حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3019 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • کمبود شدید مربی در کانون پرورش فکری هرمزگان
    ۰۴ تیر ۱۴۰۲ - ۶:۴۶
    شناسه : 8632
    بازدید 1223
    6
    دریانیوز// مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان گفت :کمبود شدید مربی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان داریم.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان گفت :کمبود شدید مربی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان داریم.
    پروین پشتکوهی در نشست خبری با رسانه ها افزود: در حال حاضر فقط ۲۵ مربی در استان داریم. پشتکوهی گفت: کانون بیش از ۶۰ سال در حوزه کودکان و نوجوانان در کشور فعالیت دارد.مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان تصریح کرد : مقام معظم رهبری و شهید بهشتی نظر مثبتی نسبت به کانون بعد از انقلاب داشتند.

    پشتکوهی گفت: کتابخانه های کانون مراکز ثابت کانون پرورش فکری هستند ومراکز سیار با خودرو برای روستاها و محلات کم برخوردار فعالیت دارند. همچنین کتابخانه های پستی راه اندازی کرده ایم. وی افزود: مدیرکل پست قول دادند که در این بخش و رساندن کتاب به بچه ها همکاری کنند. مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان خاطرنشان کرد: کانون کتاب منتشر می کند و فیلم و انیمیشن و… می سازد. پشتکوهی اظهار داشت: هرجایی که آرم کانون باشد، آن محصول برای کودک و نوجوان استاندارد ومناسب است.

    وی گفت: فیلم های کانون در دنیا اکران می شوند و در دنیا بی نظیر است که این موضوع براساس پژوهش ها به اثبات رسیده است. مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان تصریح کرد : کانون سرمایه ملی است که اگر هر مسئول و شهروندی به آینده سرزمینش اعتقاد دارد، بایستی کمک کند که فعالیت های کانون معرفی شود.
    وی گفت: فعالیت های کانون با شعار ایمان، امید و دانایی در سال جاری فعالیت خودش را آغاز شد. پشتکوهی گفت: پارک نونهال که در گذشته جزو کانون در کنار خورگورسوزان بود که الان در حال احتضار است ونیاز به احیای آن است. وی افزود : مکان توریستی، فرهنگی وعلمی در تابستان امسال در کانون خواهیم داشت.

    مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان خاطرنشان کرد: بازدید عموم از رصدخانه علوم و… در تابستان خواهیم داشت. مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان تصریح کر: خانه خلاق نوجوان را در کانون خواهیم داشت. پشتکوهی گفت: کافه کودک برای کانون را طراحی کرده ایم. وی افزود: رویدادهای فرهنگی و علمی را در تابستان خواهیم داشت که به تولدماه، سفربه ماه، میناکاری و… می توان اشاره کرد.

    مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان خاطرنشان کرد : امسال برای والدین نیز قرار است نشست های تخصصی و مشاوره و کارگاه های ویژه مادر و کودک و پدر و کودک داشته باشیم . پشتکوهی اظهار داشت: برنامه گذر کودک را اجرا می کنیم که اگر شهرداری همکاری کند، المان های کودک نیز در طرح مان اجرا می شود وکودکان در گذر کودک با هم بازی می کنند.

    وی گفت : اگر آتش نشانی همکاری کند، می توانیم برای آب‌پاشی روی کودکان و خنک شدن کودکان استفاده کنیم. وی از برگزاری ۲۰۰ کارگاه زیست محیطی در استان خبرداد. مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان تصریح کرد : هشت فعالیت کتابخوانی، شناخت مفاخر، مشاغل، قرآن و حدیث، نقد وبررسی و… برگزار می شود.
    پشتکوهی گفت: ۱۷ مرکز ثابت و دو سیار و یک مرکز پستی در استان داریم. در استان در تمام مراکز مان تمام کتاب ها و پژوهش های استان را در قفسه ای جداگانه داریم. وی افزود: کل اعضای فعال یک سال کانون ۱۲ هزار و
    ۱۰۰ نفر عضو هستند. ۱۲ شهر و ۴۲ روستا از برنامه های کانون بهره مند هستند .مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان خاطرنشان کرد: برای فرزندان ۶۰ پستچی استان نامه اولی دریافت کرده اند تا پاسخ دهند و عضو مکاتبه ای کانون شوند.

    مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان تصریح کرد : ۶۰ فعالیت در مراکز کانون برای رشد استعدادهای کودکان و نوجوانان برگزار می شود.وی گفت : کودکان و نوجوانان مرجعیت کودک و نوجوان است. از طرفی براساس آسیب های اجتماعی و با دستگاه های متولی مکاتبه کردیم و برنامه هایی اجرا کرده ایم،. اما نیاز به مشارکت سایر دستگاه ها داشته ایم. از مشاوران نیروی انتظامی دعوت کرده ایم در مراکز مان حضور داشته باشند.
    وی گفت : با قرارگاه های تحول محلات نیز ارتباط داریم. به نیروهای تحول محلات آموزش هایی می دهیم تا در محلات آموزش دهند. پشتکوهی گفت: اگر کودکان و نوجوانان بخشی از وقتشان را بطور مستمر در کانون بگذرانند، آینده شان ساخته می شوند.

    وی افزود: در سال ۱۴۰۲ فعالیت دیگری داریم و پیک امید در روستاها و محلات کم برخوردار برنامه هایی را اجرا می کند و ارتباط مداوم استارت می خورد.مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان خاطرنشان کرد : کانون آینده بچه های استان را می سازد و افرادی دغدغه مند و مسئول پرورش می دهد. نیاز است در تمام شهرستان های استان کانون داشته باشیم.

    در چهار شهرستان رودان، بشاگرد پارسیان و کیش هیچ شعبه ای نداریم. پشتکوهی اظهار داشت: برای راه اندازی دو ناوگان سیار روستایی نیاز به حمایت داریم. وی گفت : در کانون اصلاح وتربیت مربی مان می روند و حضور دارند.مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان تصریح کرد : قصه گویی ابرانی ثبت جهانی شده است.

    پشتکوهی گفت: نمایشگاه تخصصی نقاشی سفر به آبی بیکرانه خلیج فارس با ۱۲۱ نقاشی در شهرها به نمایش گذاشته می شود و آثار شهرهای جدید هم اضافه می شود. وی افزود: جشنواره طنز بصورت ملی در استان برگزار می شود. مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان خاطرنشان کرد: مخاطبان مان از ۴سال به بالا تا ۱۷ سال در کارگاه هایمان حضور دارند. قرار است برای زیرچهارساله نیز کتاب چاپ کنیم.
    مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان خاطرنشان کرد: انجمن های شعر، داستان، قصه گویی و… را برای ۱۲ ساله تا ۲۲ ساله هستند. پشتکوهی اظهار داشت: طرح کانون و مدرسه در حال اجراست که باعث ارتباط بیشتر فعالیت های کانون با مدرسه است و در این طرح مفاهیم درسی را بافعالیت های جذاب کانون تعمیق می بخشند.

    وی گفت : کارگاه پژوهشی برای کودکان و نوجوانان برگزار می شود واولین مهرواره پژوهشی را برگزار می کنیم. مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان تصریح کرد : برنامه حال خوش زندگی برای آموزش هشت مهارت زندگی برای نوجوانان اجرا می شود ومانند مهارت نه گفتن، مثبت اندیشی، امیدواری و… را در قالب این طرح آموزش داده می شود.

    پشتکوهی گفت: در محلاتی که مهارت حال خوش زندگی برگزار شده است، والدین تغییر رفتار در فرزندان شان را مثبت ارزیابی و اعلام کرده اند. وی افزود : در این کارگاه نوجوانان می تو انند بصورت مجازی شرکت کنند. مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان خاطرنشان کرد: کانون زبان ایران وابسته که کانون پرورش فکری است که ده زبان زنده دنیا بصورت حضوری و مجازی آموزش می دهد.

    مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان خاطرنشان کرد : چهار هزار زبان آموز در استان داریم. پشتکوهی اظهار داشت: سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ رشد در بخش های مختلف داشتیم. ۴۱۱۲ کارگاه در سال گذشته برگزار کردیم که رشد ۷۵ درصدی داشتیم.
    وی گفت : پیک امید ۱۵ اجرا را در روستاها داشته است. مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان تصریح کرد : ۲۶ رتبه در سطح ملی و ۲۷ رتبه منطقه ای داشتیم و کانون پرورش فکری بندر خمیر سال گذشته با مشارکت خیرین و مسئولان افتتاح شد.

    پشتکوهی گفت: یک خیر قرار بود کفی وکشنده تریلر را تحویل مان دهد که در گمرک گویا مشکلاتی داشتند و تحویل ندادند تا تماشاخانه سیار را راه اندازی کنیم.وی افزود :کمبود شدید نیروی انسانی و مربی در کانون داریم و فقط ۲۵ مربی در استان داریم، اما برای تابستان صد مربی گرفتیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.