گفت: بیشتراین جمعیت مربوط به بیمه شدگان روستایی می باشد که حدود ۷۶درصد است و در حال حاضر ۹۱ هزار و ۵۶۸ نفر در استان هرمزگان در سه دهک نخست درآمدی تحت پوشش بیمه رایگان در صندوق ایرانیان قرار دارند.

    وی ابراز داشت: ۸۹درصد بیمه شدگان این اداره کل بیمه شدگان رایگان هستند که از بودجه عمومی هزینه های بیمه آنان پرداخت می شود و بیمه شدگان با مراجعه به تمام مراکز طرف قرارداد می توانند خدمات درمانی دریافت کنند. مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان هرمزگان با بیان اینکه تمام کسانی که فاقد هر گونه پوشش بیمه‌ای هستند، عنوان کرد: این افراد با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت یا سامانه شهروندی بیمه سلامت ایران و براساس آزمون وسع و دهک بندی خانوار که توسط وزارت رفاه انجام گرفته می توانند تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند. دکتر علیزاده بیان داشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نتیجه ارزیابی وسع متقاضیان را به صورت برخط به سازمان بیمه سلامت اعلام می نماید. افرادی که نتیجه ارزیابی وسع آنها از سوی وزارت اعلام نشده است، می‌توانند تا زمان مشخص شدن نتیجه با دریافت بیمه سلامت همگانی ایرانیان به صورت رایگان از مزایای پوشش بیمه سلامت بهره مند شوند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.