حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۲۸ خرداد , ۱۴۰۳ Monday, 17 June , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3182 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 86×
  • تقویم شمسی

    خرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • کارستان منطقه ویژه اقتصادی انرژی‌بر پارسیان برای اشتغال
    ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۶:۵۱
    شناسه : 16163
    بازدید 176
    3
    دریا گزارش می‌دهد دریانیوز// گزارشات روزانه اداره کار منطقه ویژه اقتصادی انرژی‌بر پارسیان، نوید این را می‌دهد که هیچ فرد بیکاری در شهرستان پارسیان وجود نداشته باشد.
    ارسال توسط : نویسنده : زینب شکوه منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// گزارشات روزانه اداره کار منطقه ویژه اقتصادی انرژی‌بر پارسیان، نوید این را می‌دهد که هیچ فرد بیکاری در شهرستان پارسیان وجود نداشته باشد.

    به گزارش خبرنگار دریا، منطقه ویژه صنایع انرژی‌بر پارسیان به عنوان یکی از قطب‌های توسعه صنعتی کشور، دارای وسعتی بالغ بر ۹ هزار و ۸۰۰ هکتار است، نزدیکی به مخازن و محصولات پالایشگاه‌های گازی پارس جنوبی، دسترسی به فرودگاه بین‏‌المللی خلیج فارس و آب‌های آزاد، استفاده از ظرفیت‏‌های منابع طبیعی و انسانی استان‏‌های هرمزگان، بوشهر و فارس به منظور توسعه، نزدیکی به منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس (عسلویه) و همچنین مجاورت با خط لوله سراسری هفتم گاز طبیعی از جمله مزایای مکانی منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر پارسیان است.امروز مسئله حمل‌ و نقل مشخصه کلیدی در تجارت دنیا دارد؛ نزدیکی پارسیان به قطر، عربستان و امارات را از مزیت‌های سرمایه‌گذاری خارجی این منطقه می‌باشد.

    به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی پارسیان؛ فرصت‌‌های سرمایه‌‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان شامل تولید صنایع انرژ‌ی‌بر (پتروشیمی، فولاد، آلومینیوم و آلومینا)، پروژه‌های پشتیبانی (شامل نیروگاه، پروژه‌‌های بندری و آب‌شیرین‌کن) و پروژه‌‌های پایین‌دستی (شامل شهرک صنعتی صنایع پایین‌دستی صنایع انرژی‌بر و احداث شهرک صنعتی صنایع‌کوچک) می‌شود.منطقه ویژه صنایع انرژی‌بر پارسیان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه‌ سازمان توسعه‌ونوسازی معادن و صنایع‌معدنی ایران (ایمیدرو) به شمار می‌رود و در محل تلاقی سه استان هرمزگان، فارس و بوشهر واقع شده است. بندر منطقه پارسیان نیز بزرگ‌ترین بندر تخصصی کشور و دومین بندر بعد از شهید رجایی (بندرعباس) محسوب می‌شود که در این منطقه قرار دارد.

    منطقه ویژه صنایع انرژی‌بر پارسیان در سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را شروع کرد، اما متاسفانه بنا به دلایلی در تمام این سال‌ها اجرای پروژه‌ها و طرح‌ها در این منطقه روند کندی را طی می‌کرد و رونق چندانی نداشت تا اینکه اواخر سال ۹۹ و با تغییر مدیریت این مجموعه فعالیت‌ها در منطقه آغاز شد. به عبارت دیگر از سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در دولت سیزدهم این منطقه موردتوجه ویژه وزارت صمت و سازمان توسعه‌و‌نوسازی معادن‌وصنایع‌معدنی ایران (ایمیدرو) قرار گرفت و روند اجرای پروژه‌ها و طرح‌ها شتاب بیشتری گرفت.

    صنایع انرژی‌بر به صنایعی اطلاق می‌شود که سهم هزینه انرژی در کل هزینه‌های تولید و قیمت تمام‌شده آن بالا باشد.از مصادیق این صنایع فولاد، آلومینیوم، پتروشیمی، سیمان، تولید نیرو، سرب، روی، مس، شیشه‌ و آجر است.از بین صنایع فوق صنایع فولاد، آلومینیوم، پتروشیمی، تولید نیرو و سیمان که در بازار جهانی و منطقه‌ای قابلیت رقابت دارند؛ برای تولید در سواحل جنوبی ایران انتخاب شدند. در نظر بوده و هست که برای ایجاد این صنایع تا جایی که ممکن است از سرمایه مستقیم خارجی و تکنولوژی برتر و روز دنیا استفاده شود.

    منطقه ویژه اقتصادی انرژی‌بر پارسیان در دولت سیزدهم، در حوزه‌های مختلف رشد و توسعه یافته و به موفقیت‌هایی دست یافته که نمونه بارز آن، اقدامات این منطقه ویژه اقتصادی در حوزه امیدآفرینی و روایتگری پیشرفت است که هم مدیرعامل و هم مدیر روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی انرژی‌بر پارسیان در یک جشنواره مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفته است.

    تجلیل از مدیرعامل و روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی انرژی‌بر پارسیان در اختتامیه جشنواره جام رسانه امید

    از جمله موفقیت‌های منطقه ویژه اقتصادی انرژی‌بر پارسیان می‌توان به تجلیل از مدیرعامل و مدیر روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی انرژی‌بر پارسیان در آئین اختتامیه جشنواره «جام رسانه امید» اشاره کرد که با حضور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران صورت گرفت، در این مراسم، از سید علی اصغر علامه مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان به جهت فعالیت بی‌شائبه در امیدآفرینی و روایتگری پیشرفت، تجلیل بعمل آمد.

    در ادامه این مراسم، سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین از رضا زرگر مدیر روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان به جهت فعالیت بی شائبه در امیدآفرینی و روایتگری پیشرفت تقدیر و تشکر کرد.

    احداث بندر صددرصد ایرانی طی ۳ سال

    سید علی‌اصغر علامه در گفتگو با خبرنگار ما، با اشاره به عملکرد منطقه ویژه انرژی‌بر پارسیان طی سه سال اخیر گفت: این منطقه اقتصادی در طول سه سال، یکی از مناطق فعال کشور بوده که در این مدت، یکی از بزرگ‌ترین بنادر کشور که بندر صد درصد ایرانی بود را ساختیم و کار احداث اسکله‌ها نیز به پایان رسید و فاز نهایی آن در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

    اجرای ۶۰ پروژه زیرساختی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی‌بر پارسیان

    وی در ادامه با بیان اینکه حدود ۶۰ پروژه زیرساختی در این سه سال اجرا شد، افزود: با اجرای این پروژه‌ها برای حدود ۳ هزار نفر شغل ایجاد شد و در حال حاضر مشغول به کار هستند.

    جذب و فعالیت ۳۰ سرمایه‌گذار در منطقه ویژه

    مدیرعامل منطقه اقتصادی انرژی‌بر پارسیان همچنین از جذب ۳۰ سرمایه‌گذار در این منطقه اقتصادی خبر داد و بیان داشت: تمامی این سرمایه‌گذاران فعال شدند و بعضاً درحال اخذ مجوزهای لازم هستند اما عمدتاً فعال شدند و نوید این را می‌دهد که تا پایان سال ۱۴۰۳، در غرب استان هرمزگان، شاهد یک رویداد بزرگ اقتصادی باشیم.

    علامه تصریح کرد: تاکنون هر اقدامی صورت گرفته را وظیفه خود می‌دانم، مفتخرم که به عنوان یک سرباز در حوزه اقتصادی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمت می‌کنم، اما طی سه سال اخیر، اقدامات‌ خوبی در شهرستان پارسیان انجام شده است.وی ادامه داد: برای نخستین بار، استان هرمزگان صاحب پتروشیمی شد، تا قبل از این، هیچ پتروشیمی در استان وجود نداشت درحالی که طی این سه سال، پتروشیمی‌های بزرگی که قادر است برای استان هرمزگان و همچنین کشور مثمرثمر باشد، شروع به فعالیت کردند.

    ۴ پست اسکله در طی ۳ سال احداث شد

    مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی‌بر پارسیان اضافه کرد: بندر سال‌ها معطل مانده بود اما با تدبیر و همفکری با همکاران، موفق شدیم مدل تأمین مالی بندر را تغییر دهیم و همین تغییر سبب شد چهار پست اسکله در طی سه سال احداث شود که برای نخستین بار بود که هم روند اجرا و هم یک بندر تماماً ایرانی احداث کنیم.

    تحقق صادرات ۳ میلیون تنی همزمان با احداث اسکله‌ها

    مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی‌بر پارسیان در ادامه افزود: مهم‌تر از همه این فعالیت‌ها، انجام همزمان صادرات با احداث این بندر است، بدین صورت که در پرتو همکاری دوجانبه قرارگاه با منطقه ویژه اقتصادی انرژی‌بر پارسیان در احداث بندر، توأمان، امر مهم صادرات نیز صورت گرفت و توانستیم حدود ۳ میلیون تن صادرات‌ به کشورهای حوزه خلیج فارس داشته باشیم.

    موفقیت‌های منطقه ویژه اقتصادی انرژی‌بر پارسیان نتیجه همراهی استاندار هرمزگان

    علامه بیان کرد: این اقدام در شرایط خاص با همکاری دستگاه‌های استانی به ویژه استاندار هرمزگان انجام شد که جای بسی تقدیر و تشکر دارد که نماینده عالی دولت در استان، دستگاه‌های مربوطه را به میدان آورد تا شاهد اتفاقات خوب و زیبا برای کشور ایران رقم بخورد.

    هدف‌گذاری ایجاد اشتغال برای ۳۰ هزار نفر در پارسیان

    وی گفت: یکی از بزرگ‌ترین کارهایی که امروز هر مدیری با هر منصب و جایگاه که داراست، شعار ایجاد اشتغال را سر دهد، به عنوان یک هدف، تعیین و هدف‌گذاری کردیم که امید است روزی شاهد اشتغال به کار حدود ۲۰ الی ۳۰ هزار نفر در پارسیان هرمزگان باشیم.

    اشتغال حدود یک‌هزار نفر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی‌بر پارسیان

    مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی‌بر پارسیان گفت: درحال حاضر حدود یک‌هزار نفر بومی استان هرمزگان در این منطقه ویژه اقتصادی مشغول به کار هستند، مشاغلی که در حال حاضر ایجاد شده، جزو مشاغل سخت و تخصصی و نیازمند مهارت‌های لازم است اما تا جایی که امکان داشته، شرکت‌ها را به این سمت سوق دادیم که می‌بایست از نیروهای بومی استفاده کند.

    هیچ فرد بیکاری در پارسیان نخواهیم داشت

    علامه ادامه داد: طبق گزارشات اخذشده بصورت روزانه از اداره کار منطقه ویژه اقتصادی انرژی‌بر پارسیان، این رویکرد، خروجی خوبی داشته و هر روز شاهد این اتفاق هستیم که نیروهای بومی و غیر بومی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی‌بر پارسیان بکارگیری می‌شوند و نوید این را می‌دهیم که هیچ فرد بیکاری در شهرستان پارسیان نداشته باشیم.

    دیدار با نمایندگان سفیران قطر و برزیل در قشم

    وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری نخستین رویداد بین‌المللی همتایابی اقتصاد دریامحور ایران در جزیره قشم اشاره و تصریح کرد: در این همایش، توانستیم نشست‌هایی را با کشورهای مختلف به ویژه قطر برگزار کنیم، نزدیک‌ترین بندر به قطر هستیم لذا امید است در آینده نزدیک بتوانیم با کشورها به خصوص قطر، تفاهم‌نامه‌ای امضا کنیم که از بندر پارسیان و بندر الرویس قطر در امر واردات و صادرات بهره ببریم.

    تمام فعالیت‌ها برای تأمین رفاه و آسایش مردم است

    مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی‌بر پارسیان به مسئولیت‌های اجتماعی اشاره داشت و تأکید کرد: تمام فعالیت‌های خوبی که در سه سال اخیر انجام شده است برای تأمین رفاه و آسایش مردم است و نتایج این اقدامات‌ باید برای مردم ملموس باشد.

    مشارکت در حوزه درمان و ورزش ۳۰ روستا در راستای مسئولیت‌های اجتماعی

    علامه در ادامه افزود: در حوزه درمان و ورزش ۳۰ روستا مشارکت داشتیم، همچنین درحال حاضر، به دستور استاندار هرمزگان، بیمارستان رستمانی درحال احداث است، در حوزه کنترل سیلاب نیز که شهرستان پارسیان همیشه در معرض خطر قرار داشت ورود کردیم و این طرح در حال اجرا است که یکی از مصوبات سفر شهید آیت الله رئیسی و استاندار هرمزگان بود.

    کاشت ۴۰ هزار اصله درخت در منطقه ویژه اقتصادی انرژی‌بر پارسیان

    وی گفت: همزمان با پروژه‌های عمرانی، در طی سه سال خدمت، حدود ۴۰ هزار اصله درخت در منطقه ویژه اقتصادی انرژی‌بر پارسیان کاشته شده و تعداد را سالانه افزایش می‌دهیم.مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی‌بر پارسیان در پایان تأکید کرد: خودمان را از مردم می‌دانیم و هر کاری که برای رفاه حال مردم از دستمان برآید انجام خواهیم داد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.