حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3003 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • اختتامیه دومین مهرواره استانی زبان مادری «آوای حرا» در بندرعباس
    ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۷:۱۲
    شناسه : 9131
    بازدید 1703
    25
    به همت کانون پرورش فکری هرمزگان برگزارشد دریانیوز// اختتامیه دومین مهرواره استانی زبان مادری «آوای حرا» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان در بندرعباس برگزار شد.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// اختتامیه دومین مهرواره استانی زبان مادری «آوای حرا» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان در بندرعباس برگزار شد.
    این مهرواره شامل بخش های بازنویسی قصه های پدربزرگ و مادربزرگ ها به گویش مادری و خلق اثر در قالب شعر، داستان و متن ادبی با گویش های هرمزگان برگزار شد شرکت کنندگان در این جشنواره شامل اعضای مراکز فرهنگی کانون ۷تا ۲۲سال، دانش آموزان، کارشناسان و مربیان فرهنگی هنری، ادبی کانون، معلمان و اولیای تربیتی، استادان، دانش آموختگان و دانشجویان رشته ی زبان وادبیات فارسی، نویسندگان و شاعران و والدین، بخش ویژه مادران جوان (حداکثر ۳۰سال) بودند. مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان در این جلسه گفت:فرهنگ و ادبیات غنی استان از شرق تا غرب و مناطق مختلف استان بایستی مورد توجه قرار گیرد. پروین پشتکوهی افزود: زبان‌های مختلفی با لهجه های متفاوت در استان صحبت می کنند و آداب و رسوم غنی داریم. پشتکوهی اظهار داشت : هرمزگان دارای سرمایه های ملی و آداب و رسوم مختلف است. وی گفت : جهانی بودن از راه بومی بودن می گذرد. وی تصریح کرد:زنده ترین زبان کلاسیک دنیا زبان فارسی است. پشتکوهی گفت: ادبیات مان غنی و گسترده است ولازم است کودکان و نوجوانان با زبان وفرهنگ خودشان هم آشنا گردند وبعد هم با زبان معیار آشنا شوند.
    وی گفت: بایستی آثار شعرا و نویسندگان مان را بخوانیم و با گذشته مان آشنا شویم.مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان افزود: برای تعالی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان، بایستی همگان تلاش کنیم.وی گفت: کانون تلاش می کند آینده بهتری را برای فرزندان این سرزمین بسازد.پشتکوهی اظهار داشت : آثار برگزیدگان این مهرواره ها را در کتابی چاپ می کنیم.وی گفت:همچنین ده کتاب پرخواننده به زبان و لهجه های بومی استان برگردانده می شود. پشتکوهی گفت: کانون زبان ایران در کشورهای حاشیه خلیج فارس، زبان فارسی را آموزش می دهد.به گفته وی ۹۴ نفر در مهرواره آوای حرا شرکت کردند که ۱۹ نفر برگزیده شدند.پشتکوهی هدف از برگزاری این جشنواره را پاسداشت گویش های بومی استان عنوان کرد.مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان گفت: آثار ارائه شده به مهرواره در قالب داستان، شعر، بازنویسی قصه های بومی و متن ادبی است که همه با گویش بومی بودند.وی اظهار داشت : ۲۱نفر در بخش داستان، ۳۳نفر در بخش شعر، ۳۸ نفر در بخش بازنویسی قصه های بومی و دو نفر در بخش متن ادبی شرکت کرده بودند که یک نفر هم در بخش مادران جوان در حوزه بازنویسی قصه های بومی شرکت کرده و برگزیده شد.گفتنی است در این مراسم از چی چی کا( قصه های بومی هرمزگان) به پژوهشگری وتالیف یوسف ملایی و صغری میرشکاری و با روایتگری سکینه فیروززاده از بیش از ۵۰ قصه رونمایی شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.