حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3040 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • هنوز ۳۶۰۰ معلم کم داریم
    ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۷:۳۸
    شناسه : 9278
    بازدید 1166
    10
    دریانیوز//سال گذشته مدیرکل آموزش و پرورش اعلام کرد که چهارهزار نفر معلم در استان کمبود داریم و امسال هم اعلام کرد که 400 نفر معلم جذب آموزش و پرورش می شوند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز//سال گذشته مدیرکل آموزش و پرورش اعلام کرد که چهارهزار نفر معلم در استان کمبود داریم و امسال هم اعلام کرد که ۴۰۰ نفر معلم جذب آموزش و پرورش می شوند.

    اگر که هیچ معلمی در این یک سال بازنشسته نشده باشد که بعید است، بازهم ۳۶۰۰معلم کم داریم که اثرات این کمبودها را نمی‌توان کتمان کرد و بخشی از ضعف آموزشی در استان نیز به کمبود معلم و بخشی به کمبود مدرسه و کلاس درس و تجهیزات آموزشی و برودتی و… در استان برمی‌گردد که تاوانش را هم دانش آموزان می دهند. گهگاهی هم می شنویم که برخی از دانش آموزان یا والدین شان از کمبود معلم واستفاده از معلمان در رشته‌های غیرتخصصی یا معلمان چند پایه و… گلایه‌مندند که حق هم دارند.

    این وضعیت باعث شده است که نتایج خوبی را هم در کنکور و قبولی در دانشگاه های مطرح و درجه کشور نداشته باشیم و همین موضوع باعث تباه شدن آینده دانش‌آموزان می شود. بایستی برای تامین معلم علاوه بر مدیرکل آموزش و پرورش، استاندار هرمزگان و نمایندگان مجلس و… هم پیگیری های لازم را در ادوار گذشته و فعلی داشتند و داشته باشند تا این کمبودها برطرف شود.

    اینکه بخواهیم بخشی از این کمبود را با استفاده از معلمان فعال و افزایش ساعات کاری‌شان جبران کنیم که نه تنها اثر مثبت ندارد که حتی اثرات منفی دارد و معلمان بایستی وقت اضافه و کافی برای مطالعه و پژوهش داشته باشند تا در تدریس موفق‌تر عمل کنند و اینکه در طول روز فقط بخواهند تدریس داشته باشند، هم خودشان خسته می شوند و بازدهی آموزشی شان کاهش می یابد وهم اینکه فرصت کافی برای مطالعه و تحقیق و پژوهش نخواهند داشت. تدریس چند پایه هم معضل دیگری است که به سیستم آموزشی استان آسیب وارد کرده است.

    معلم ابتدایی که با کودکان نوورود به مدارس ارتباط دارد و بایستی آموزش های خاصی را ببینند و در تدریس از شیوه‌های متفاوت و جذاب استفاده کنند، بطور یقین با معلمان سایر پایه های تحصیلی متفاوت هستند و نباید از یک معلم برای پایه های مختلف تحصیلی استفاده نمود. همچنین برخی دانش آموزان گاهی گلایه می‌کنند که یک معلم دروس تخصصی متفاوت را تدریس می کند، درصورتیکه بایستی برای هر درس، یک معلم جداگانه داشته باشند که در آن رشته تحصیلات دانشگاهی داشته باشد.

    برای تدریس قرآن نیز بایستی از مربیان مجرب آموزش دیده قرآنی استفاده شود تا اینکه دانش آموز در دوران تحصیل بتواند با قواعد تجدیدی آشنا شده و قاری و حافظ قرآن نیز تربیت شود. در یک کلام باید گفت که متولیان مربوطه و نمایندگان مردم استان در مجلس نباید از آسیب های کمبود معلم در استان غافل شوند وبرای جبران این کمبودها چاره اندیشی و پیگیری های لازم را داشته باشند تا نیروی انسانی لازم برای مدیریت در استان و کشور از هرمزگان تربیت شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.