حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3004 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • کاشت ۱۴۰۳ اصله نهال در شرکت هیمکو آغاز شد
    ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۹:۳۸
    شناسه : 14098
    بازدید 1114
    4
    با حضور مدیر پروژه پایانه مکانیزه ریلی مواد معدنی غرب بندر شهید رجایی؛ دریانیوز// به مناسبت روز درختکاری و طی آئینی با حضور مدیر پروژه پایانه مکانیزه ریلی مواد معدنی غرب بندر شهید رجایی، کاشت ۱۴۰۳ اصله نهال در شرکت هیمکو آغاز شد.
    ارسال توسط : نویسنده : زینب شکوه منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// به مناسبت روز درختکاری و طی آئینی با حضور مدیر پروژه پایانه مکانیزه ریلی مواد معدنی غرب بندر شهید رجایی، کاشت ۱۴۰۳ اصله نهال در شرکت هیمکو آغاز شد.

    به گزارش خبرنگاردریا ؛ شرکت مدیریت بین‌المللی همراه جاده ریل‌دریا (هیمکو) با هدف سرمایه‌گذاری و احداث اسکله و پایانه مکانیزه تخصصی صادرات و واردات مواد معدنی محصولات فولادی گوگرد کوک و جانبو، انجام حمل و نقل ریلی شرکت‌های زیر مجموعه سهامداران و توسعه ناوگان ریلی، تجهیز و توسعه تاسیسات حمل و نقل ریلی دریایی بندری و جاده‌ای، انجام فعالیت‌های خدماتی بازرگانی عمرانی مرتبط با احداث اسکله و سازه‌های دریایی، برنامه‌ریزی هماهنگی مدیریت و مشاوره در خصوص کلیه فعالیت‌های حمل و نقل معدنی و فولادی با مزیت ریلی دریایی جاده‌ای و همچنین مدیریت تامین و ساخت پروژه‌های بزرگ عمرانی تأسیس شده است.

    ۱۵۰ هزارتن شناور طرح، ۱۷ متر عمق آبخوذ منفی، یک پست اسکله فله معدنی، ۱۰ میلیون تن مواد معدنی و ۵ میلیون تن فرآورده‌های معدنی و مصالح ساختمانی، امکان بارگیری و تخلیه صد درصدی ریلی و همچنین احداث ریل یارد و خطوط ریلی به طول حدود ۲۰ کیلومتر از مشخصات اصلی پروژه پایانه مکانیزه ریلی مواد فله معدنی غرب بندر شهید رجایی است که در زمینی به مساحت ۷۱ هکتار درحال انجام است.

    بهزاد بهلولی در جمع خبرنگاران گفت: میمنت و مبارکی فرارسیدن ایام سال جدید در داخل مجموعه ۱۴۰۳ اصله نهال در زمین هیمکو غرس شد.مدیر پروژه شرکت هیمکو در بندرعباس افزود: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی باید ۱۰ درصد از اراضی مجموعه‌های صنعتی و معدنی به فضای سبز اختصاص یابد که شرکت هیمکو نیز از این قاعده مستثنی نیست و با کاشت ۱۴۰۳ نهال در زمین و ۸۰۰ نهال حرا در نوار ساحلی به وظیفه خود عمل می‌کند.

    بهلولی اذعان کرد: برای کردیدور فضای سبز در ساحل غربی‌ پایانه مکانیزه مواد فله معدنی تلاش کرده‌ایم توجه به مسائل زيست محیطی را در اولویت کار خود قرار دهیم و به همین منظور دایکت‌های پایانه را ۱۵۰‌متر عقب‌تر برده‌ایم.مدیر پروژه شرکت هیمکو در بندرعباس با بیان اینکه از ۸۰۰ نهال حرا ۴۰۰ نهال تاکنون کاشته شده است، گفت: مابقی درختان نیز تاپایان سال کاشته خواهد شد ضمن اینکه در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نیز برنامه‌هایی برای روستای پیرامون خود بوستانو داریم که در صورت موافقت اداره کل بنادر و دریانوردی انجام خواهد شد.

    وی خاطرنشان کرد: حفاظت از محیط زیست برای بقای زیست و کار ما ضروری است و شرکت هیمکو به جد به دنبال حفاظت از این نعمت الهی است.بهلولی سپس با اشاره به تاریخچه و اهداف تشکیل شرکت مدیریت بین‌المللی همراه جاده ریل‌دریا (هیمکو) گفت: این شرکت در سال ۱۳۹۶ با هدف زیرساخت، راه‌اندازی و بهره‌برداری پایانه‌های مکانیزه مواد فله معدنی از طریق اتصال ریل به بندر و تحقق اقتصاد دریامحور به لحاظ بالابردن ظرفیت لجستیکی و راندمان حمل و نقل و انتقال مواد فله معدنی و همچنین با نگاه بهبود شرایط زیست محیطی در سطح بنادر و پایانه‌های مواد فله معدنی توسط سهامداران خود از جمله شرکت توسعه تجلی، شرکت سرمایه‌گذاری امید، شرکت گل‌گهر، شرکت چادرملو و شرکت گهر زمین به ثبت رسیده است.

    وی افزود: اولین گام در سال ۱۳۹۸، با امضای قرارداد سرمایه‌گذاری از طریق اجاره زمین، مطالعه، طراحی و ساخت پایانه مکانیزه مواد فله معدنی و اسکله اختصاصی به ظرفیت ۱۰ میلیون تن در غرب اراضی بندر شهید رجایی برداشته شد که با همت سازمان بنادر و دریانوردی، این طرح در سال ۱۴۰۱ به فاز تفصیلی و در سال ۱۴۰۲ نیز عملیات اجرایی آن آغاز گردید.

    مدیر پروژه پایانه مکانیزه ریلی مواد فله معدنی غرب بندر شهید رجایی تصریح کرد: احداث و بهره‌برداری از پروژه ملی فوق، امکان تخلیه و بارگیری معادل ۱۰ میلیون تن مواد معدنی و ۵ میلیون تن محصول گوگرد و کوک در سال را میسر می‌سازد.بهلولی همچنین ابراز داشت: قرارگیری ترمینال مواد معدنی شرکت همراه که دارای یارد ریلی است در مجاورت یکی از مهم‌ترین مراکز جذب و تولید بار کشور یعنی بندر شهید رجایی، ضرورت و پتانسیل بالایی جهت توسعه ریلی این شرکت ایجاد می‌نماید.

    بهلولی در ادامه بر ضرورت توسعه ریلی در بخش مواد معدنی تأکید کرد و گفت: پایین بودن هزینه حمل ریلی نسبت به حمل جاده‌ای از نگاه بخش خصوصی به ویژه برای مواد معدنی، اثرات منفی حمل جاده‌ای نسبت به ریلی از نگاه منافع ملی و امکان کاهش یارانه‌های بخش انرژی و تأثیر آن بر غیر موجه شدن حمل جاده‌ای بر ضرورت تشکیل این شرکت افزوده است.

    وی با اشاره به ضرورت توسعه ریلی در بخش مواد معدنی و محصولات فولادی، حجم بالای مواد معدنی مورد نیاز و محصولات فولادی با تحقق کامل طرح جامع فولاد کشور، اتصال بیشتر صنایع فولادی و معادن مرتبط به شبکه ریلی و افزایش طول خطوط فرعی، کمک به افزایش کارایی ترمینال مواد معدنی با توجه به ریل پایه بودن آن و امکان جذب بارهای ریل‌پسند مرتبط با سهامداران در بندر شهید رجایی را از مزایای این پروژه برشمرد.

    مدیر پروژه پایانه مکانیزه ریلی مواد فله معدنی غرب بندر شهید رجایی، با اشاره به پیشرفت بیش از ۱۰ درصدی پروژه؛ دسترسی ریلی و جاده‌ای به معادن بزرگ کشور، افزایش ظرفیت ریلی و بندری مواد فله معدنی در منطقه بندرعباس، امکان استفاده از اسکله‌های موجود و بهره‌برداری زودهنگام از پایانه، امکان ساماندهی انبارهای مواد فله از روش سنتی به مکانیزه و حذف آلایندگی‌های موجود (اقتصاد محیط زیست)، پتانسیل بهره‌برداری از ترانزیت مواد معدنی افغانستان و کشورهای cis و واردات مواد اولیه معدنی در صورت نیاز، قابلیت توسعه آتی (بن‌بست نبودن ساختگاه پروژه)، کاهش هزینه‌های لجستیکی سهامداران و صاحبان بار فله معدنی کشور را از اهم مزایای احداث پایانه در غرب بندر
    شهید رجایی عنوان کرد.

    بهلولی ادامه داد: ایجاد یک پایانه تخصصی مکانیزه تخلیه و بارگیری مواد معدنی با تمرکز به حمل و نقل ریلی مواد معدنی از مبدا مربوطه به بندر شهید رجایی، احداث اسکله، همراه با تجهیزات مکانیزم مربوطه که به ارتقای ظرفیت عملیاتی صادرات و واردات مواد معدنی کشور منجر خواهد شد، استفاده از کشتی با ظرفیت بالا به منظور سرعت بخشیدن به توان صادرات و واردات مواد معدنی، ایجاد اشتغال پایدار در منطقه و کاهش حوادث جاده در منطقه به دلیل تمرکز بر فعالیت حمل و نقل ریلی، کاهش آلایندگی و آلودگی هوا به دلیل انجام عملیات تخلیه و بارگیری به روش کاملاً مکانیزه، کاهش زمان توقف واگن‌ها در ایستگاه‌های راه آهن، افزایش راندمان بیشتر واگن‌های متعلق به شرکت‌های ریلی و افزایش درآمد حاصله، کاهش حمل و نقل جاده‌ای، مصرف سوخت، آسیب به زیرساخت‌ها و تقلیل حوادث جاده‌ای و استفاده از کشتی‌های تناژ بالا در اسکلت تخصصی که موجب کاهش زمان بارگیری کالا و بهای تمام شده می‌گردد، از دیگر مزایای پروژه یادشده است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.