حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3035 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • بانک مسکن فعال‌ترین بانک در طرح نهضت ملی مسکن
    ۰۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۵:۲۶
    شناسه : 10009
    بازدید 1343
    7
    با پرداخت تسهیلات به هشت هزار واحد؛ دریانیوز// بانک مسکن بعنوان یک بانک صد در صد دولتی و تخصصی در حوزه مسکن، ۸۴ سال سابقه درخشان در خدمت‌رسانی به ملت شریف ایران را دارد. این بانک تاکنون با پرداخت تسهیلات به اقشار مختلف جامعه به ویژه اقشار متوسط و روبه‌پایین جامعه، تلاش نموده گام‌های بلندی در جهت خانه‌دار شدن مردم بردارد و تا الان نیز این بانک در این زمینه موفق عمل کرده‌است. در زمان اجرای طرح مسکن مهر، بانک مسکن به عنوان بانک عامل این طرح، یاریگر دولت شد و زمینه‌ای فراهم کرد تا تعداد زیادی از مردم بتوانند خانه‌دار شود. افرادی که شاید زمانی فکر نمی‌کردند بتوانند سرپناهی را بر سر خود ببینند.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// بانک مسکن بعنوان یک بانک صد در صد دولتی و تخصصی در حوزه مسکن، ۸۴ سال سابقه درخشان در خدمت‌رسانی به ملت شریف ایران را دارد. این بانک تاکنون با پرداخت تسهیلات به اقشار مختلف جامعه به ویژه اقشار متوسط و روبه‌پایین جامعه، تلاش نموده گام‌های بلندی در جهت خانه‌دار شدن مردم بردارد و تا الان نیز این بانک در این زمینه موفق عمل کرده‌است. در زمان اجرای طرح مسکن مهر، بانک مسکن به عنوان بانک عامل این طرح، یاریگر دولت شد و زمینه‌ای فراهم کرد تا تعداد زیادی از مردم بتوانند خانه‌دار شود. افرادی که شاید زمانی فکر نمی‌کردند بتوانند سرپناهی را بر سر خود ببینند.

    اکنون نیز که کشور با مشکلات زیادی در زمینه کمبود مسکن مواجه است، باز هم بانک مسکن پای کار آمده و در طرح نهضت ملی مسکن مشارکت می‌نماید تا مسکن‌های مورد نیاز کشور ساخته و در اختیار مردم قرار گیرد. هر چند در طرح نهضت ملی مسکن، شبکه بانکی باید ورود نمایند و تسهیلات مورد نیاز را پرداخت نمایند اما نقش بانک مسکن در این زمینه پررنگ‌تر بوده به نحوی که نود درصد از تسهیلات مورد نیاز را پرداخت کرده‌است. برای اینکه با اقدامات بانک مسکن در استان هرمزگان بیشتر آشنا شویم، گفتگویی با موسی رحیمی مدیرشعب بانک مسکن استان هرمزگان انجام شده‌است که از نظر می‌گذرد.

    دریا: مهمترین کاری که بانک مسکن انجام می‌دهد چیست؟
    رسالت اصلی بانک مسکن تامین مالی بخش مسکن برای اقشار مختلف جامعه بخصوص اقشار متوسط و ضعیف جامعه می باشد یا به قولی رسالت خانه دار کردن مردم بعهده ی بانک مسکن می باشد که همواره کارکنان بانک مسکن به این موضوع افتخار داشته و دارند. از بدو پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی همواره بانک مسکن همراه طرح های دولت در زمینه تامین مالی مسکن اقشار مختلف جامعه بوده و بعنوان یک بازوی توانمند برای دولت در حوزه ی تامین مسکن بوده و هست. طرح های بسیاری توسط دولت های وقت از ابتدای انقلاب اسلامی در حوزه مسکن اجرا شده که غالبا بار اصلی تامین مالی طرح ها بر عهده ی بانک مسکن بوده و انصافا بانک مسکن نیز به نحو احسن از پس این مسئولیت های سنگین بر آمده است. خدمت گذاری به مردم کشور افتخاری ست که کارمندان بانک مسکن به آن می بالند.

    دریا: در سال گذشته در زمینه ساخت، خرید و تعمیر مسکن در استان چه تعداد تسهیلات پرداخت کرده‌اید؟
    تسهیلات بانک مسکن در بخش مسکن به تسهیلات ساخت، خرید ، تعمیرات مسکن می توان اشاره کرد. البته در سایر زمینه ها به مانند بخش های تجاری، قرض‌الحسنه و خدمات و سایر تسهیلات که بانک مسکن پرداخت می‌نماید که می توان به پرداخت تسهیلات حوادث غیرمترقبه اشاره کرد. در سال گذشته در استان هرمزگان در زمینه ساخت مسکن(تکلیفی و غیرتکلیفی) تعداد نه هزار واحد مسکونی تامین اعتبار و پرداخت شده است. در زمینه خرید مسکن تعداد هزار و ۲۳۷ فقره و در قالب تعمیرات تعداد ۲هزار و ۵۲۰ فقره تسهیلات پرداخت شده است. همچنین بانک مسکن در زمینه سایر بخش های پرداخت تسهیلات اعم از تکلیفی و غیر تکلیفی نیز پیشتاز بوده به نحوی که بیشترین پرتفوی پرداخت تسهیلاتی در کشور و استان از آن بانک مسکن می باشد.

    دریا: در خصوص پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه (ازدواج، جوانی جمعیت، اشتغال و …) بانک مسکن هرمزگان در سال گذشته و چهار ماهه امسال چه عملکردی داشته‌است؟
    بانک مسکن در راستای سیاست‌های دولت و همچنین کمک به اقشار مختلف جامعه تسهیلات در زمینه ازدواج، فرزندآوری و اشتغال زایی بخصوص به مددجویان نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد امام خمینی، بهزیستی و ایثارگران گرانقدر به همراه شبکه بانکی پرداخت کرده است. بانک مسکن در سال گذشته(۱۴۰۱) تعداد ۸۹۱ فقره تسهیلات در بخش های مزبور پرداخت و در چهارماهه سال جاری(۱۴۰۲) ۳۴۳ فقره در این بخش‌ها پرداخت نموده است.

    دریا: خدمات نوین بانک مسکن را معرفی کنید.
    همواره بانک مسکن در جهت رفاه مشتریان و تسهیل و سرعت بخشیدن به فرایند خدمات دهی توجه خاصی را به توسعه فناوری‌های نوین داشته و دارد و نگاه اولیای بانک در این زمینه همواره به ارائه خدمات سریع و آسان در کمال امنیت و با استفاده از ابزارهای نوین بانکی بوده است. به همین منظور مدت‌هاست که زنگ تحول دیجیتال در بانک مسکن به صدا در آمده و با شتاب بیش از پیش در حال پیگیری و انجام است. خدماتی به مانند افتتاح حساب غیرحضوری، صدور
    کارت هدیه مجازی، سفته و امضای الکترونیکی در کنار ده‌ها خدمات نوین دیگر در راستای خدمات رسانی بهتر و ایجاد رضایت مندی مشتریان در حال انجام می باشد.

    دریا: بانک مسکن چه سپرده‌هایی به مشتریان خود ارائه می‌کند؟ توضیح مختصری درباره آنها بفرمایید.
    بانک مسکن متناسب با نیازهای طیف‌های مختلف مشتریان گرانقدر محصولات سپرده ای متنوعی را ارائه نموده است، یکی از بهترین محصولات منحصر به فرد بانک، سپرده ممتاز می‌باشد که مبتنی بر پرداخت سود و تخصیص اوراق تسهیلات مسکن می‌باشد و از نظر بازدهی سود نیز کم نظیر است. همچنین تنوع سبد محصولات سپرده ای بانک به گونه ای می باشد که نیاز مشتریان را در هر زمینه ای بر آورده نماید.

    دریا: در استان، بانک مسکن تنها بانک فعال در زمینه اعطای تسهیلات نهضت ملی مسکن است. تاکنون چه تعداد تسهیلات در این زمینه پرداخت شده‌است؟
    طرح نهضت ملی مسکن بعنوان بزرگترین طرح در حوزه مسکن و بعنوان یکی از اولویت های اصلی دولت در حال انجام می باشد، هر چند طرح مذکور تکلیف شبکه بانکی کشور می باشد ولی بیش از ۹۰ درصد تسهیلات پرداختی در این حوزه توسط بانک مسکن پرداخت شده است که این موضوع هم در کشور و هم در استان صدق می کند. این بانک در استان تاکنون بالغ بر هشت هزار واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن در بخش های مختلف اعم تسهیلات حمایتی، خودمالک، روستایی و بافت فرسوده را تامین اعتبار نموده است.

    با توجه به اهمیتی که بخش مسکن هم در توسعه اقتصادی که بعنوان پیش‌ران اقتصاد نام برده شده است و هم این که در راستای رفع نیاز اصلی مردم می باشد (با توجه به اینکه بخش عمده ای از هم استانی های عزیزمان مستاجر می باشند)، بانک مسکن جهت تامین مالی پرداخت تسهیلات دست شرکت‌ها و صنایع مستقر در استان را به گرمی می‌فشاریم، شرکت‌ها و صنایع مذکور می‌توانند با افتتاح حساب و گردش مالی نزد بانک مسکن علاوه بر برخورداری از مزایای بانکی برای خود و پرسنل آن مجموعه، به تسریع فرآیند اجرایی طرح نهضت ملی مسکن کمک شایانی کنند.

    دریا: در سال‌های اجرای طرح مسکن مهر، در استان چه تعداد تسهیلات برای این طرح توسط بانک مسکن پرداخت شد و چه تعداد واحد به اتمام رسید و چند واحد باقی مانده‌است؟ واحد‌های باقی‌مانده به چه طریقی می‌توانند تسهیلات دریافت کنند؟
    از طرح مسکن مهر تا بحال بابت ۶۴ هزار واحد تسهیلات پرداخت شده که ۶۲ هزار واحد تکمیل و تقسیط گردیده و هزار و هشتصد واحد باقیمانده، چنانچه واحد‌های باقی مانده از نظر قضایی و …. مشکل نداشته باشند و پیشرفت پروژه بیش از ۶۰ درصد باشد می‌توانند متمم تسهیلات در قالب نهضت ملی جهت تکمیل پروژه استفاده نمایند.

    دریا: درباره پرداخت تسهیلات به واحد‌ها در بافت فرسوده توضیح دهید. چه تعداد تسهیلات تاکنون پرداخت نموده‌اید؟
    از آنجایی که نوسازی بافت فرسوده یکی از اهداف دولت تلقی می‌شود، پرداخت تسهیلات جهت نوسازی این بافت نیز انجام می‌شود که مزایای خوبی دارد که از جمله آن می‌توان به پرداخت نیمی از تسهیلات با سود صفر درصد و نیمی با سود عادی اشاره کرد. پرداخت تسهیلات جهت نوسازی بافت فرسوده شهری در سال گذشته جهت ۴۰۵ واحد پرداخت شده است.

    دریا: بانک مسکن هرمزگان تنها بانکی است که هر سال با برگزاری جشن گلریزان، زمینه آزادی زندانیان را فراهم نموده‌است. تاکنون چند جشن گلریزان انجام شده و چند زندانی با مشارکت کارکنان و مشتریان این بانک آزاد شده و به آغوش خانواده بازگشته‌اند؟
    بانک مسکن همواره در برگزاری جشن گلریزان سابقه بلند مدتی دارد که این امر خدا پسندانه هر ساله در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و نزدیک عید فطر با کمک مالی کارکنان خدوم بانک مسکن و مشتریان خیر بانک برگزار می گردد. بانک مسکن این افتخار را دارد که در سال ۱۴۰۲ دهمین گلریزان را با همت کارمندان و مشتریان برگزار و تا به حال ۱۱ زندانی را به آغوش گرم خانواده برگردانده است.

    دریا: سایر کارهایی که در راستای مسئولیت‌های اجتماعی توسط بانک مسکن انجام شده‌است را بیان بفرمایید.
    کارکنان بانک مسکن کمک به هم نوع وظیفه شرعی خود می دانند و به موجب همین امر کمک رسانی در ساعات ابتدایی زلزله سایه‌خوش از توابع بندرلنگه و همچنین تامین مایحتاج اولیه اعم از کولر ( با توجه به گرمای شدید)، آب‌سردکن و بسته‌های معیشتی به یاری نیازمندان شتافت. همچنین در زلزله فین و سیل میناب نیز بانک مسکن جهت خدمت‌رسانی، تامین مایحتاج اولیه و در ادامه پرداخت تسهیلات به نیازمندان پیشگام بوده است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.