حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 11 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3053 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • «کودکی بهتر، زندگی بهتر» را برای کودکان هرمزگان به ارمغان بیاورید
    ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۵:۰۵
    شناسه : 10715
    بازدید 1315
    11
    دریانیوز//15تا ۲۱ مهر به عنوان روز جهانی و هفته ملی کودک نامگذاری شده است شعار امسال این هفته «کودکی بهتر، زندگی بهتر» انتخاب و در این هفته با هدف معطوف کردن توجه جامعه به حقوق کودکان و تقویت هماهنگی بین سازمان‌های موثر و بخش‌های فعال در حوزه کودکان ویژه برنامه‌های مختلفی در مدارس ابتدایی و مراکز پیش دبستانی نیز برگزار می‌شود.
    ارسال توسط : نویسنده : سمیه هاشمی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز//۱۵تا ۲۱ مهر به عنوان روز جهانی و هفته ملی کودک نامگذاری شده است شعار امسال این هفته «کودکی بهتر، زندگی بهتر» انتخاب و در این هفته با هدف معطوف کردن توجه جامعه به حقوق کودکان و تقویت هماهنگی بین سازمان‌های موثر و بخش‌های فعال در حوزه کودکان ویژه برنامه‌های مختلفی در مدارس ابتدایی و مراکز پیش دبستانی نیز برگزار می‌شود.
    در مقدمه‌ی کنوانسیون حقوق کودک آمده است که: کودک باید در فضایی سرشار از خوشبختی، محبت و تفاهم بزرگ شود. آسیب پذیرترین گروه در جامعه، کودکان هستند. کودکانی که خود خالق زیباترین احساسات در زندگی انسان‌ها هستند. بهتر است برای این عضو مهم و موثر خانواده ارزش زیادی قائل بود؛ چرا که شخصیت بزرگسالی آنها در دوران کودکی توسط ما ساخته می‌شود و خود تربیت کننده‌ی نسلی دیگر است.
    همان طور که رسول گرامی اسلام (ص) فرمودند به کودکان احترام بگذارید چرا که بی توجهی و بی‌احترامی به آنها باعث مشکلات عاطفی زیادی در آنها می‌شود. کودک و احساسات کودکان را نادیده نگیرید. آن‌ها دارای افکار و احساسات مختص به خودشان هستند و این برای نحوه‌ی رفتار با آنها بسیار مهم است. کودکان همه چیز را می‌فهمند و درک می‌کنند. هیچ وقت در مقابل فرزندتان منفی بافی نکنید چون تاثیر مستقیمی بر ذهن و روح او خواهد داشت. زندگی سالم را برایش برنامه ریزی کنید و در رسیدن به اهدافش او را همراهی کنید.
    کودکان هرمزگان و سهم ناچیز آنها از تفریحات محیطی
    شاید با خود فکر کنید هرمزگان یک استان ساحلی است با سرمایه بسیار و یک ساحل فوق لاکچری در مرکز استان که محیطی آرام ، با امکانات تفریحی بسیار مدرن از جمله شهربازی ، پارک و فضای سبز مناسب برای کودکان و نوجوانان دارد؛ اما افسوس و صد افسوس که در ساحل بندرعباس شاهد جولان قلیان‌فروشان و جوانانی هستیم که در حال استعمال قلیان هستند و ویراژ گاه و بیگاه موتورسوران که آرامش و امنیت ساحل را برهم می زنند و دیگر جایی برای بازی و شادی کودکانمان باقی نمی ماند.
    در واقع کودکانمان در بندرعباس کودکی نمی کنند در بهترین ماههای سال که هوای استان هرمزگان خوب است فرزندان ما در حال تحصیل هستند و نمی‌توانند از این ماه‌ها استفاده کنند و به تفریح و گردش بپردازند؛ در آخر هفته ها هم نمی‌توانند به ساحل بروند زیرا شهر پر می شود از کارگران فصلی و معتادان متجاهر و ازدیاد بیشتر قلیان فروشان در ساحل و دیگر جایی برای تفریح و بازی کودکان باقی نمی ماند. در ماههای گرم سال هم در شهر بندرعباس کمبود شدید شهربازی‌های سرپوشیده و مدرن احساس می شود؛ جالب اینجاست در استان‌های دیگر کشورمان که از دریا دور هستند شاهد تاسیس آکواریوم های بسیار زیبا مملو از انواع ماهیان جنوب هستیم که چشم هر بیننده ای را خیره می کنند اما در بندرعباس که از نعمت دریا و ساحل طبیعی با انواع ماهیان برخوردار است چنین مراکزی را نداریم که کودکانمان در آنجا ساعاتی را تفریح کنند و با انواع ماهیان آشنا شوند و این در حالی است که هرمزگان لقب شهر دوستدار کودک را هم یدک می‌کشد اما کودکان این دیار از حداقل امکانات تفریحی بی‌بهره هستند.
    متولیان امر بیایید تا دیر نشده برای شادی کودکانمان چاره ای بیندیشیم و طبق شعار امسال هفته ملی کودک «کودکی بهتر، زندگی بهتر» محیط زندگی آنها را زیبا و امن کنیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.