حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3048 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • نسخه مشترک  برای خانه دار و خودرودار شدن
    ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹
    شناسه : 9600
    بازدید 1216
    5
    دریانیوز// زمانیکه دو طرح یکپارچه فروش خودرو اجرا شد، یکی از شرایط این بود که متقاضی علاوه بر داشتن گواهینامه و عدم خرید خودرو از ایران خودرو و سایپا در دو سال اخیر و سایر خودروسازان در چهارسال اخیر، بایستی سندهیچ خودرویی هم به نامش نباشد که همین موضوع باعث شده بود بسیاری از افراد که خودرو داشتند و شاید این خودرو که عمر بالایی داشت و صاحبش توان تعویضش را نداشت و یا منبع درآمدش بود، نمی توانست در طرح های یکپارچه فروش خودرو شرکت کند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// زمانیکه دو طرح یکپارچه فروش خودرو اجرا شد، یکی از شرایط این بود که متقاضی علاوه بر داشتن گواهینامه و عدم خرید خودرو از ایران خودرو و سایپا در دو سال اخیر و سایر خودروسازان در چهارسال اخیر، بایستی سندهیچ خودرویی هم به نامش نباشد که همین موضوع باعث شده بود بسیاری از افراد که خودرو داشتند و شاید این خودرو که عمر بالایی داشت و صاحبش توان تعویضش را نداشت و یا منبع درآمدش بود، نمی توانست در طرح های یکپارچه فروش خودرو شرکت کند. اجرا شد، یکی از شرایط این بود که متقاضی علاوه بر داشتن گواهینامه و عدم خرید خودرو از ایران خودرو و سایپا در دو سال اخیر و سایر خودروسازان در چهارسال اخیر، بایستی سندهیچ خودرویی هم به نامش نباشد که همین موضوع باعث شده بود بسیاری از افراد که خودرو داشتند و شاید این خودرو که عمر بالایی داشت و صاحبش توان تعویضش را نداشت و یا منبع درآمدش بود، نمی توانست در طرح های یکپارچه فروش خودرو شرکت کند.

    در این شرایط بسیاری از افرادی که بایستی شرایط ثبت نام خودروی جدید را می داشتند که بدلیل این شرایط اعلامی، نتوانستند در طرح های فوق شرکت کنند و ما نیز در چند شماره به این موضوع پرداختیم که برخی نمی توانند خودروی خود را بفروشند و در طرح های یکپارچه شرکت کنند، زیرا از این مسیر امرار معاش دارند. از طرفی دیگر عمر برخی از خودروها بالاست و بایستی بین دارندگان خودروی نو و خودروهای با عمربالا یا فرسوده تفاوت قائل شد. بعد از مدتی و حدود دو ماه قبل اعلام شد دارندگان خودروهای با عمر ۵ سال به بالا می توانند در طرح های ثبت نامی خودرو شرکت کنند و برای ثبت نام خودرو اقدام کنند که تصمیمی بجا بود.

    در حوزه مسکن نیز بایستی شرایط بدین‌گونه باشد. تا سال گذشته اعلام شده بود کسانی که از اول سال ۸۴ سند خانه ای به نام شان خورده است، نمی توانند در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کنند. امسال اعلام کرده اند کسانی که در ۵ سال اخیر سند ملکی به نام شان بوده است و یا کسانی که درحال حاضر خانه ای به نام شان است و حتی اگر فرم ج آنها سبز است و حتی تاکنون از هیچگونه تسهیلات یارانه دار دولتی یا زمین و مسکن هم استفاده نکرده باشند، اما نمی توانند در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کنند که این بی عدالتی است. اولا حق هر ایرانی است که یک مرتبه در طول عمرش از امتیاز مسکن، زمین یا تسهیلات مسکن یارانه دار دولتی استفاده نماید که این حق از برخی ها سلب شده است. ثانیا هیچ تفاوتی بین دارنده ملک با ارزش دهها میلیاردی و دارنده ملک کلنگی و فرسوده وقدیمی و فرد چند ملکی و یک ملکی قائل نشده اند وهر دو را از ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن منع کرده اند که تبعیض و بی عدالتی است.

    در این راستا بایستی علاوه بر اینکه هر ایرانی باید بتواند از این مزیت و امتیاز در طول عمرش حداقل برای یک مرتبه استفاده کند، پیشنهاد می شود حداقل اعلام شود کسانی که دارای ملک با عمر بیشتر از ۵ سال هستند وحتی ملک به نام شان باشد، هم بتوانند در این طرح ملی شرکت کنند تا میزان افرادی که صاحب خانه می شوند افزایش یابد.

    برخی افراد شاید دارای ملک قدیمی، فرسوده یا کلنگی یا کوچک هستند وچندین فرزند دارند و نیاز به تعویض خانه دارند که بدلیل گرانی حبابی و بیش از حد قیمت مسکن، قادر به تبدیل احسن ملک شان نیستند واگر بتوانند در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کنند، می توانند از خانه مناسب تری بهره مند شوند و از این امتیاز برای یک مرتبه در عمرشان استفاده کنند. انتظار می رود متولیان مربوطه در این حوزه تجدیدنظر نمایند تا بی عدالتی و تبعیض در بهره مندی تمام ایرانیان از مسکن دولتی حداقل برای یک مرتبه در عمرشان از بین برود و همه اقشار در دولت سیزدهم خانه دار شوند و دغدغه مسکن اقشار مختلف کاهش یابد که افزایش تولید مسکن منجر به افزایش اشتغال و تولید وامید درجامعه می شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.