حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۷ خرداد , ۱۴۰۳ Monday, 27 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3110 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 82×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • موتورسیکلت، سرویس مدرسه دانش آموزان شد
    ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۹:۵۹
    شناسه : 11056
    بازدید 1291
    8
    دریانیوز// درحالی وارد آبان ماه شدیم که متاسفانه همچنان کلاف سردرگم سرویس مدارس در بندرعباس باز نشده و والدین دانش آموزان با مشکل مواجهند و مسئولان هم گویا عزمی برای باز کردن گره های این کلاف را ندارند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// درحالی وارد آبان ماه شدیم که متاسفانه همچنان کلاف سردرگم سرویس مدارس در بندرعباس باز نشده و والدین دانش آموزان با مشکل مواجهند و مسئولان هم گویا عزمی برای باز کردن گره های این کلاف را ندارند.
    هر روز در زمان بازگشايي مدارس، علاوه بر سرویس‌های تک‌سرنشین والدین و دربستی ها و… برای بردن و آوردن دانش آموزان، شاهدیم روزبه روز بر تعداد راکبان موتورسیکلت بخصوص دانش آموزان نیز افزوده می شود. برخی از والدین یک، دو یا سه فرزندشان را روی موتور سوار می کنند و به سمت مدارس می برند و برمی گردانند. از آن طرف بسیاری از دانش آموزان که به سن قانونی هم نرسیده اند، با موتورسیکلت های پلاک دار و بی پلاک و به همراه دوستان و همکلاسی های شان به مدرسه می روند و برمی گردند که دیروز پلیس هم در گفتگو با برنامه صبح بخیر هرمزگان رادیو با اشاره به موضوع استفاده دانش آموزان از موتورسیکلت بجای سرویس مدارس، گفت که تعدادی از این موتورسیکلت ها توقیف و به پارکینگ ها هدایت شده اند و با هشدار به والدین، خواستار عدم استفاده دانش آموزان از موتورسیکلت تا قبل از سن قانونی واخذ گواهینامه شد .
    البته گرانی و کمبود سرویس مدرسه نیز در استفاده والدین و دانش آموزان از موتورسیکلت به عنوان سرویس مدرسه بی تاثیر نیست و روز به روز استفاده از موتورسیکلت های بی پلاک و بی چراغ توسط دانش آموزان بی گواهینامه و بی کلاه ایمنی در حال افزایش است. این وضعیت پیامدهایی دارد که آن جمله این است که دانش آموزان از همین حالا یاد می گیرند که قانون را رعایت نکنند و بدون گواهینامه رانندگی می کنند و گاهی از موتورسیکلت های بدون پلاک استفاده می کنند و از کلاه ایمنی هم استفاده نمی کنند. از چراغ قرمز عبور می کنند و از مسیر خلاف می روند و از پیاده رو هم استفاده می کنند.
    از طرفی دیگر قرار بود از اتوبوس ها به عنوان سرویس مدرسه دانش آموزان در شهر بندرعباس استفاده شود تا بخشی از مشکلات این حوزه برطرف شود، اما شهرداری بندرعباس تعدادی از اتوبوس ها را به دانشگاه هرمزگان اختصاص داده تا دانشجویان را جابجا کنند؛ درصورتیکه دانشگاه هرمزگان دانشگاهی دولتی است و بایستی این نهاد خودش اتوبوس های موردنیازش را خریداری و یا با استفاده از ظرفیت صنایع در راستای مسئولیت های اجتماعی و خیرین برای تامین سرویس مدارس استفاده کند تا شهروندان و دانش آموزان برای رفت وآمد مشکلی نداشته باشند و از آن طرف دانشجویان برای تردد مشکلی نداشته باشند.
    متاسفانه ضعف مدیریت در حوزه سرویس مدارس باعث شد والدین با مشکلات زیادی مواجه شوند و مشکلی بر مشکلات شان اضافه شد و هیچ مسئولی هم خود را پاسخگو ندانست ویا بدلیل ضعف مدیریتش استعفا نداد و فقط مشکلات مردم و والدین دانش‌آموزان اضافه شده است و امیدی هم به رفع این مشکلات وجود ندارد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.