حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3017 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • نمایشگاه کتاب بندرعباس….
    ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۹:۵۸
    شناسه : 13721
    بازدید 1138
    7
    دریانیوز// هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بندرعباس بالاخره با تلاش های فراوان ارشاد و...برگزار شد و رویداد فرهنگی بزرگی در استان بشمار می رود، اما دارای نواقصی بود که انتظار می رود در برگزاری نمایشگاه های بعدی به این موضوعات توجه شود تا اهالی فرهنگ و هنر و دانش آموزان و دانشجویان بهتر بتوانند از چنین نمایشگاه هایی استفاده کنند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بندرعباس بالاخره با تلاش های فراوان ارشاد و…برگزار شد و رویداد فرهنگی بزرگی در استان بشمار می رود، اما دارای نواقصی بود که انتظار می رود در برگزاری نمایشگاه های بعدی به این موضوعات توجه شود تا اهالی فرهنگ و هنر و دانش آموزان و دانشجویان بهتر بتوانند از چنین نمایشگاه هایی استفاده کنند.

    نمایشگاه کتاب بندرعباس درحالی بعد از یک‌وقفه چندساله برگزار شد که انتظار می رفت کتاب های بیشتر و بهتری در نمایشگاه عرضه شود تا این وقفه جبران شود که اینگونه نشد.بیشتر کتاب ها نیز بسیار گران‌بودند و بر روی برخی کتاب ها برچسب هایی با قیمت جدید خورده بود که‌بسیار گران بودند و نشان می داد این کتاب ها را بتازگی گران کرده اند و بنوعی با تخفیف ۲۰ درصدی برای کتاب های آموزشی و ۳۰ درصدی برای مابقی کتاب ها ، اما کتاب ها بسیار گران بودند و اگر خانواده ای می خواست کتاب های متنوعی را انتخاب کنند وبخرند، بایستی چند میلیون تومان را صرف خرید کتاب می کردند.

    به هر کد ملي هم که تا یک‌میلیون تومان با احتساب تخفیفات ، اجازه خرید داده می شد و از طرفی نمایشگاه کتاب در اواخر بهمن ماه برگزار شد که برخی از شهروندان هم اظهار می کردند اگر نمایشگاه در اوایل ماه برگزار می شد که آنها حقوق گرفته بودند، شاید تعداد بیشتری کتاب می توانستند کتاب بخرند. در نمایشگاه انتظار می رفت برنامه ریزی می شد تا دانش آموزان زیادی حداقل از آن بازدید می کردند و در میان کتاب ها گشت وگذار می کردند.

    در حوزه کودک و نوجوان هم بیشتر کتاب ها بازاری بودند و از کیفیت مناسبی برخوردار نبودند و فقط رنگ ولعاب داشتند و بسیار هم گران بودند و بنظر می رسید بخش زیادی از کتاب های نمایشگاه از کتاب های مانده در انبارهای انتشاراتی های تهران به بندرعباس آورده شده بودند و چندان به کیفیت و قیمت مناسب کتاب ها توجهی نشده بود.

    قلم قرآنی هم که در این نمایشگاه وجود نداشت و متقاضیان قلم قرآنی که منتظربرپایی نمایشگاه بودند، نتوانستند آن را از این نمایشگاه تهیه کنند که در همین جا پیشنهاد می کنیم در ماه مبارک رمضان نمایشگاه قرآنی در استان راه اندازی شود واقلام فرهنگی و قرآنی با کیفیت و قیمت مناسب در آن عرضه شود. موضوع دیگر اینکه انتظار می رفت حداقل در این نمایشگاه به نماز جماعت توجه بیشتری شود ،اما اینگونه نشد ومهرهای شکسته و جرم گرفته در نمازخانه نمایشگاه کتاب گذاشته شده بود.

    برخی هم با کشف حجاب در نمایشگاه حضور داشتند و انتظار می رفت در این نمایشگاه فرهنگی اجازه تردد و یا حضور چنین‌افرادی که برخی در غرفه هم بودند، دادهنمی شد.برای برپایی این‌نمایشگاه هزینه و وقت زیادی گذاشته شده بود، اما می شد با برنامه ریزی بهتر ، کتاب ها و محصولات فرهنگی بیشتر وبهتری را عرضه کرد. برخی غرفه ها مانند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سراج و… بایستی بزرگتر می بود و برنامه های بیشتری را می توانستند اجرا کنند که اینگونه نبود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.