حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3024 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • پرستار هم از نظر جسمی  و هم روحی به بیمار کمک می‌کند
    ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳
    شناسه : 11554
    بازدید 1506
    3
    یک پرستار در گفتگو با دریا: دریانیوز// شغل پرستاری شامل مجموعه‌ای از فعالیت‌های مربوط به مراقبت و درمان بیماران در بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی، خانه‌های سالمندان، کلینیک‌ها و مراکز درمانی دیگر است. پرستاران مسئولیت پایش و نظارت بر وضعیت بیماران، انجام عملیات پزشکی مانند تزریق دارو و تنفس مصنوعی، تعیین و اجرای برنامه‌های درمانی، ارائه آموزش به بیماران و خانواده‌هایشان و همچنین ارتباط با سایر متخصصان بهداشتی را دارند.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// شغل پرستاری شامل مجموعه‌ای از فعالیت‌های مربوط به مراقبت و درمان بیماران در بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی، خانه‌های سالمندان، کلینیک‌ها و مراکز درمانی دیگر است. پرستاران مسئولیت پایش و نظارت بر وضعیت بیماران، انجام عملیات پزشکی مانند تزریق دارو و تنفس مصنوعی، تعیین و اجرای برنامه‌های درمانی، ارائه آموزش به بیماران و خانواده‌هایشان و همچنین ارتباط با سایر متخصصان بهداشتی را دارند. این شغل برای افرادی مناسب است که به دنبال یک حرفه پویا و پرمزیت در حوزه بهداشت و درمان هستند و علاقه‌مند به مراقبت از بیماران و بهبود وضعیت آن‌ها هستند. همچنین، پرستاران باید دارای شخصیتی پایدار، خلاق، کنترل شده‌ و مسئولیت پذیر باشند. این شغل برای افرادی که تحمل فشارهای روزمره و شرایط پراسترس را ندارند، از دیدن صحنه‌های خونریزی و دردناک منزجر می‌شوند، یا برایشان دشوار است که با بیماران و خانواده‌هایشان ارتباط برقرار کنند مناسب نیست. در ادامه مصاحبه با پرستاران استان، در این شماره، گفتگویی با یکی از پرستاران بیمارستان شریعتی بندرعباس انجام داده‌ایم که از شما دعوت می‌کنیم با ما همراه باشید.

    دریا: خود را معرفی کنید.
    مریم امیری‌نژاد هستم. ۴۳ سال سن دارم و در شهرستان میناب متولد شده‌ام و دارای مدرک کارشناسی ارشد پرستاری هستم.

    دریا: چند سال است پرستار هستید و در چه مراکزی مشغول به کار بوده‌اید؟
    هجده سال است که در حرفه پرستاری مشغول بکار هستم و در مراکز مختلفی از جمله بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) میناب، بیمارستان امام رضا (ع)، دی‌کلینیک رازی میناب، سازمان بهزیستی به عنوان پرستار تیم ضایعه نخاعی، بیمارستان شهید محمدی و اکنون در بیمارستان شریعتی ارائه خدمت می‌کنم.

    دریا: چرا شغل پرستاری را انتخاب کرده‌اید؟
    با توجه به علاقه‌ای که به کارهای درمانی داشتم دوست داشتم در بیمارستان کار کنم و به هم‌نوعان خود کمک کنم. به همین دلیل به عنوان یکی از زیرشاخه‌های علوم‌پزشکی، حرفه پرستاری را انتخاب کردم.

    دریا: ارزیابی شما از میزان درآمد یک پرستار نسبت به سختی شغل او چیست؟
    نسبت به حجم و سختی کار یک پرستار، پرداختی‌ها رضایت‌بخش و منصفانه نیست و در این زمینه باید توجه بیشتری به این قشر جامعه شود.

    دریا: سختی کار شما در چیست؟
    کار با انسانی که درگیر یک درد و آلام جسمی و روحی است، جهت التیام بخشیدن و کاستن از این آلام، کاری بس سنگین و پرمسئولیت به شمار می‌آید به ویژه اگر خود را موظف به ارائه بهترین خدمات درمانی به بیماران بدانیم.

    دریا: آیا شما اهل ورزش کردن هستید و چه ورزشی انجام می‌دهید؟
    کلا ورزش کردن را دوست دارم و به ورزش شنا علاقه زیادی دارم اما به دلیل کمبود وقت و درگیری کار، زمانی را نمی توانم به ورزش کردن اختصاص بدهم.

    دریا: برای اینکه یک فرد پرستار خوبی باشد چه چیزهایی را درباره این شغل باید بداند؟
    یک پرستار باید اطلاعات شغلی خود را به روز کند تا بتواند خدمات مناسبی به بیمار خود ارائه کند. همچنین صبور بودن، داشتن گذشت و ایثار، دقت بالا در کار و اخلاق نیک در این حرفه بسیار مهم است.

    دریا: معمولاً در زمان شیفت کاری از چند بیمار باید پرستاری کنید؟
    در حال حاضر به عنوان سوپروایزر بالینی نظارت کلی بر همه بیماران بستری در بیمارستان را انجام می‌دهم.

    دریا: چه چیزی باعث می‌شود انگیزه کاری شما بالا برود و چه چیزی این انگیزه را از بین می‌برد؟
    بازگرداندن سلامتی و لبخند رضایتمندی بیماران پس از بهبود وضعیت جسمانی باعث بالا رفتن انگیزه کاری می‌شود. وقتی یک پرستار می‌بیند که زحماتی که برای یک بیمار کشیده به ثمر می‌نشیند و حال او خوب می‌شود، انرژی و انگیزه کاری بیشتری پیدا می‌کند.

    دریا: شغل مورد علاقه شما چه بود و آیا از شغل کنونی خود راضی هستید؟
    دوست داشتم پزشک شوم و از خودم انتظار بیشتری داشتم که به عنوان پزشک خدمتگزار مردم باشم اما باز از اینکه می‌توانم از طریق پرستاری، خدمتی به مردم انجام دهم خوشحالم.

    دریا: نقش یک پرستار در بهبود وضعیت بیمار چیست؟
    نقش پرستار در بهبود بیماران نقش بسزایی است چرا که پرستار مدت زمان زیادی را در کنار بیمار است و می‌تواند هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی به بیمار کمک کند تا درد و رنج او تسکین پیدا کند.

    دریا: چه خاطره جالبی از شغل خود دارید؟
    بهترین و زیباترین خاطره‌ای که دوست دارم مدام تکرار شود زمانی بود که در بخش کودکان مشغول بکار بودم، لبخند و چهره معصوم و نگاه‌های مهربانانه کودکان در هنگام ترخیص که بهترین و ارزشمندترین هدیه بود و دوست دارم همیشه تکرار شود.

    دریا: اگر قرار باشد خبر ناگواری را به خانواده بیمار بدهید چگونه این کار را انجام می‌دهید؟
    در ابتدا سعی می‌کنم خونسردی خود را حفظ کنم و با حفظ جوانب کار، با همراهی که احساس می‌کنم آستانه تحمل بیشتری داشته باشد موضوع را مطرح می‌کنم.

    دریا: سخن پایانی خود را بیان بفرمایید.
    سخن پایانی من این است که حرفه پرستاری زیبایی کاری بسیار زیادی دارد و سختی آن صدچندان است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.