حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3035 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • کوچه بسته شده، باز شد
    ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۷:۵۷
    شناسه : 12260
    بازدید 1126
    4
    با پیگیری روزنامه دریا؛ دریانیوز// کلان‌شهر بندرعباس از جمله شهرهای کشور محسوب می‌شود که نظارت بر بسیاری از بخش‌های شهری وجود ندارد. ساخت و سازهای بدون ضابطه، تصرف پیاده‌روها توسط صنوف مختلف، بستن کوچه و خیابان توسط آپارتمان‌سازان و ... از جمله مواردی است که نظارتی بر آنها در این شهر وجود ندارد.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// کلان‌شهر بندرعباس از جمله شهرهای کشور محسوب می‌شود که نظارت بر بسیاری از بخش‌های شهری وجود ندارد. ساخت و سازهای بدون ضابطه، تصرف پیاده‌روها توسط صنوف مختلف، بستن کوچه و خیابان توسط آپارتمان‌سازان و … از جمله مواردی است که نظارتی بر آنها در این شهر وجود ندارد.

    این موضوع نیز بارها و بارها از طریق روزنامه دریا منعکس شده اما همچنان شاهد این موضوع هستیم که این مشکلات همچنان پابرجا هستند اما انعکاس این گزارشات و یادداشت‌ها نیز بی‌نتیجه نبوده و برخی از آنها گره از مشکلات مردم را باز کرده است. نمونه آن یادداشتی که در چند شماره پیش در خصوص تصرف خیابان‌ها و بستن کوچه‌ها در این رسانه منعکس شد باعث شد که کوچک مسدود شده باز شود و عابران و رانندگان بتواند از آن استفاده نمایند. کوچه‌ای که در بلوار سیدجمال‌الدین اسدآبادی و در کنار پارک لاله قرار دارد، و توسط یکی از سازندگان مسکن مسدود شده‌بود با انعکاس در روزنامه دریا بازگشایی شد. اما وجود صنوف مزاحم در سطح شهر مشکلات مردم را افزایش داده است.

    بسیاری از پیاده‌روهای پایتخت اقتصادی کشور استاندارد نیستند و تردد برای عابران به سختی انجام می‌شود و برای برخی اقشار مانند کودکان، افراد مسن، خانم‌های باردار و … ممکن نیست و مجبور هستند از طول خیابان برای عبور استفاده نمایند که این امر خطرات جانی برای آنها به همراه دارد و ممکن است موجب ایجاد تصادف شود. از سوی دیگر در بسیاری از نقاط شهر بندرعباس که بافت فرسوده است، خانه‌های قدیمی را تبدیل به تعمیرگاه کرده و باز باعث مسدود شدن پیاده‌رو می‌شود و حقوق عابران و رهگذران را پایمال می‌کنند. این موضوع نشان می‌دهد نظارتی در شهر وجود ندارد که به راحتی در بافت فرسوده تعمیرگاه مانند قارچ سبز شده و با متخلفان برخوردی صورت نمی‌گیرد.

    در سایه عدم نظارت بر ساخت و سازها در شهر بندرعباس باعث شده افراد سودجو بتوانند به راحتی به اهداف خود دست یابند. هر چند این اهداف مشکلاتی را برای مردم به همراه داشته باشد. مردم از دستگاه‌های نظارتی می‌خواهند که با نهادهایی که به وظیفه خود به خوبی عمل نمی‌کنند برخورد نمایند. پیاده‌رو، کوچه و خیابان متعلق به همه مردم است و باید دسترسی به آن برای همه امکان‌پذیر باشد و افرادی که این حق عمومی را مختل می‌کنند باید مواخذه شده و برخورد مناسبی با آنها صورت پذیرد تا درس عبرتی برای افرادی باشد که می‌خواهند حقوق مردم را ضایع نمایند. آپارتمان‌سازان باید در هنگام ساخت خانه فضای مناسب برای قرار دادن مصالح ساختمانی داشته باشند و این مصالح را در مسیر شهروندان قرار ندهید. همچنین تعمیرگاه‌ها باید فضای مناسبی داشته باشند که خودروها در آنجا پارک کرده و باعث مسدودی پیاده‌رو و خیابان نشوند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.