حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۸ خرداد , ۱۴۰۳ Tuesday, 28 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3114 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 82×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • تحمیل کنجدی
    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۶:۳۵
    شناسه : 15529
    بازدید 185
    2
    دریانیوز// در کشور ایران قوت غالب مردم نان است و این ماده غذایی از اهمیت بالایی برای ایرانیان برخوردار است. با افزایش هزینه‌های خانوار، استفاده مردم از نان بیشتر می‌شود و مصرف مواد غذایی دیگر از جمله برنج کاهش پیدا می‌کند. در این بین نیز افراد و نانوایانی هستند که از این موقعیت سوءاستفاده کرده و نان را به دلخواه خود به مردم می‌فروشند.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// در کشور ایران قوت غالب مردم نان است و این ماده غذایی از اهمیت بالایی برای ایرانیان برخوردار است. با افزایش هزینه‌های خانوار، استفاده مردم از نان بیشتر می‌شود و مصرف مواد غذایی دیگر از جمله برنج کاهش پیدا می‌کند. در این بین نیز افراد و نانوایانی هستند که از این موقعیت سوءاستفاده کرده و نان را به دلخواه خود به مردم می‌فروشند.

    با تغییراتی که در عرضه نان و هوشمندسازی آن صورت گرفت، مقدار مصرف آرد در کشور کاهش یافت و سیستم معیوبی که در این چرخه وجود داشت در حال ترمیم و بهبود است اما این امر به مذاق برخی نانوایان در کشور خوش نیامد و کاهش ساعت کاری، کاهش عرضه نان و اقدامات دیگری انجام دادند تا نارضایتی خود را اعلام نمایند. در شهر بندرعباس نیز تخلفاتی از سوی برخی نانوایان صورت می‌گیرد که از چشم بازرسان دور مانده و نیاز است نظارت بر این نانوایی‌ها بیشتر شود.

    البته نانوایان منصف و درستکار زیادی نیز در این شهر فعالیت می‌کنند که نان را با کیفیت خوب به دست مردم می‌رسانند و شهروندان نیز از آنها راضی هستند و حتی مدت زمان زیادی را در صف به انتظار می‌نشینند تا نان خوب تهیه نمایند. از سوی دیگر نانوایانی هم هستند که نان بی‌کیفیت پخت کرده به دست مردم می‌رسانند. شاید برای شما خوانندگان هم پیش آمده که به نانوایی سنگکی مراجعه کرده‌اید و علی‌رغم وجود صف طولانی و شلوغی نانوایی، مشاهده می‌کنید که نان‌های زیادی در داخل نانوایی آویزان است. نان سنگک کنجدی و بعضاً بزرگ، که بدون سفارش مشتری و با وجود شلوغی نانوایی توسط نانوا پخته و آویزان می‌شود.

    در این بین نیز افرادی که عجله دارند و می‌خواهند سریعتر بروند مجبور هستند از این نان‌ها تهیه نمایند و مردمی که نان ساده یا کنجدی کوچک‌تر می‌خواهند باید مدت زمان بیشتری را معطل شوند. این در صورتی است که در داخل نانوایی یا جلو درب آن نوشته شده‌است «نان کنجدی به سفارش مشتری» اما بدون سفارش نان کنجدی آماده می‌شود. یکی از این نانوایی‌ها در بلوار جمهوری و محله درخت سبز قرار دارد که هر زمان مراجعه کنید نان سنگک کنجدی بزرگ در نانوایی وجود دارد و اگر شهروندی هم به آنها بابت این کاری که تخلف هم هست اعتراض کند با برخورد بد و دور از شأن نانوایان مواجه می‌شود.

    از آن سو نیز نان‌های ساده آنها نیز کوچک، خمیر و برخی نیز سوخته است که بسیاری از شهروندان از عرضه این نوع نان‌ها ناراضی هستند و از روی اجبار، مجبور به تهیه این نان هستند. اکثر کارکنان این نانوایی نیز افراد جوانی هستند که اعتراض به نوع پخت نان خود را برنمی‌تابند و اعتراض را به نحو بدی پاسخگو هستند. شهروندان حق دارند بابت پولی که برای تهیه نان می‌پردازند، نان با کیفیتی دریافت نمایند و به دلیل عدم نظارت و بازرسی و همچنین عدم مطالبه‌گری مردم این منطقه، تاکنون بهبودی در کیفیت نان این نانوایی مشاهده نشده است.

    نانوایی‌هایی مانند کنار پارک دباغیان، پل‌خواجو و … از جمله نانوایی‌هایی است که شهروندان از آنها راضی هستند و باید مورد تقدیر قرار گیرند تا دیگر نانوایان نیز ترغیب شوند نان باکیفیت به شهروندان تحویل دهند. تحمیل نان کنجدی بر مردم علی‌رغم میل باطنی در حقیقت ظلمی است که از سوی برخی نانوایان در حق شهروندان روا می‌شود و همت مسئولان برای رفع این موضوع را می‌طلبد و تاکنون نیز به دلیل عدم نظارت کافی از سوی نهادهای ذی‌ربط، نانوایان متخلف همچنان به کار نادرست خود ادامه می‌دهند و در این بین تنها قشر ضعیف جامعه که مطالبه‌گری نمی‌کنند مورد ظلم قرار می‌گیرند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.