حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3040 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • ۷۶ هزار تُن برنج دپو شده  در بندر شهیدرجایی در حال ترخیص است
    ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
    شناسه : 10524
    بازدید 1383
    12
    سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی هرمزگان در گفت و گو با دریا: دریانیوز//  سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی هرمزگان، گفت: ۷۶ هزار تُن برنج دپو شده از اسکله شهید رجایی در حال ترخیص است و این موضوع بعد از بازدید سرزده معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر جهاد کشاورزی و دیگر مسئولان مربوطه از بندر شهید رجایی اتفاق افتاد.
    ارسال توسط : نویسنده : یعقوب رستمی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز//  سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی هرمزگان، گفت: ۷۶ هزار تُن برنج دپو شده از اسکله شهید رجایی در حال ترخیص است و این موضوع بعد از بازدید سرزده معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر جهاد کشاورزی و دیگر مسئولان مربوطه از بندر شهید رجایی اتفاق افتاد. روز پنجشنبه ۱۶ شهریور ماه بود که خبری مبنی بر ورود سرزده محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور در سفری چند ساعته و از پیش تعیین نشده به بندرعباس جهت بازدید میدانی از اسکله شهیدرجایی و قسمت‌های مختلف گمرکات این بندرگاه در صدر اخبار هرمزگان قرار گرفت.
    با حضور محمد مخبر گزارش های دریافتی درباره ایستایی بیش از ۲۵ هزار کانتینر حاوی انواع کالاهای وارداتی مختلف در گمرکات شهیدرجایی و شهید باهنر از نزدیک مورد بررسی میدانی قرار گرفت.در این بازدید وزیر جهادکشاورزی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، رییس کل گمرک ایران، استاندار هرمزگان و برخی مدیران مربوطه معاون اول رئیس جمهور را نیز همراهی می‌کردند.
    پس از بازدید محمد مخبر و هیئت همراه از اسکله شهید رجایی، باهنر و بخش‌های مختلف گمرکات شامگاه همان روز جلسه بررسی علل رسوب کالا در بنادر هرمزگان به ریاست مهدی دوستی استاندار هرمزگان و با حضور مدیران بنادر،گمرکات، اموال تملیکی و جمعی دیگر از مسئولان در بندرعباس برگزار شد.
    دو روز بعد از بازدید معاون اول رئیس جمهور یعنی در ۱۸ شهریور ماه در جلسه‌ای که در خصوص حل مشکلات مربوط به ایستایی و رسوب کالا در بنادر و گمرکات کشور به ریاست معاون اول رییس جمهور در تهران با حضور مسئولان مربوطه در سطح کشوری برگزار شد. در این جلسه به رییس سازمان استاندارد و رییس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی و رییس سازمان توسعه و تجارت ماموریت داد ظرف یک روز برنامه‌ریزی لازم را برای ترخیص کالاهای رسوبی از گمرکات شهید باهنر و شهید رجایی انجام دهند. یک روز بعد از جلسه محمد مخبر در تهران، ۱۹ شهریور بود که مهدی اسلام پناه رییس سازمان ملی استاندارد به همراه مسئولان مربوطه دیگر که از طرف معاون اول رئیس جمهور مأموریت داشتند در خصوص کالاهای رسوبی در بنادر و گمرکات هرمزگان به بندرعباس سفر کنند.
    یکی از موضوعاتی که پس از ورود و بازدید معاون اول رئیس جمهور مورد توجه قرار گرفت خروج برنج‌های دپو شده در اسکله شهید رجایی بود. در این درباره و در مورد خروج این برنج‌ها با سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی هرمزگان گفت‌وگو و کردیم. عبدالله رضایی در گفت‌وگو باخبرنگار روزنامه دریا، اظهار کرد: پس از ورود و بازدید میدانی معاون اول رئیس جمهور، وزیر جهاد کشاورزی و دیگر مسئولان‌ مربوطه از اسکله شهید رجایی دستور خروج تمام برنج‌های دپو شده در این بندر مهم صادر شد.وی در ادامه افزود: این برنج‌ها از حدود سه ماه پیش در این بندر دپو شده بود و به دلیل ممنوعيت فصلی واردات برنج جهت خریداری انواع برنج های داخلی به خصوص استان‌های شمالی کشور خروج این برنج ها ممنوع شده بود.
    سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی هرمزگان، خاطر نشان کرد: پس از بازدید محمد مخبر و وزیر جهاد کشاورزی طرح ممنوعيت واردات فصلی برای این برنج ها لغو شد و هم اکنون این برنج ها در حال ترخیص از اسکله شهید رجایی هستند. رضایی مقدار برنج های دپو شده در بندر شهید را ۷۶ هزار تُن عنوان کرد و گفت: این برنج‌ها متعلق به شرکت بازرگانی دولتی ایران است و در حال حاضر مجوزات قانونی خروج این برنج‌ها از دستگاه‌های متولی اخذ شده و در حال خروج از بندر شهید رجایی است. وی بیان کرد: برنج‌های دپو شده که در حال خروج است پاکستانی و هندی هستند که به سراسر کشور برای تنظیم بازار ارسال می‌شود.
    سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی هرمزگان از استانداری، بنادر، گمرک، غذا و دارو، اداره استاندارد و قرطنیه نباتی و … به پاس همراهی و همکاری در خروج برنج‌های دپو شده تقدیر و تشکر کرد. وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مطالبات بحق گندم کاران استان اشاره کرد و گفت: در سال جاری ۶۴ هزار تُن گندم از کشاورزان هرمزگانی خرید تضمینی شد که این آمار در مقایسه با سال گذشته رشد ۵۲ درصدی را نشان می‌دهد. رضایی عنوان کرد: گندم نقش بسزایی در تامین امنیت غذایی مردم دارد و این محصول مهم به عنوان یکی از کالاهای اساسی و استراتژیک کشور می‌باشد. سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی هرمزگان، ابراز داشت: هزینه تمام ۶۴ هزار تن گندم خریداری شده بابت هر کیلو ۱۱ هزار و پانصد تومان به گندم کاران استان پرداخت شده است و کشاورزان بابت هر کیلوگرم گندم مبلغ سه هزار و پانصد تومان دیگر طلبکار هستند.  وی در پایان، گفت: موضوع عدم پرداخت مابه‌التفاوت به گندم کاران یک موضوع در سطح کشوری است و وزارت جهاد کشاورزی در حال تامین منابع مالی است که به حساب کشاورزان زحمتکش پرداخت شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.