حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3004 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • پناهگاه معتادان و آزارگاه ساکنان را تخریب کنید
    ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۸:۱۷
    شناسه : 11398
    بازدید 1231
    13
    خواسته های حاشیه نشینان شنیده شود گزارش اختصاصی // چند سال قبل سلسله گزارش هایی را از خانه های مخروبه در محله چاهستانی ها و نخل پیرمرد، کوی گلستان، محله مینابی های بندرعباس منتشر کردیم که ساکنان گلایه داشتند این خانه های مخروبه به پناهگاه و پاتوق معتادان و حتی سارقان و... تبدیل شده بودند وبعد از گذشت بیش از یک سال از انتشار گزارش ها، بالاخره این اماکن تخریب و آواربرداری شد.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// چند سال قبل سلسله گزارش هایی را از خانه های مخروبه در محله چاهستانی ها و نخل پیرمرد، کوی گلستان، محله مینابی های بندرعباس منتشر کردیم که ساکنان گلایه داشتند این خانه های مخروبه به پناهگاه و پاتوق معتادان و حتی سارقان و… تبدیل شده بودند وبعد از گذشت بیش از یک سال از انتشار گزارش ها، بالاخره این اماکن تخریب و آواربرداری شد.

    اما برخی از این خانه ها در این محله وچسبیده به بلوار شهید خلیل تختی نژاد باقی مانده اند که پیگیری اهالی برای تخریب آن پس از سالها بی نتیجه مانده و پس از درخواست های مکرر اهالی، هفته گذشته به این محله رفتیم و گزارشی را تهیه و منتشر کردیم که اهالی می گویند هنوز اقدامی برای رفع مشکلات این محله صورت نگرفته واز شهرداری وسایر دستگاه ها می خواهند مشکلات محله را برطرف کنند و
    پناهگاه ها وپاتوق های معتادان را تخریب و جمع آوری کنند.
    برخی از اهالی این محله با گلایه از وجود این خانه های تخریبی که به پاتوق معتادان و کمینگاه سارقان تبدیل شده است و باعث ناامنی محله شده اند، از شهردار بندرعباس و شورای شهر خواستند دستور دهند این اماکن تخریب و پاکسازی شوند تا باعث ناامنی نشود.

    کوچه هایی که پاتوق شده اند
    ساکنان برخی از محلات بندرعباس از کوچه های تنگ و تاریک وباریک در محلات شان می گویند که به پاتوق معتادان تبدیل شده اند که معتادان باخاطری آسوده به استعمال و تزریق اقدام می کنند و رهگذران و کودکان ودانش آموزان هم مجبورند هر روز این صحنه های زجرآور را ببینند و گاهی الگوگیری کنند و در زمانی نه چندان دور در دام اعتیاد و… گرفتار می شوند. اهالی می گویند آیا مسئولان حاضرند اعضای خانواده های شان هر روز چنین صحنه هایی را مشاهده کنند؟
    چرا در این بخش اقدام مناسبی نمی شود و معتادان از کوچه ها و مخروبه های محلات جمع آوری نمی شوند؟
    متاسفانه در یکی دو دهه اخیر هم پیگیری شهروندان برای پاکسازی محلات شان هم چندان اثرگذار نبوده است و مهمترین دلیل آن وجود این کوچه های غیراستاندارد و باریک است که بازگشایی معابر و لاین بندی کوچه ها باعث می شود گشت نیروی انتظامی در بسیاری از کوچه ها امکان ورود داشته باشند و از طرفی خودروهای امدادرسان مانند آتش نشانی و آمبولانس هم بسهولت وارد کوچه ها شوند. اما در شرایط فعلی حتی با گاری هم نمی توان از برخی کوچه ها گذر نمود و این کوچه ها به پاتوق معتادان، مواد فروشان، مشروب فروشان و اراذل واوباش وسارقان و کیف قاپان و… تبدیل شده اند و می طلبد تدبیری اساسی در این بخش اندیشیده شود و دستگاه های خدمات‌رسانی، اجرایی، امنیتی و انتظامی در این حوزه مشارکت داشته باشند.
    معتادان را جمع آوری کنید
    برخی از شهروندان از تردد و خوابیدن آزادانه معتادان در کوچه ها، پارک ها، زیرپل خورهای شهر و… می گویند که در هیچ استانی شرایط اینگونه نیست که معتادان به راحتی در شهر پرسه بزنند وتردد کنند ویا کوچه ها را به پاتوق خودشان تبدیل کنند. با خنک شدن هوای هرمزگان نیز ورود معتادان به استان وشهر بندرعباس افزایش یافته و کوچه های محلات و خانه های مخروبه هم بهترین مکان برای پاتوق شان هستند که هیچ ممانعتی برایشان وجود ندارد و گویا مسئولان هم شرایط را برای پذیرایی شان فراهم کرده اند.

    آنها در کوچه ها سرنگ های آلوده شان را رها می کنند که باعث می شود در بدن رهگذران و رفتگران و… برود و گاهی هم اقدام به آتش زدن کوچه ها و خانه های مخروبه و… می کنند. شهروندان از مسئولان می پرسند که چرا معتادان جمع آوری نمی شوند وبه شهرهای شان بازگردانده نمی شوند وچرا از ورودشان به استان جلوگیری نمی شود؟


    مخروبه ها را به پارک تبدیل کنید
    برخی از ساکنان محلات بندرعباس نیز با اشاره به کمبود اماکن تفریحی، فرهنگی، ورزشی، پارک و… در محلات، از مسئولان می خواهند که زمین های خالی و خانه های مخروبه و بلااستفاده را به پارک و… تبدیل کنند تا اهالی از آنها استفاده کنند و مکانی برای پاتوق معتادان و خلافکاران وجود نداشته باشد.
    کوچه پشت مساجد، پاتوق معتادان
    شهروندی از کوچه های تاریک و باریک پشت برخی از مساجد در محلات حاشیه ای می گوید که به پاتوق معتادان تبدیل شده اند و پس از استعمال وتزریق، اقدام به آتش زدن کارتن و چوب و… در کوچه ها می کنند. از طرفی وجودشان باعث ناامنی در محله می شود و برخی شان سرنگ های آلوده و چاقو و… دارند و ساکنان، رهگذران و نمازگزاران را تهدید می کنند که ضرورت دارد محلات کاملا پاکسازی و معتادان و مواد فروشان از سطح محلات جمع آوری شوند. اگر که معتادان در محلات جمع آوری شود، موادفروشان مشتری شان کم می شود و اگر موادفروشان از داخل محلات جمع آوری شود، معتادان کمتر به محلات برای تهیه موادشان می روند و ناامنی ها کاهش می یابد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.