حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3024 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • ۱۹۷؛ گوش شنوای پلیس برای شنیدن انتقادات، پیشنهادات و شکایات مردمی
    ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۵:۲۳
    شناسه : 10791
    بازدید 18384
    19
    پل ارتباطی شهروندان و پلیس گزارش اختصاصی // ارتباط مردم با پلیس باعث افزایش اعتماد مردم به پلیس شده و پلیس نیز در ارائه خدمات بیشتر به مردم از این ارتباطات و گزارش های مردمی در حوزه های مختلف استفاده می کند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز // برنامه های هفته نیروی انتظامی امسال در حالی از ۱۳تا۱۹ مهرماه ۱۴۰۲با شعار « شهروند قانون مدار، پلیس خدمتگزار» برگزار شد که این شعار نشان می دهد از یک طرف شهروندان بایستی تلاش کنند قانونمداری را درسولوحه تمامی امورات شان قرار دهند و از طرفی دیگر پلیس هم خدمتگزار شهروندان قانون مدار است و بالطبع با متخلفان و مجرمان برخورد قانونی خواهند داشت.
    موضوع دیگر اینکه ارتباط مردم با پلیس باعث افزایش اعتماد مردم به پلیس شده و پلیس نیز در ارائه خدمات بیشتر به مردم از این ارتباطات و گزارش های مردمی در حوزه های مختلف استفاده می کند. شاید برای شما هم این سوال باشد که اگر از رفتار یک مأمور پلیس شکایت داشته باشیم، باید به کجا مراجعه کنیم و یا چگونه می‌توانیم خوش رفتاری یک مأمور در پیگیری یک پرونده انتظامی را به مقام بالادستی اطلاع رسانی کنیم تا از آن مأمور تقدیر شود.

    چه مرجعی مسئول رسیدگی به این نوع تخلفات هست و آیا اصلاً مردم می‌توانند در بررسی تخلفات پلیس و نیروهای انتظامی نقشی داشته باشند یا خیر؟ جواب این مسئله کاملاً مشخص هست؛ شما می‌توانید از طریق سامانه ۱۹۷ انتقادات، شکایات و یا تقدیر از عملکرد پلیس را به گوش مسئولان نیروی انتظامی برسانید. حدود یک دهه از راه اندازی ۱۹۷ می گذرد و شهروندان می توانند نظرات شان را در خصوص عملکرد پلیس بیان کنند و این شماره تلفن سه رقمی پل ارتباطی مردم و پلیس است.

    در استان هرمزگان نیز هرمزگانی ها می توانند با شماره گیری تلفن ۱۹۷، نظرات، انتقادات، پیشنهادات و شکایات شان را از پلیس بیان کنند که بطورحتم در ارتقای ارائه خدمات و رفع نواقص و مشکلات در خدمات رسانی پلیس به مردم اثرگذار است.
    ۴هزار تماس با سامانه «۱۹۷» و افزايش ۸ درصدي تقدير از عملكرد پليس هرمزگان رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان با اشاره به ۴ هزار تماس شهروندان با سامانه «۱۹۷» بازرسی پلیس هرمزگان از ابتدای سال جاری، از افزايش ۸ درصدي تقدير از عملكرد مجموعه انتظامی استان خبر داد.

    سرهنگ « فرزاد ایجادی » در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، ضمن تبریک هفته انتظامی خدمت همکاران در سراسر استان و عرض ادب به مردم نجیب و ولایتمدار استان هرمزگان ، ارتباط شهروندان با سامانه «۱۹۷» بازرسی مجموعه انتظامی را پل ارتباطي براي ارزيابي عملكرد پليس در برقراري نظم و امنيت در جامعه عنوان كرد و اظهار داشت: اعتقاد پلیس این است که اگر امنیت پایدار و قابل قبولی در سطح استان وجود دارد، نتیجه مشارکت و همراهی مردم با کارکنان و فرماندهان انتظامی در استان می باشد.وي در تشريح عملكرد سامانه «۱۹۷» نظارت همگاني بازرسي فرماندهي انتظامي استان گفت: در ۶ ماهه گذشته سال جاری، ۴ هزار تماس توسط شهروندان با سامانه «۱۹۷» در قالب تقدير، انتقاد، شكايت و پيشنهاد و درخواست برقرار شده است.

    رئیس بازرسی فرماندهی انتظامي استان هرمزگان در ادامه تصريح كرد: از اين تعداد تماس در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته، شاهد افزايش ۸ درصدي تقدير، كاهش ۵۸ درصدي انتقاد و كاهش ۲۰ درصدي شكايت از عملكرد پليس بوده‌ايم.اين مقام انتظامي افزود: تماس شهروندان با سامانه «۱۹۷» موجب شده كه مسئولان و كاركنان خدوم انتظامي نسبت به رفع كاستي‌‎ها و تقويت نقاط قوت اهتمام و پيگيري لازم را داشته تا موجبات افزايش رضايتمندي مردم از عملكرد پليس فراهم شود.

    وی خاطر نشان کرد : به مناسبت هفته انتظامی علاوه بر ملاقات عمومی شهروندان با رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی در روز دوشنبه ۱۷ مهرماه ، رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان در ساعت ۹ صبح روز سه شنبه ۱۸ مهر ماه برای رسیدگی به مشکلات شهروندان در حوزه کلانتری ها و پاسگاه ها و فرماندهی انتظامی استان نیز در روز چهار شنبه ۱۸ مهر از ساعت ۹ صبح الی ۱۱ در سامانه ۱۹۷ مرکز استان وهمزمان فرماندهان انتظامی شهرستان های تابعه در سراسر استان پاسخگوی مسائل و مشکلات شهروندان بودند.

    رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان با اشاره به اینکه شهروندان عزیز از طریق سامانه ۱۹۷ می توانند هرگونه گزارش انتقاد، شکایت و تقدیر از همکاران در مجموعه نیروی انتظامی استان را گزارش نمایند افزود:مردم عزیز در صورت هرگونه اخلال در سامانه ۱۹۷ می توانند با شماره های ۰۷۶۲۱۸۲۱۶۵۹۰ و ۰۷۶۲۱۸۲۱۳۰۴ تماس برقرار کنند.

    سرهنگ ایجادی در پایان خاطر نشان کرد: علاوه بر ارتباط تلفنی شهروندان با سامانه ۱۹۷ جلسات ملاقات حضوری و چهره به چهره با فرمانده انتظامی در مرکز استان و فرماندهان انتظامی در شهرستان های تابعه را داریم که شهروندان می توانند در این ملاقات های حضوری دیدگاه ها، نظرات، پیشنهادها، انتقادات و شکایات خود را به صورت مستقیم و بی واسطه با فرماندهان انتظامی در میان بگذارند , شهروندان می توانند برای حضور در این جلسات هر دو هفته یک بار روز های دوشنبه به مرکز نظارت همگانی بازرسی استان واقع در سه راه گمرک – پشت مصلی بندرعباس – مراجعه کنند.

    ثبت دیدگاه

    4 دیدگاه برای “۱۹۷؛ گوش شنوای پلیس برای شنیدن انتقادات، پیشنهادات و شکایات مردمی”
    1. سلام
      در همه دنیا پلیس در خدمت مردم است وتلاش می کند مردم به راحتی مسافرت کنند و مسیر را برای ماشین های عمومی و تند رو باز می کند ولی در ایران برعکس هست.
      در مسیر جنوب به شمال نواب قبل از جمهوری پلیس مسیر کندرو را که بی آر تی هست نگهمیدارد تا ماشین های تک سر نشین عبور کنند که چندین مرتبه با اعتراض مردم مواجه شدند ولی انگار گوش شنوایی ندارند لطفاً رسیدگی بفرمایید

      پاسخ
    2. سامانه ۱۹۷ هیچگونه پاسخگویی ندارن

      پاسخ
    3. عرض سلام و تبریک سال نو و همچنین آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما،
      خواستم تشکر ویژه داشته باشم از برخورد پر از ادب، متانت، صبوری و نیز قدردانی نمایم از وظیفه شناسی و احساس مسئولیت جناب سرهنگ حمیدولی زاده وجناب سرهنگ شهریاراحمدی، دوتن ازافسران گرانمایه در اداره آگاهی شهرستان خرم آباد که در نهایت خضوع و تکریم ارباب رجوع، انجام وظیفه می نمایند.
      من حقیقتا لذت بردم از شخصیت هر دو بزرگوار.
      فرجام نیک همراه با تندرستی برای این بزرگواران و خانواده ی گرامی شان را از ایزد یکتا خواستارم.

      پاسخ
    4. سلام
      بنده از زحمات شبانه.ر وزی فراجا در امر عفاف
      و حجاب و جلوگیری از گسترش بی بندو باری درجامعه تشکر میکنم و پشتیبانی خودم رو اعلام میکنم.
      خدا قوت عزیزان

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.