حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3048 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • آقای رئیس جمهور  طلسم مسکن بندرعباس را بشکنید!
    ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۵:۰۰
    شناسه : 12461
    بازدید 1212
    3
    دریا نیوز//طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس گویا واقعا طلسم شده است که بعد از گذشت بیش از دو سال از آغاز اجرای این طرح در کشور، اما هنوز نهضت ملی مسکن در بندرعباس قفل است.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریا نیوز//طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس گویا واقعا طلسم شده است که بعد از گذشت بیش از دو سال از آغاز اجرای این طرح در کشور، اما هنوز نهضت ملی مسکن در بندرعباس قفل است.در ماه‌های آغازین اجرای طرح و ثبت نام نهضت ملی مسکن در کشور از مهرماه ۱۴۰۰، از بندرعباسی ها ثبت نام نشد و اعلام شد مردم مرکز استان می توانند در شهرک علوی ثبت نام کنند که این جانمایی نامناسب باعث نارضایتی و اعتراض مردم و متقاضیان مسکن در بندرعباس شد و حتی امام جمعه بندرعباس ، نمایندگان مجلس و استاندار به صف معترضان به این جانمایی پیوستند وسرانجام در تیرماه ۱۴۰۱ از متقاضیان بندرعباسی ثبت نام شد و یک سال زمان برای الحاق اراضی موردنیاز اجرای این طرح در شمال اتوبان شهیدرجایی بندرعباس صرف شد واز نیمه مردادماه امسال عملیات تسطیح اراضی بصورت رسمی آغاز شد و تاکنون هنوز این طرح وارد فاز اجرا نشده است و حال نیز استاندار هرمزگان در جلسات اخیر شورای مسکن استان از عدم همراهی بانک ها با اجرای این طرح سخن گفته است.
    متاسفانه این وضعیت باعث افزایش حباب قیمت مسکن و رهن واجاره شده و بندرعباسی ها از خانه دار شدن ناامید شده اند و حتی برای پرداخت اجاره و رهن و ودیعه سنگین مسکن با مشکل مواجهند و این شرایط باعث افزایش مشکلات خانوادگی و… مردم وناامیدی جوانان برای ازدواج و… شده است.
    همچنین مشمولان طرح جوانی جمعیت هم از واگذاری زمین به آنها در شهرک علوی در ۵۰ کیلومتری غرب بندرعباس راضی نیستند و خواستار واگذاری زمین در اراضی هزارهکتاری شمال اتوبان شهیدرجایی بندرعباس هستنداز طرفی دیگر در حالیکه قرار بود در شهریورماه سال جاری سامانه اجاره بها در بندرعباس راه اندازی شود که متاسفانه تاکنون این طرح نیز به سرانجام نرسیده وبی سروسامانی بازار مسکن ادامه دارد و مافیای مسکن ومشاوران املاک نبض بازار را در دست گرفته اند. بازرسی از مشاوران املاک که باعث می شد این قشر نتوانند بر بازار مسکن موج سواری و دلالی کنند که مورد توجه قرار نگرفته است و بازدیدهای اندکی هم که صورت می گیرد، بازدارندگی لازم را ندارد و مشاوران املاک در پلتفرم های مجازی قیمت سازی می کنند و نظارتی برآنها وجود ندارد.
    در این شرایط ضرورت دارد ساخت وساز ۱۵هزار واحد مسکن در شمال اتوبان شهیدرجایی بافوریت آغاز شده و همزمان چندین پیمانکار این طرح را در فازهای مختلف آغاز کنند تا وقتی که گرمای بندرعباس از راه نرسیده، بخشی از پروژه به سرانجام برسد و از آن طرف بایستی بانک ها نیز تسهیلات بخش نهضت ملی مسکن را پرداخت کنند و بابانک هایی که همراهی لازم را با اجرای طرح ندارند، برخورد قانونی صورت گیرد. حال که قرار است بزودی هرمزگان میزبان رئیس جمهور و هیئت دولت شود، انتظار می رود موانع اجرای این طرح بطور کامل برطرف شود تا عملیات اجرایی این ۱۵هزار واحد شتاب گیرد که گذشت زمان فقط باعث افزایش هزینه‌ها ومشکلات مردم برای تامین مسکن می‌شود. انتظار می رود رئیس جمهور دستور قاطع دهند تا طلسم مسکن ملی در بندرعباس شکسته و موانع اجرای طرح برطرف شود.

    ثبت دیدگاه

    یک پاسخ برای “آقای رئیس جمهور طلسم مسکن بندرعباس را بشکنید!”
    1. حالا که بودجه لازم برای ساخت مسکن ملی برای مافیای زمین دربندرعباس میسر نیست!اداره متولی زمین را به واجدین شرایط، البته مشمولان واقعی زمین که بواسطه همین مافیای دربندرعباس توان خرید زمین درزادگاهشان راندارند،زمین واگزار شود که مردم نجیب ومظلوم بومی خودشان اقدام به خانه سازی کنند وزودتر هم آباد میشه، نمونه زنده تقریبا تمامی محله‌ های شهر که مردم خودشان اقدام به ساخت مسکن کردند بدون وجود سازمان‌ها و ارگانهای نقشه ونیز رعایت عدالت در واگزاری اراضی بین خودملت رعایت شد،وجسارتن فاضلاب راه خودش را پیدا کرد وبعدا شهرداری درخواست عوارض شهرداری راثبت کردند،بیشتر محله های شهر بندرعباس مردم خودشان ساختند وآباد کردن،مردم باعشق خانه رابرای خانواده وجوانی جمعیت اجرایی می‌کنند تااین سازمان راه وشهرسازی که زورش میاد به مستضعفین جامعه شهری زمین بدن

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.