حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3024 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • پُست هرمزگان در انتظار ۲۸۳۹ گیرنده کارت سوخت
    ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۸:۵۷
    شناسه : 8946
    بازدید 1268
    8
    مدیر کل پست استان عنوان کرد دریانیوز// در بودجه سال ۱۴۰۲ طبق بند «ح» تبصره ۱۴ هدفمندی به منظور بهبود نظام توزیع بنزین و نفت گاز در کشور و کاهش قاچاق سوخت، وزارت نفت از طریق شرکت تابعه ‌ذی‌ربط مکلف است تدبیری اتخاذ نماید که تا پایان ۶ ماه ابتدایی سال، حداقل ۹۰ درصد خودروهای بنزین­ سوز و ۹۵ درصد خودروهای نفت گازسوز صرفاً از کارت‌های سوخت مختص خودرو استفاده نمایند.
    ارسال توسط : نویسنده : یعقوب رستمی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// در بودجه سال ۱۴۰۲ طبق بند «ح» تبصره ۱۴ هدفمندی به منظور بهبود نظام توزیع بنزین و نفت گاز در کشور و کاهش قاچاق سوخت، وزارت نفت از طریق شرکت تابعه ‌ذی‌ربط مکلف است تدبیری اتخاذ نماید که تا پایان ۶ ماه ابتدایی سال، حداقل ۹۰ درصد خودروهای بنزین­ سوز و ۹۵ درصد خودروهای نفت گازسوز صرفاً از کارت‌های سوخت مختص خودرو استفاده نمایند.
    بر همین اساس شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از ابتدای سال‌جاری طرح سامان‌دهی کارت‌های سوخت را در کشور آماده اجرا کرد و در هرمزگان هم از اردیبهشت ماه آرام آرام این طرح رنگ و بوی اجرایی به خود گرفت.اما هر چه از شروع این طرح در استان می‌گذرد صف‌های طولانی خودروها در
    پمپ بنزین های شهر برای سوخت گیری خود را
    نمایان تر و باعث مشکلاتی برای شهروندان شده است.
    یکی از چند دلایل افزایش این شلوغی ها در صف
    پمپ بنزین ها می توان به نداشتن کارت سوخت شخصی توسط برخی خودروها علی رغم درخواست صدور کارت و نرسیدن آن به دست گیرندگان اشاره کرد.در رابطه با این موضوع که چرا کارت سوخت‌های صادر شده به دست گیرندگان نمی رسد با علی
    نقی زاده مدیرکل پست استان هرمزگان گفتگویی انجام دادیم که در ادامه می خوانیم.
    دریا: لطفا به عنوان سوال اول بفرمایید چه تعداد کارت سوخت در باجه های معطله هرمزگان مانده است؟
    مدیرکل پُست هرمزگان: در کل استان طبق آخرین آماری که گرفته شده ۲۸۳۹ کارت سوخت در
    باجه های معطله هرمزگان موجود است.
    دریا: چه تعداد مربوط به شهرستان بندرعباس است؟
    مدیرکل پُست هرمزگان: از این تعداد ۱۹۰۳ کارت سوخت مربوط به بندرعباس است که در باجه‌های معطله مانده است.
    دریا: دلایل مانده بودن این تعداد کارت سوخت در باجه های معطله استان چیست؟
    مدیرکل پُست هرمزگان: این موضوع دلایل مختلفی از جمله عدم حضور گیرنده در محل طی دوبار مراجعه نامه رسان ، جابجایی و نقل مکان ، افزایش بیش از ۱۰ برابری هزینه صدور کارت سوخت، عدم درج شماره تلفن همراه گیرنده روی پاکت کارت سوخت و … مهم ترین دلایل ماندن کارت سوخت در باجه‌های معطله پُست است.
    دریا: لطفا درباره نبودن گیرنده در محل که ذکر کردید توضیحات بیشتری برای مخاطبان ارائه دهید؟
    مدیر کل پُست هرمزگان: درباره نبودن گیرنده در محل باید عرض کنم که نامه رسان دو بار به مکان گیرنده مراجعه می کند و اگر گیرنده در محل حضور داشت نامه رسان با رؤیت کارت شناسایی،شناسنامه و کارت خودرو و با دریافت ۱۰۰ هزارتومان که به عنوان‌ هزینه صدور کارت سوخت و مربوط به شرکت پخش فرآورده های نفتی می باشد . کارت سوخت را به مالک تحویل می‌دهد و اگر هم گیرنده در محل حضور نداشت نامه رسان فرمی را تحت عنوان اطلاعیه در مکان گیرنده نصب می‌کند و بعد کارت سوخت را به باجه معطله برگشت می‌دهد.
    دریا: منظور شما از عدم درج شماره همراه گیرنده روی پاکت کارت سوخت چیست؟
    مدیرکل پُست هرمزگان: متأسفانه از ابتدای سال‌جاری دیگر شماره همراه متقاضی روی پاکت کارت سوخت گیرنده درج نمی شود و این مسئله باعث شده دیگر نامه رسان نتواند با گیرنده تماس بگیرید و پیامک اطلاع رسانی ارسال کند و اگر این مشکل حل شود تعداد کارت سوخت ها در باجه‌های معطله هرمزگان کاهش شدیدی خواهند داشت.
    دریا: آیا برای حل این مشکل با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی هرمزگان رایزنی انجام شده است؟
    مدیر کل پُست هرمزگان: بله. در این رابطه با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی هرمزگان رایزنی صورت گرفته است و مدیرعامل این شرکت گفت: شما به صورت مکتوب مشکل را ارسال کنید تا ما با تهران مکاتبه و رایزنی کنیم تا این مشکل حل شود.
    دریا:یکی از مشکلات تحویل کارت سوخت را جابجایی و نقل مکان گیرنده بیان کردید ممنون میشم در این باره توضیح دهید؟
    مدیرکل پست هرمزگان: بعضی از گیرندگان کارت سوخت از آدرسی که روی پاکت کارت سوخت درج شده است نقل مکان کرده اند و ما هم هیچ گونه دسترسی به گیرنده نداریم و نامه رسان مجبور است کارت سوخت را برگشت دهد.
    دریا: در مورد جابجایی و نقل مکان گیرنده مثلا از شهرستانی به شهرستان دیگر چگونه گیرنده می تواند کارت سوخت خود را دریافت کند؟ آیا باید حضوری به اداره پست مراجعه کند؟
    مدیر کل پُست هرمزگان: برای صرفه جویی در زمان و حفظ تکریم مشتری در سایت شرکت ملی پست گزینه ای در بخش رهگیری کارت سوخت ایجاد شده تا متقاضیان در صورت تمایل به دریافت کارت سوخت در محل مورد نظر؛ با ورود اطلاعات لازم و پرداخت هزینه ارسال پیشتاز بر اساس نرخنامه پستی درخواست ارسال مجدد به آدرس جدید بدهند و شرکت پست هم بلافاصله‌ اقدام به ارسال کارت سوخت به آدرس جدید گیرنده می کند و متقاضیانی که کارت سوخت آن‌ها در باجه های معطله است، می توانند بدون مراجعه به دفاترپستی با وارد شدن به سایت پست و درخواست ارسال مجدد کارت سوخت خود را بدون هیچ مشکلی دریافت کنند.
    دریا: در مورد افزایش بیش از ۱۰ برابری هزینه صدور کارت سوخت بفرمایید؟
    مدیر کل پُست هرمزگان: سال گذشته هزینه صدور کارت سوخت ۱۰ هزار تومان بود اما متأسفانه یک باره به ۱۰۰ هزار تومان رسید و این مبلغ برای شرکت پخش فرآورده‌های نفتی است و بر روی پاکت کارت سوخت هم که نامه رسان توزیع می‌کند درج شده است اما برخی از مردم به دلایلی از تحویل و پرداخت این مبلغ خودداری می‌کنند و موجب می‌شود کارت سوخت برگشت داده شود.
    دریا: مردم برای درخواست کارت سوخت به کجا مراجعه کنند و چقدر زمان می‌برد تا کارت سوخت تحویل گیرنده شود؟
    مدیر کل پُست هرمزگان: مردم باید به پلیس +۱۰ جهت درخواست کارت سوخت وسیله خودرو خود مراجعه کنند و از موقع درخواست تا صدور ۳۰ تا ۴۵ روز زمان می‌برد.
    دریا: در هفته چند بار و چه تعداد کارت سوخت از تهران به استان ارسال می‌شود؟
    مدیر کل پُست هرمزگان: در هفته معمولا دوبار ورودی کارت سوخت به استان است و هر بار حدود ۳۰۰ کارت سوخت وارد هرمزگان می‌شود.
    دریا: توزیع این مرسولات به شکلی صورت می‌گیرد؟
    مدیرکل پُست هرمزگان: مرسولات ما اکثر مواقع از ساعت ۱۹ شب به بعدبا پرواز از تهران وارد استان می‌شود و پس از ورود در همان شب توسط همکاران تجزیه و تفکیک می‌شوند و اگر مرسولات مربوط به بندرعباس باشد در همان روز توزیع می‌شود.
    دریا: اگر مرسولات مربوط به دیگر شهرستان های استان بود چطور توزیع می‌شود؟
    مدیر کل پُست هرمزگان: مرسولات در همان شب پس از تجزيه ساعت سه صبح توسط خودروهای اداره پُست به شهرستان‌های مورد نظر حمل می‌شود و پس از رسیدن در همان روز توزیع می‌شود.
    دریا: دلیل اینکه مردم با وجود داشتن خودرو‌ جدید اما کارت سوخت ندارند چیست‌؟
    مدیرکل پُست هرمزگان: از اردبیهشت ماه سال‌جاری دیگر کارخانه‌های سازنده خودرو کارت سوخت همراه با تحویل ماشین به مالکان نمی دهند و باید مالک خود جهت درخواست صدور کارت سوخت به پليس +۱۰ مراجعه کندهمین امر باعث شده تا مردم بین یک تا دو ماه بدون کارت سوخت باشند.
    دریا: در پایان اگر مطلبی دیگری دارید بفرمایید؟
    مدیرکل پُست هرمزگان: در رابطه با تعداد کارت‌های سوخت که در باجه های معطله پُست مانده است در این باره هیچ گونه کوتاهی وتاخیری متوجه اداره پست در ارسال مرسولات نیست و دلایلی که بیان کردیم باعث بروز این مشکلات شده است و همکاران بنده نهایت تلاش و سعی خود را در ارائه خدمات نامه رسان و هر چه بهتر به جامعه هدف خود دارد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.