حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3024 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • کارفرمایان برتر تامین‌اجتماعی هرمزگان معرفی شدند
    ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۹:۳۵
    شناسه : 13166
    بازدید 1129
    5
    دریانیوز// جشنواره انتخاب کارفرمایان برتر اداره‌کل تامین‌اجتماعی استان هرمزگان برگزار شد. با حضور عباس اکبری مدیرکل تامین‌اجتماعی استان هرمزگان، رضایی دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان و جمعی از مدیران استانی و کارفرمایان استان، جشنواره انتخاب کارفرمایان برتر اداره‌کل تامین‌اجتماعی استان هرمزگان برگزار شد.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// جشنواره انتخاب کارفرمایان برتر اداره‌کل تامین‌اجتماعی استان هرمزگان برگزار شد. با حضور عباس اکبری مدیرکل تامین‌اجتماعی استان هرمزگان، رضایی دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان و جمعی از مدیران استانی و کارفرمایان استان، جشنواره انتخاب کارفرمایان برتر اداره‌کل تامین‌اجتماعی استان هرمزگان برگزار شد.
    مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان هرمزگان در این جشنواره گفت: در راستای تحقق اصل سه جانبه‌گرایی، تقویت و توسعه تعامل با شرکای اجتماعی و جامعه کارفرمایی کشور به عنوان صاحبان اصلی سازمان تامین‌اجتماعی و در اجرای سیاست‌های کلی تامین‌اجتماعی ابلاغی مقام معظم رهبری و با عنایت به نامگذاری سال ۱۴۰۲ به نام مهار تورم و رشد تولید، این جشنواره برگزار شده‌است.عباس اکبری افزود: یکی از مهمترین اضلاع این سه جانبه‌گرایی، کارفرمایان هستند که سهم مهمی در اجرای تعهدات سازمان تامین‌اجتماعی دارند. اکبری بیان کرد: سازمان تامین‌اجتماعی یک سازمان درآمد هزینه‌ای است که باید هزینه‌های خود را از طریق درآمدهایی که کسب می‌کند تامین نماید.


    وی عنوان کرد: درآمدهایی که در سازمان تامین اجتماعی کسب می‌شود در چهار بخش عمده شامل خدمات درمانی، تعهدات بلند مدت شامل پرداخت انواع مستمری‌ها، تعهدات کوتاه‌مدت شامل پرداخت انواع غرامت‌ها، هزینه ازدواج و … و پرداخت بیمه بیکاری افرادی که علی‌رغم میل باطنی بیکار شده‌اند هزینه می‌شود.
    اکبری خاطرنشان کرد: تمام درآمدهای سازمان از محل پرداخت حق بیمه کارگران و کارکنان کارگاه‌ها تامین می‌شود و در استان هرمزگان بیش از ۳۰ هزار کارگاه فعال در حال فعالیت هستند.


    وی با بیان اینکه یک سوم کارگاه‌هایی که در استان فعالیت می‌کنند از معافیت بیمه‌ای برخوردار هستند اظهارداشت: در حال حاضر ۱۲هزار کارگاه در استان هرمزگان مشمول معافیت بیمه‌ای هستند و حق بیمه کارفرمایی این کارگاه‌ها در تعهد دولت می‌باشد. اکبری با اشاره به اینکه مبنای پرداخت حق بیمه، حقوق کارکنان است گفت: میانگین دستمزد استان بسیار پایین و مبلغ کمی بیشتر از حداقل دستمزد می‌باشد و این امر باعث می‌شود حق بیمه پرداختی کارگاه‌ها نیز پایین باشد. مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی مدال افتخار نظام است عنوان کرد: سازمان تامین اجتماعی بدون نیاز و اتکا به دولت، نفت و … و به پشتوانه پرداخت حق بیمه، در حال ارائه خدمت به جمعیت بسیار زیادی از مردم کشور می‌باشد و در استان هرمزگان هم بیش از نیمی از مردم استان تحت پوشش این سازمان قرار دارند.
    این مسئول اظهار کرد: ارائه خدمت توسط سازمان تامین‌اجتماعی در گرو پرداخت به موقع حق بیمه توسط کارگاه‌ها و کارفرمایان می‌باشد و نیاز است که کارگاه‌ها در پرداخت حق بیمه خود تاخیر نداشته باشند تا سازمان نیز در ارائه خدمات به جامعه هدف دچار خلل و مشکلی نشود.وی به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره و بیان کرد: ترویج فرهنگ کارآفرینی و ایجاد اشتغال پایدار، تقویت و توسعه دوسویه و اثربخش با جامعه کارفرمایی با تاکید بر بهینه‌سازی مناسبات، تغییر نگرش مثبت جامعه کارفرمایی کشور نسبت به فعالیت‌ها و کارکردهای تامین‌اجتماعی، افزایش رضایتمندی تشکل‌ها و گروه‌های کارفرمایی و صاحبان بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی و الگوسازی از کارفرمایان فعال در عرصه تولید و کارآفرینی در سطح جامعه از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره می‌باشد.
    اکبری درباره نحوه سطح بندی و انتخاب کارفرمایان برتر بیان کرد: کارفرمایان برتر در چهار سطح شامل کارگاه‌های دارای یک تا پنج نفر بیمه شده، کارگاه‌های دارای شش تا ۴۹ نفر بیمه شده، کارگاه‌های دارای ۵۰ تا ۱۰۰ نفر بیمه شده و کارگاه‌های دارای بیش از صد نفر بیمه شده سطح‌بندی شدند.وی ادامه‌داد: فرآیند انتخاب کارفرمایان برتر شامل تشکیل کمیته ارزیابی شعب، بررسی سوابق کارگاه‌ها و امتیاز دهی بر اساس شاخص‌های مصوب، ارسال فرم امتیازات کارفرمایان واجد شرایط به اداره کل استان، تشکیل کمیته استانی و انتخاب کارفرمایان برتر در کمیته استانی می‌باشد.

    اکبری با اشاره به شاخص‌های انتخاب کارفرمایان برتر گفت: از جمله شاخص‌های انتخاب کارفرمایان برتر می‌توان به نهادینه نمودن تولید کالای ایرانی با هدفش تحقق شعار مهار تورم و رشد تولید و ارتقاء سطح خودکفایی کشور و مقابله با تحریم‌های ظالمانه، استفاده بهینه از فناوری‌های دانش‌بنیان و علم پایه در تولید کالا و خدمات به منظور توسعه فعالیت‌های اقتصادی کارگاه، افزایش تعداد بیمه شدگان نسبت به پایان سال ۱۴۰۰، ارائه لیست حق بیمه بر مبنای تعداد نفرات بیمه‌شده و دستمزد واقعی جهت حفظ سطح اشتغال بنگاه اقتصادی، پرداخت به موقع و کامل حق بیمه نیروی کار در مهلت مقرر وضع شده در قانون تامین‌اجتماعی و عدم وجود مطالبات قطعی از کارگاه اعم از حق بیمه، بیمه بیکاری و جرائم و در صورت تقسیط بدهی، کارفرما اقساط را در سررسید مقرر پرداخت کرده باشد اشاره نمود.

    وی اضافه کرد: ارتقا و توجه به شاخص‌های فرهنگی در محیط کار، استفاده کارفرما از سامانه‌های غیرحضوری تامین‌اجتماعی برای ارسال لیست و پرداخت حق بیمه، دریافت ابلاغ الکترونیکی و …، عدم محکومیت کارفرما به دلیل خودداری از ارسال لیست حق بیمه که منجر به اجرای ماده ۱۴۸ در مراجع حل اختلاف شده باشد، برقراری و رعایت استانداردهای ایمنی و بهداشتی در محیط کار و جلوگیری از حوادث ناشی از کار و رعایت مواد ماده ۹۰ قانون تامین اجتماعی مبنی بر انجام معاینات اولیه قبل از شروع اشتغال به کار در کارگاه و انجام معاینات دوره‌ای بیمه شدگان جهت حفظ مستمر سلامت نیروی شاغل کشور از دیگر شاخص‌های انتخاب کارفرمایان برتر می‌باشد. قابل‌ذکراست؛ در پایان مراسم از کارفرمایان برتر با اهداء لوح تقدیر تجلیل شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.